Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke combi voor de herfst?

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 13 sep 2013 13:40

Over het algemeen kun je met een thermoshirt, arm/beenstukken en overschoenen en een windbreker een hele tijd doorfietsen. Een shirt lange mouwen vanaf een graad of 8 en doe dan ook een petje of dun mutsje onder de helm. Als het richting vriespunt gaat doe ik de lange broek aan. Ik heb het liever iets frisser dan te warm.

De prijsverschillen zitten meestal in de gebruikte materialen of het merk (Castelli is duurder dan Agu).
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 sep 2013 13:47

Decathlon heeft ook prima spullen maar passen is wel een must want die gekke Fransen hanteren idiote maatvoeringen.

Neem meteen Aptonia sportdrank mee, smaak is prima (behalve de appel) en de prijs is de helft van Isostar.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 13 sep 2013 15:17

of je iets onder je helm doet bij koud hangt ntuurlijk ook van je haar af, iemand die kaal is zal dat iets sneller doen.

Maar onder het vriespunt zoals afgelopen winter heb ik geloof ik zes weken mijn bivak muts op gehad, zeker in je nek is dat fijn en ik heb snel last van pijn in ijn oren.

maargoed voor de herfst vodoet een thermoshirt been en armstukken al behoorlijk, misschien een dun jasje of windstoppen.

Driekwart beenstukken vind ik bv op de MTB wel aardig, blijven je knieen warm terwijl je no wel wat koeling krijgt.

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 13 sep 2013 15:49

Ernie C. schreef:Cyclewear zit trouwens in Budel dus daar kun jij ook gewoon langs gaan om het een en ander te passen. Fietskleding heeft vaak een zeer afwijkende maatvoering. Zeker bij lange kleding is dit lastig.

De eigen merk (All Active) kleding van hun is ook prima trouwens Alleen de lange broeken vallen in verhouding erg kort.
Haha dat is handig, ik kom daar elke dag langs!
Kan ik daar eens wat proberen en kijken wat fijn zit (armstukken/shirt met lange mouwen).

Decathlon ken ik ook en kan ik ook evt. gaan kijken, maar dat is dan optie 2.

Wat bedoelen jullie met windstopper? Ik zie namelijk echt jasjes en thermoshirts met windstopper...

psycho71
Forum-lid

psycho71 13 sep 2013 16:15

Een windstopper is een soort vest zonder mouwen, puur bedoeld om je body te beschermen tegen koude wind

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 sep 2013 16:57

Laagjes, is altijd het advies.
begin met een zweethempje (paar euro bij decathlon, of bijv die van 2 tientjes bij fietskledingvoordeel.nl, bevalt mij prima).
Normaliter je gewone shirt korte mouw en broekje erbij aan. Wordt het kouder/natter, dan zijn armstukken fijn, want makkelijk aan/uit te trekken. Zeker bij twijfel, of bij s ochtends vertrekken, fijn. Maar een lange mouwen thermo kan je vaak ook wel opstropen.
Knieen zijn meer dan gemiddelde een zwakke plek en gevoelig voor kou (niet voor iedereen overigens), kniestukken of beenstukken zijn dan al snel erg fijn (zeker beetje nat met wat wind erop).
Wordt t kouder, extra laagje. Kan zijn die windstopper/windbody, over je gewone shirt heen. Kan ook extra korte mouwen of mouwloos thermootje onder je normale wielershirt, maar over je zweethempje.

Het colletje (http://www.fietskledingvoordeel.nl/here ... ndana.html) erg fijn bij beetje frisser weer, is goede tip.
Maar laagjes dus, kan je ook makkelijk eentje van uittrekken mocht het wel te warm worden. Plus de vochthuishouding (zweet afvoeren) is beter voor elkaar, minder last van koud worden omdat je door en door nat bent van je eigen zweet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 16 sep 2013 09:38

Afgelopen weekend naar Cyclewear (All Active) in Budel gegaan om eens wat te passen.
Na nog wat advies te hebben gekregen van personeel daar, heb ik het volgende meegenomen:
Beenstukken
AGU Windstopper http://cyclewear.eu/agu-questo-jack-cobalt-p-3014.html
2x thermoshirt

Verder ook nog een normaal shirtje met korte mouwen.
Alles van AGU is daar overigens nu met 70% korting...

Fijne winkel als je alleen wat wielerkleding nodig hebt!

DoubleJ
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 16 sep 2013 10:03

copperzzz schreef:Afgelopen weekend naar Cyclewear (All Active) in Budel gegaan om eens wat te passen.
Na nog wat advies te hebben gekregen van personeel daar, heb ik het volgende meegenomen:
Beenstukken
2x thermoshirt

Vraag:
Weet je of de maat van die AGU Windstopper 'normaal' valt? Ik zit vaak net tussen M en L in dus twijfel daarom over de maat.
Afbeelding

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 16 sep 2013 10:12

DoubleJ schreef:
copperzzz schreef:Afgelopen weekend naar Cyclewear (All Active) in Budel gegaan om eens wat te passen.
Beenstukken
2x thermoshirt

Vraag:
Weet je of de maat van die AGU Windstopper 'normaal' valt? Ik zit vaak net tussen M en L in dus twijfel daarom over de maat.
Goede vraag, die vallen namelijk groot uit.
Ik ben 1.82m en een S was voor mij al groot genoeg (heb wel in verhouding een redelijk korte torso).

DoubleJ
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 16 sep 2013 10:37

Aha da's nuttige info, bedankt!

Ik ben ook 1m83 maar heb een krokodillen figuur (korte poten, grote bek ) dus ga maar voor een maatje M :)
Afbeelding

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 22 sep 2013 09:48

Dit is echt een topper voor voorjaar en herfst:
http://www.assos.com/en/19/singleProduc ... 6&prod=430
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 sep 2013 11:29

TS vraagt om budget kleding en dan met Assos aankomen... :?

Plaats reactie