Alles over vakanties op én met de fiets

Meerdaagse tochten: wat neem je mee?

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 26 mar 2013 10:47

Heb ervaring met de 100 cols Tocht: 40 dagen fietsen, 4000km en meer dan 60.000 hoogtemeters.
Alles wat je thuis laat is meegenomen.
Als je bv. een tandenborstel meeneemt: zaag de helft eraf.
Wij zijn gewend aan luxe. Als je meerdaagse tochten maakt dan besef je het pas goed.
Ik had soms natte fietskleding die in de ochtend nog klam was maar dat droogt wel onderweg ( tenzij het 5 dagen achtereen giet)
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 26 mar 2013 10:55

Die van die tandenborstel kende ik nog niet. Ik laat wel altijd het heft van mijn scheerapparaat thuis.

Verder neem ik nog mee:
- druksluit zakjes
- zonnenbrand
- alcohol en steriele gaasjes
- petje
- een plakker voor een buitenband
- 2 tie-wraps
- lampjes

Ik laat thuis:
2 van de 3 onderbroeken
buitenband (zorg dat je vertrekt met een zo goed als nieuwe)

Ik neem wel mee:
het thermo shirt met lange mouwen kun je ook 's avonds aan en weegt nagenoeg niets
twee paar sokken waarvan 1 warm en 1 dun en ik er altijd 1 paar van aan heb
twee paar handschoenen waarvan 1 met lange vingers (ik ben nogal eeb koukleum)
slippers zijn wel erg handig
Laatst gewijzigd door kilometervreter op 26 mar 2013 11:05, 3 keer totaal gewijzigd.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 26 mar 2013 10:59

Cervino schreef:Heb ervaring met de 100 cols Tocht: 40 dagen fietsen, 4000km en meer dan 60.000 hoogtemeters.
Alles wat je thuis laat is meegenomen.

Misschien is dat nog wel het belangrijkste. Dwz leg alles op een tafel en vraag je af of je het echt nodig hebt

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 29 mar 2013 20:58

Een rugzak vindt ik een onding op de fiets... Ik zou het eerder op deze manier doen:
Afbeelding

Zelf heb ik bij meerdaagse tochten nog wel een slaapzak en matje mee en heb ik een zadelpendragertje met kleine zijtasjes...
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 29 mar 2013 21:27

Wat me opvalt is dat ik nergens (behalve bij @kilometervreter) iets zie wat ik zou kunnen gebruiken bij schaafwonden (paar gaasjes en ontsmettingsmiddel) als eerste hulp na een valpartijtje.

Laten jullie dit bewust thuis??
staal.....what else.....??

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5968
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 mar 2013 10:31

Ik zou ook zeker een EHBO kitje meenemen. Net genoeg om een paar dagen meer vooruit te kunnen. Als je een valpartij maakt en schaafwonden trekt, dan heb je daar doorgaans nog weken lol van. En dus ook voor weken gaasverband nodig, Zoveel hoef je natuurlijk niet mee te nemen. Onderweg kom je nog wel een apotheker tegen. Een beetje gaasverband, een paar pleisters, wat paracetamol en asperine. Dat neemt de ruimte niet en weegt ook weinig. Wel even aan denken natuurlijk. Nog een handige tip: Labello. Zeker met zeer droog weer.
Live fast; die young. mijn blog

rvane
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 jun 2006 15:56

rvane 30 mar 2013 11:19

Bovenstaande foto (die fuji) is van de man achter deze website. Een zeer informatieve website en leuke reisverslagen. Vooral zijn verslag van de 100cols tocht sprak me erg aan. Zou ik ook nog wel eens willen doen op die manier.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 05 jun 2013 11:33

Geplande trip van volgende week:

Afbeelding

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 06 jun 2013 16:54

Heel veel plezier! Ik ben zelf nu vier keer met de racefiets op zo'n reis geweest (Nice, Nantes, Kopenhagen en Basel) en het is echt verslavend.

Je lijst lijkt me behoorlijk compleet en alle op en aanmerkingen zijn al gemaakt. Ik reis altijd met een rugzakje en een zadelpentasje. De rugtas mag voor mij niet zwaarder zijn dan 3 kilo, anders gaat het storen. In de zadelpentas stop ik mijn regenjasje, opladers, paspoort, toiletspulletjes en gereedschap. De 'burgerkleding' en slippers/gympies gaan in de rugtas.

Je gaat volgende week al, dus deze tip komt te laat, maar ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van couchsurfing.com Dan slaap je bij mensen thuis en hoef je dus ook geen wasmiddel mee te nemen, en dit jaar heb ik zelfs de toiletspullen, op m'n tandenborstel na, kunnen thuislaten. Er bestaat ook een couchsurfing speciaal voor fietsers, dat heet warmshower.com
Grootste voordeel van bij mensen thuis slapen is dat ze je tot het bot verwennen met lokale lekkernijen, omdat ze zo onder de indruk zijn van je tocht :-)

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 09 jun 2013 18:16

Afbeelding

Klaar voor vertrek morgen. 5 dagen naar Londen, ik heb het aardig beperkt kunnen houden qua bagage.

Onder het zadel:
Broek
Polo
T-shirt
Dunne trui
Sokken
Onderbroek
Schoenen
Tandenborstel
Tandpasta
Telefoonoplader
Vaseline
Zonnebrand

In grote bidon:
Armstukken
Beenstukken
Tooltje
Pompje met 2 extra patronen
Tiewraps
Lampjes
Steriele gaasjes
Sporttape

In zadeltasje aan de bovenbuis:
Telefoon
Paspoort
Pasjes
Cash
Kabelslotje
Bril

In de achterzakken:
Regenjackje
Biba
2 rollen topdrop

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5801
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 09 jun 2013 19:13

Veel plezier. En wees voorzichtig, het is best wennen dat aan de andere kant rijden in Engeland.

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 09 jun 2013 21:02

knutmo schreef:
In de achterzakken:

2 rollen topdrop
:mrgreen: :lol: :D

Overschakelen op engelse drop scheelt weer gewicht!

Have fun!!!!
staal.....what else.....??

Plaats reactie