Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20 mei 2011 21:55
door jeek
campa triple is idd prima & degelijk spul
ik vind persoonlijk een triple erg praktisch ook om mee te nemen op vakantie, je hoeft nl geen enkele voorbereiding te treffen om je fiets om te bouwen voor welke helling dan ook

let met een triple crank er wel op dat je een 111mm trapas hebt
de achterderailleur bestaat in een comp triple alu versie maar incidenteel komt op marktplaats nog een lange slag record voorbij met carbon
voor de voorder kan ook prima een exemplaar zijn uit een andere groep (centaur of veloce)

Geplaatst: 21 mei 2011 10:24
door havana
Probleem van de good old vierkante assen is dat ze in deze tijden van BB30, BB86, BB90 etc op de meeste frames niet meer passen :(

Geplaatst: 21 mei 2011 11:51
door amclassic-fan
In BB30 kan je nog een BSA adapter zetten, zelfde geld voor PF30. BB86 en BB90 zit je vast aan de GXP, HT2 en UT crankstellen.

Geplaatst: 22 mei 2011 00:49
door lior63
JeeK schreef:
let met een triple crank er wel op dat je een 111mm trapas hebt


Dat is niet altijd nodig, dat is erg afhankelijk van de opbouw van je frame, en met name van de liggende achtervork.
Erst gewoon proberen met je bestaande trapas, als die te kort blijkt, dan pas een nieuwe monteren.
Heb vaak genoeg gehad dat het wel paste