Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Past dit crankstel?

renec
Forum-lid

renec 08 jul 2013 10:01

havana schreef:
twofourtwo schreef:ben je zeker dat je linkershifter een triple crank aankan?

een gewone shifter moet 2 standen aankunnen voor binnen en buitenblad. een shifter voor een triple moet 3 standen aankunnen voor binnen, midden en buitenblad.
Ultegra 9v kan triple schakelen. Bij 10v kwam Shimano weer met specieke shifters voor dubbel ent triple.
Is dat zo ?? Ik meen dat ik maar 2 klikjes op m'n shifter, welliswaar met een tussenklik als trim functie.

Zou wel een uitkomst bieden als je op elke 9v een triple crank kan monteren.

petercrank
Forum-lid

petercrank 08 jul 2013 15:45

flores schreef:@petercrank: vergeef me mijn evt lompheid maar...
... ik heb je andere topic gelezen en ik verbaas me dan ook dat je deze fiets gekocht hebt.
Omdat:
1) Je bent "beginner" of new-bee zoals jezelf zegt. Waarom dan toch een fiets gekocht waaraan je zelf nog zoveel moet veranderen (je aangegeven wensen), waar je geen kennis of weet van hebt.
Ik geef je gelijk. En zal tot inkeer komen.

Ik wil teveel in te korte tijd. Ik ga eerst maar eens een paar maanden fietsen. Dan zien we wel weer. Des te meer antwoorden hier volgen, des te minder ik er van begin te begrijpen de begrippen stijgen me boven het hoofd.

Ik zie nu al dat het een dure aangelegenheid wordt, en dat het de fiets misschien idd niet waard is om om te bouwen naar triple.

Als de fiets die ik gekocht heb geen 250,- waard is heb ik maar pech gehad. Dat hoort erbij bij 'je eerste keer' zeg maar.

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 08 jul 2013 15:55

Ga je er nog wel onderhoud aan doen, gezien de staat van de fiets?
Anders vraag ik me af of je er een paar maand op kan fietsen......
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 08 jul 2013 16:01

petercrank schreef: Ik ga eerst maar eens een paar maanden fietsen
Daar gaat het tenslotte om. Eerst goed poetsen, evt klein onderhoud en lekker gaan fietsen want lekker fietsen is meer dan het materiaal!
En btw: je hoeft me geen gelijk te geven hoor want misschien zie ik het wel verkeerd hè.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 09 jul 2013 22:38

Ultegra shifters van het type ST 6510 zijn zowel voor dubbel als triple geschikt. De ST6500 niet, die waren er ook, maar korte tijd. Dit nummer staat onder de rubberen "hood".

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 09 jul 2013 22:41

renec schreef:
havana schreef:
twofourtwo schreef:ben je zeker dat je linkershifter een triple crank aankan?

een gewone shifter moet 2 standen aankunnen voor binnen en buitenblad. een shifter voor een triple moet 3 standen aankunnen voor binnen, midden en buitenblad.
Ultegra 9v kan triple schakelen. Bij 10v kwam Shimano weer met specieke shifters voor dubbel ent triple.
Is dat zo ?? Ik meen dat ik maar 2 klikjes op m'n shifter, welliswaar met een tussenklik als trim functie.
Dan kun je dus ook een triple aan!

Plaats reactie