Beter ga je moeilijk vinden, vooral bij nat weer.materialist schreef:Hoe zit het met de grip van die fortezzas?
Buitenband, welke ?
-
RemcoNoske
- Forum-lid
Heren,
Hartelijk dank voor jullie antwoorden ! Ik ben iets te lui geweest wat betreft andere topics. Ik heb alsnog veel hier gelezen op het forum. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Continental GP 4000S. Veel fietsen met dit type band en zijn er tevreden over. Ook zijn deze goedkoper dan de Vredestein banden.
Met de huidige Vredestein banden die er nu onder zitten heb ik ongeveer 3000km gereden afgelopen jaar.
Hartelijk dank voor jullie antwoorden ! Ik ben iets te lui geweest wat betreft andere topics. Ik heb alsnog veel hier gelezen op het forum. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Continental GP 4000S. Veel fietsen met dit type band en zijn er tevreden over. Ook zijn deze goedkoper dan de Vredestein banden.
Met de huidige Vredestein banden die er nu onder zitten heb ik ongeveer 3000km gereden afgelopen jaar.
-
materialist
- Forum-lid
pas op, er is een nieuw model 4000s 2
Ja, met 3000 lm dan kun je idd wel verwachten dat ze echt af zijn. Enige specifieke reden dat je nu voor Conti 4000S hebt gekozen ipv van nogmaals Fortezza?RemcoNoske schreef:Heren,
Altijd met Conti 4000 GP op mijn voormalige racer gereden tot volle tevredenheid overigens, nooit met GP 4000S.
Ik kreeg die Fortezzas echt bijna niet om bepaalde velgen FFWD C58 heen.
1 Fortezza Tricomp gehad en echt bijna met het bloed in mijn handen (ik gebruik nooit bandenligters om een band om te leggen aangezien met de juiste techniek dat altijd wel moet kunnen en ik weiger om met brute kracht en bandenligters dan die er vanaf te halen mocht ik lek rijden).
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
RemcoNoske
- Forum-lid
Nee, geen specifieke reden om voor de conti GP 4000S te kiezen. Ben dik tevreden geweest met de Fortezzas maar ik vind het ook altijd wel fijn om te experimenteren met verschillende materialen.
-
dickygiovanni
- Forum-lid
Ik rij momenteel met 4000s EN met Fortezza`s. Echt merkbaar verschil zit vooral in de zeer goede grip van de Fortezza`s vind ik.
Ik reed toch ook wel vaak lek met 4000s, maar rij nog te kort met Fortezza`s om daar wat zinnigs over te zeggen..
Ik reed toch ook wel vaak lek met 4000s, maar rij nog te kort met Fortezza`s om daar wat zinnigs over te zeggen..
Waarom kies je dan voor Conti's aangezien dat zonder verrassing een goede band is? Half Nederland fietst ermee, want iedereen raad ze aan omdat ze "goed" zijn... Als je wat nieuws wil proberen, had dan wat verrassend gekozen waar weinig forummembers mee fietsen.RemcoNoske schreef:Nee, geen specifieke reden om voor de conti GP 4000S te kiezen. Ben dik tevreden geweest met de Fortezzas maar ik vind het ook altijd wel fijn om te experimenteren met verschillende materialen.
Ik heb dit jaar ook 3000km gefietst op Fortezza's, maar die zagen er nog niet zo erg versleten uit dat het canvas er achter door heen kwam... Wel enigszins plat gesleten achterband. Lek gereden heb ik ze ook nooit, i.c.m. Vredestein latex biba. Maargoed, toch heb ik ze een maandje geleden vervangen door een afgeprijsd nieuw setje Pana Race Type A EVO2's 23mm/25mm achterband, maar nog maar 3 echte ritjes op gereden, waarvan 2 met nat asphalt ... Mischien scheelt het toch dat ik een stuk kleiner en lichter ben...
Grip van de Fortezza's vond ik wel super, maar wilde toch eens wat anders proberen (en de Pana's waren op Bikeradar ook niet slecht bevonden)... Vond Pana's ook wel mooi voor de mtb, vandaar de keuze nu ook op de racefiets... Aan de prijzen van Fortezza's kunnen weinig merken tippen, maar de Pana's waren praktisch net zo "goedkoop" nu... Toch leek het alsof de Fortezza's meer grip hadden in de regen, al was ik daarmee ook wel enigszins voorzichtig in natte bochten door eerdere valpartijen....
Veloflex, Vittoria, Hutchinson en Kenda maken natuurlijk ook goede banden, zo zijn er inderdaad meer merken... Iedereen gaat hier maar mee met Vredestein, Conti of Michelin...
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Nou schwalbe beloofde met de nieuwe one, het productie proces beter in de hand te hebben in duitsland wat zou zorgen voor minde toleranties, nou daar gaan we.
Band 1 uit de doos 202 gram
Band 2 uit de doos 220 gram
Gaat lekker!
Gaat lekker!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Ik was ook tevreden over deze banden totdat ik tijdens de Marmotte week drie klapbanden in één week met deze banden heb gehad (met drie verschillende wielen) waarvan de laatste tijdens de Marmotte zelf. Blij dat ik er goed van afgekomen ben. Hou de wangen in de gaten, hier komen erg snel scheurtjes in! Ben zelf overgestapt op Fortezza's, de veiligere keus op dit moment.RemcoNoske schreef:Heren,
Worden ze dan niet in Indonesië meer geproduceerd? Kan mij herinneren dat Schwalbe daar een nieuwe fabriek had gebouwd... Dacht speciaal voor de nieuwe One ook. http://www.fiets.nl/2013/07/01/schwalbe ... -raceband/wasbeer2006 schreef:Nou schwalbe beloofde met de nieuwe one, het productie proces beter in de hand te hebben in duitsland wat zou zorgen voor minde toleranties, nou daar gaan we.
Gaat lekker!
En op mijn oude Schwalbe mtb banden stond ook "Made in Indonesia". Maar 18gr. tussen 2 identieke banden is echt wel een groot verschil.
Heb mijn Panaracer mtb banden wel gewogen (m'n racebandjes niet helaas). Fabrieksopgave 560gr, nagewogen 565gr en 570gr, wat ik er goed vind. Daarnaast nog eens mooi afgewerkt ook en er staat ook gewoon "Made in Japan" op, waar ze vaak heel erg kritisch en nauwkeurig zijn.
Laatst gewijzigd door Suntoro op 01 okt 2013 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.