Jodie, hoe kom je erbij dat Teasy en Bryton van dezelfde software maker afkomstig zijn? Je hebt je duidelijk niet echt verdiept in de merken.jossie16 schreef:De bryton 50 is geen best apparaat hoor.
Facebook staat vol met klachten over de bryton 50, ikzelf heb 1 jaar met dit merk gestoeid.
Of het ding deed het niet, of hij lag bij rivosports.
Navigeren allen naar de snelweg met je fietsje, slecht satellietontvangst, spookgemiddelden,
problemen met route's narijden, halverwege stoppen van de route, ga zo maar door.
Dus geweldig is dit merk niet, en het lag niet aan mij.
Neem een kijkje op facebook, google en ga lezen.
Nu heb ik een teasi helaas, hetzelfde gekloot weer, maar is ook van dezelfde software klojo:gpstuner.
Bryton Rider 60
-
- Forum-lid
Rivosports;mijn naam is Niet jodie zoals je kunt lezen,
EN ik heb me heel goed verdiept in de merken, en toch echt dezelfde software leverancier: namelijk gpstuner.
http://www.gpstuner.com/partners.html
Een grote fietswinkel met naam in deze regio is ook helemaal niet blij met Bryton, erg veel problemen met dit merk, lag echt niet aan mij.
EN ik heb me heel goed verdiept in de merken, en toch echt dezelfde software leverancier: namelijk gpstuner.
http://www.gpstuner.com/partners.html
Een grote fietswinkel met naam in deze regio is ook helemaal niet blij met Bryton, erg veel problemen met dit merk, lag echt niet aan mij.
-
- Forum-lid
Hallo Yopje,
In september heb je dit "draadje" geopend met een klacht over de Rider 60. Op onze vraag of je nog steeds problemen ondervindt, komt geen reactie. Moeten we hieruit afleiden dat je probleem zich heeft opgelost, je het toestel inmiddels begrijpt ofdat je nog steeds de weg kwijt bent?
In september heb je dit "draadje" geopend met een klacht over de Rider 60. Op onze vraag of je nog steeds problemen ondervindt, komt geen reactie. Moeten we hieruit afleiden dat je probleem zich heeft opgelost, je het toestel inmiddels begrijpt ofdat je nog steeds de weg kwijt bent?
- alliance_0
- Forum-lid
Sinds kort mijn ruim drie jaar oude Rider50 vervangen door een Rider60. Dit na uitvoerig vergelijken van de andere mogelijkheden die er momenteel zijn. Tot nu toe erg tevreden over het apparaat, al is de minder goede zichtbaarheid (ten opzichte van de 50) even wennen. Dit komt omdat een zgn touchscreen is. Het navigeren met aanwijzingen gaat erg goed. Het valt mij echter wel op dat 'ik' (het blauwe pijltje) op de kaart wel bijna altijd net iets naast de weg wordt weergegeven. Dit zowel in de gps bespaar functie als in de volle kracht functie. Ik moet even uitvinden hoe precies om te gaan met de stuurhouder, omdat ik vindt dat het apparaat niet erg vast in de houder zit. Hij draait wel heel erg makkelijk los. Het is niet zo dat hij tijdens het fietsen uit zich zelf los komt, maar ik zou er een beter gevoel bij hebben als hij iets vaster zou zitten, omdat als je hem tijdens het fietsen bedient, hij wel eens wil los draaien. Ook zou ik het fijn vinden, als er bij een apparaat dat op 2 fietsen gebruikt kan worden, ook standaard 2 stuurhouders geleverd worden. Dat zullen de kosten toch niet zijn. De Bryton website is momenteel erg snel, maar kan nog wel een 'likje verf' gebruiken. Ik ga binnenkort eens alle nieuwe functies zoals test en training uitproberen. Ondanks dat ik de Rider50 gewent was, valt er nu weer een hoop te ontdekken.
-
- Forum-lid
Beste Alliance_0,
Het verschijnsel dat het pijltje soms langs de weg zit zie je alleen als je ver inzoomt op de kaart en komt voort uit een verschijnsel dat "gps drift" heet. De Rider 60 heeft een maximale afwijking van 2-2,5 meter wat zeker niet slecht is als je je realiseert dat de satellieten waarmee je communiceert op vele kilometers afstand van de aarde staan. De "lik verf" die de website zou kunnen gebruiken, is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Zoveel mensen, zoveel wensen. Afgelopen vrijdag spraken wij een firma die de Bryton producten proffesioneel in wil zetten en deze waren juist erg te spreken over de layout en mogelijkheden van de website. Zo zie je maar. Voor wat betreft de houders hebben we Bryton geïnformeerd. De Front view Mount is inmiddels al aangepast. Extra houders zijn tegen geringe kosten los te koop. Waarom iedereen voorzien van, en laten betalen voor, 2 houders als meestal één houder volstaat?
Het verschijnsel dat het pijltje soms langs de weg zit zie je alleen als je ver inzoomt op de kaart en komt voort uit een verschijnsel dat "gps drift" heet. De Rider 60 heeft een maximale afwijking van 2-2,5 meter wat zeker niet slecht is als je je realiseert dat de satellieten waarmee je communiceert op vele kilometers afstand van de aarde staan. De "lik verf" die de website zou kunnen gebruiken, is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Zoveel mensen, zoveel wensen. Afgelopen vrijdag spraken wij een firma die de Bryton producten proffesioneel in wil zetten en deze waren juist erg te spreken over de layout en mogelijkheden van de website. Zo zie je maar. Voor wat betreft de houders hebben we Bryton geïnformeerd. De Front view Mount is inmiddels al aangepast. Extra houders zijn tegen geringe kosten los te koop. Waarom iedereen voorzien van, en laten betalen voor, 2 houders als meestal één houder volstaat?
- alliance_0
- Forum-lid
Ben inderdaad al uit geweest op een setje stuurhouders, zijn alleen nergens te krijgen op het ogenblik, ook niet bij jullie. Mogelijk heeft dit te maken met een grote vraag naar of het aanpassen van de houder. Indien het laatste het geval is, hoop ik dat we op de hoogte worden gehouden als er aangepaste houders komen. Ik vind de front view mount iets te prijzig om hem zomaar te bestellen. Ik zou graag eerst zien hoe dit eruit ziet op mijn fiets. Dit qua verschillende mogelijkheden om hem te plaatsen en of het scherm van mijn Rider met deze houder beter of juist minder goed te bekijken is. De site zal inderdaad een kwestie van smaak zijn. Er zijn inderdaad een hoop mogelijkheden dat wel en hij is op het ogenblik sneller als ooit te voren en dat werkt wel weer heel prettig. Ik ben een Bryton gebruiker van het eerste uur en ondanks dat ik mij wel eens wat kritisch uitlaat, ben ik van af het begin fan. Zoals ik eerder al schreef o.a. op facebook, heb ik gekeken naar andere merken, maar kom toch steeds weer terug bij Bryton. Heb inmiddels mijn Rider 60 alweer aan diverse geïnteresseerden laten zien.
Wanneer je met de Bryton 60 een geplande route rijdt gaat dit dan zonder herberekening voor je een afslag nadert zoals met de Edge 810 en 1000 wat vele als nadeel ondervinden?
Zelf heb ik de Bryton 50 en deze volgt netjes het spoor.
Zelf heb ik de Bryton 50 en deze volgt netjes het spoor.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- alliance_0
- Forum-lid
Dat doet de 60 ook, als je hem het spoor laat volgen. Deze geeft ook via de 'meldpaal' functie een duidelijke aanwijzing op het scherm, richting en afstand tot en zelfs, bij gebruik van een bluetooth oortje, een gesproken aanwijzing.
- alliance_0
- Forum-lid
Ja hoor dat werkt goed.