Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos: echt en nep

blijdatikrij

blijdatikrij 20 sep 2013 14:12

ik heb alleen wat petjes van Assos. Het merk zal vast toptextiel en snit bieden, en ik zal het mss nog eens gaan dragen, maar wat mij nu bovenal bijstaat van Assos is dat mafiose patsertje dat altijd in hun kleding poseert.
Ja, is geheel subjectief, anderen zullen dat wellicht juist helemaal geweldig vinden ;-)

Ik heb ooit eens even een nep Castelli setje gedragen.
1 tip: draag er geen andere originele lichte kleding bij, want dat zit erna onder de zwarte verf vlekken en die krijg je er niet meer uit.

remco1b
Forum-lid

remco1b 20 sep 2013 15:00

spook schreef:
remco1b schreef:Niet om te zeiken maar ik ben afgelopen week ff bij mantel langs geweest en moet zeggen dat ik die assos broek niet echt lekker vind zitten. Misschien ligt het aan mijn bouw. 193 en 85KG Dus voor mij geen assos. Ik hou het wel Craft en Pearl Inzumi. Misschien ga ik in de toekomst nog eens Mavic kleding passen want dit word ook bijna overal aangeprezen.

Dus ja je hebt gelijk nep kleding is vaak slechter dan orginele kleding. Maar de kwaliteit van Assos is na mijn mening zwaar overgewaardeerd.
Na jouw mening of naar jouw mening ;)

Maar ik kan me gedeeltelijk vinden in je mening. Van Castelli, toch ook geen slecht (en goedkoop!) merk koop ik ook geen kleding. De pasvorm zit me net niet goed genoeg. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat Castelli geen goed merk is.

Qua materiaal en comfort kan er wat mij betreft weinig tippen aan Assos.
Eens nooit gezegd dat assos of castelli slecht is maar ik vind het ook een dooddoener als mensen zeggen koop merk x dan is het wel goed. Gewoon passen!
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2013 15:47

Je zegt letterlijk dat Assos overgewaardeerd is.....

Ik heb dat met Rapha; kwalitatief zal het prima zijn, maar het zit mij echt totaal niet. Ligt hier nog een ZGAN broek die ik eigenlijk nooit aantrek.

@blijdatikrij: kijk ff naar de fotos van de dameslijn; dan ga je spontaan Assos kopen :D (ben het mbt die lelijkerd bij de heren helemaal eens)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 sep 2013 15:50

Niet iedereen zal Assos geweldig zitten maar mijn ervaring is toch dat het voor 8 van de 10 fietsers uitstekend zit.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 20 sep 2013 16:02

Hoe kun je Assos nu een hoogwaardig merk noemen als ze niet eens in staat zijn om de broeken zwart te houden...? Je herkent de dragers al van tientallen meters afstand aan hun vaalgrijze kloffie. Ik heb er nog 1 die ik met enig fatsoen buiten kan dragen. De andere draag ik enkel nog binnen.

Als je dan ook nog het ontwerp ziet van bv de groene zeem in de Uno's met die enorme lap, dan weet je dat de focus qua ontwerp bij Assos verkeerd ligt. Ik zag wel dat ze de zeem bij de nieuwste versie weer hebben aangepast (ingenomen en dunner gemaakt bij de liezen).

Hieronder zal boswielrenner wel weer uitleggen dat zijn broeken zwart blijven, maar dat is dan ook de enige hier.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 sep 2013 16:39

Bij mij 2 van de 4 grijs. Eén oranje zeem en één groene. Wel vreemd dus. Ik kan me er niet aan storen overigens.

Remkoh-tete
Forum-lid

Gebruikersavatar Remkoh-tete 20 sep 2013 16:42

Sorry Litespeed,

Heb nu al een jaar een Assos broek in het zwart die ik vaak draag, maar bij mij blijft hij zwart. Dus wellicht niet alleen boswielrenner.

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 20 sep 2013 16:46

Ik heb een assos broek, een blauwe..nog steeds blauw.

Medicbiker
Forum-lid

Medicbiker 20 sep 2013 17:02

Doet me denken aan die reclame van die verkleurde shirts van een paar jaar geleden: "heey hetzelfde shirt, ja maar niet dezelfde moeder"

lucile
Forum-lid

lucile 21 sep 2013 09:27

Ik heb 5 assos broeken, ook wat oudere modelletjes, maar die zijn allemaal nog mooi zwart ( of wit.....). Ik heb vele merken geprobeerd, maar voor mij blijft Assos mijn eerste keus. Ja, het is een duur merk, maar het gaat lang mee en er zijn vaak genoeg koopjes te scoren. Met een beetje geduld ( wachten/zoeken voor mooie deals) hoef je niet niet de volle prijs te betalen voor Assos, als je dat niet wilt of kunt doen.

spook
Forum-lid

spook 21 sep 2013 09:35

Het is wat je zegt, het gaat lang mee en met wat geduld betaal je niet steeds de volle mep. Dus met de tijd bouw je een mooie collectie op. Als je in een keer alles wil kopen, dan ben je veel ged kwijt.

Ik denk dat die mensen, die in een keer een volledige set willen hebben gevoelig zijn voor die nep troep.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

jossie16
Forum-lid

jossie16 21 sep 2013 13:49

Sinds deze zomer ook een Assos broek gekocht.
Zit erg fijn bij mij, eindelijk geen zitvlak problemen meer.
Mille met groene zeem, kost wat maar was het mij meer dan waard.
Na elke rit wordt de broek gewassen, en nog steeds pikzwart.
Deze broek en de castelli met progretto zeem zijn voor mij de broeken.

Plaats reactie