Heb dan eens getest met ander achterwiel.
Snelspanners verwisseld maar getik bleef.
Ander achterwiel erin (met opnieuw de juiste snelspanner) en getik is verdwenen.
Conclusie: probleem ligt bij achterwiel.
Binnengebracht bij fietshandelaar en zullen het opsturen naar fabriek.
Ander achterwiel gekregen als reserve en getik is inderdaad verdwenen.
Zijn er eigenlijk verschillende velgbreedtes?
Ik merk op dat ik bij dit reservewiel de remmen helemaal open moet zetten omdat het wiel anders niet kan draaien.
Bij mijn wiel staan de remmen helemaal dicht.
Storende geluiden
Het wiel werd door Thompson voorzien van een nieuwe naaf en nieuwe spaken en het probleem is verholpen.
Maar wanneer ik fiets en de ketting ligt op het kleine voorblad, dan is er gekraak te horen, bij de ketting op het grote voorblad heb ik dat niet.
Wel is het zo dat wanneer de fiets op de staander staat en ik de pedalen achteruitdraai, niet enkel het tikkend geluid van de cassette te horen is (wat normaal is), maar ook gekraak (wat je ook voelt), waarvan ik niet weet waar het vandaan komt.
Waaraan kan dat liggen?
Maar wanneer ik fiets en de ketting ligt op het kleine voorblad, dan is er gekraak te horen, bij de ketting op het grote voorblad heb ik dat niet.
Wel is het zo dat wanneer de fiets op de staander staat en ik de pedalen achteruitdraai, niet enkel het tikkend geluid van de cassette te horen is (wat normaal is), maar ook gekraak (wat je ook voelt), waarvan ik niet weet waar het vandaan komt.
Waaraan kan dat liggen?
Zoals gezegd: als de ketting eraf gehaald wordt, heb je het geluid niet bij achteruitdraaien van de pedalen, dus heeft niets met bracket te maken.
Kan het te maken hebben met de ketting die niet mooi over de tandjes van de voorste tandwielen loopt?
En hoe verhelp ik dat, behalve ketting of voorblad vervangen?
Lijkt me nogal drastisch bij een recente fiets.
Kan het te maken hebben met de ketting die niet mooi over de tandjes van de voorste tandwielen loopt?
En hoe verhelp ik dat, behalve ketting of voorblad vervangen?
Lijkt me nogal drastisch bij een recente fiets.