co2 patroonhouder
Een bandje vind ik echt te weinig voor onderweg. Meer dan 1 lek al enkele malen gehad. Het fietst na een lekke band ook wel prettiger in de wetenschap dat je nog een reservebiba hebt. In mijn Arundel Dual tasjes past alles wat ik nodig heb.
Voor de Bianchisti:

- Supergrover
- Forum-lid HC
Fabio, jij googelt teveel....

Tsja, is 't geen fiets dan is het Daniela of deze holsters.supergrover1 schreef:Fabio, jij googelt teveel....![]()
![]()
![]()
-
- Forum-lid
2x lek in één rit . . .lvgh schreef:Een bandje vind ik echt te weinig voor onderweg. Meer dan 1 lek al enkele malen gehad. Het fietst na een lekke band ook wel prettiger in de wetenschap dat je nog een reservebiba hebt. In mijn Arundel Dual tasjes past alles wat ik nodig heb.

waar rij jij dan je rondje? Via Speldeprik en de Kopspijkertjessteeg en dan verder door over het Fakirpad?

Precies wat je zegt lvgh, geeft een bijzonder onprettig gevoel als je lek gereden hebt en je dan weet dat je niet meer lek mag rijden omdat je niets meer bij je hebt. Is ook precies de rede dat ik altijd op pad ga met spullen om minimaal twee banden te kunnen repareren.lvgh schreef:Een bandje vind ik echt te weinig voor onderweg. Meer dan 1 lek al enkele malen gehad. Het fietst na een lekke band ook wel prettiger in de wetenschap dat je nog een reservebiba hebt. In mijn Arundel Dual tasjes past alles wat ik nodig heb.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
-
- Forum-lid
Precies als je naast een bandje ook plakkers meeneemt heb je minder ruimte nodig en kun je wel 6 banden repareren als het moet. Veeeeeel veiliger dan alleen 2 binnenbandjes . . . .
Of zijn jullie van de "ik kan geen banden plakken generatie?"
2 lekke banden per rit duidt vrijwel meestal op dat je:
of de buitenband niet controleert op scherpe zaken
of er iets vanuit de velg scherp is
of je kunt gewoon geen banden opleggen
of je rijdt 2x door dezelfde rol prikkeldraad.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit 2x een lekke band gehad op één rit. Die kans is gewoon bijzonder klein.
De kans dat je 2 lekke banden krijgt die allebei helemaal niet te plakken zijn is helemaal oneindig klein.
Als je 2 banden perse wil meenemen omdat je het niet vertrouwd, dan moet je ook niet vertrouwen op één CO2 patroon, zelfs niet op 2 maar kun je beter ook een pomp meenemen. Als er nl iets mis gaat met die patroontjes krijg je geen lucht meer in je bandjes . . .

Of zijn jullie van de "ik kan geen banden plakken generatie?"

Ik heb in mijn hele leven nog nooit 2x een lekke band gehad op één rit. Die kans is gewoon bijzonder klein.
De kans dat je 2 lekke banden krijgt die allebei helemaal niet te plakken zijn is helemaal oneindig klein.
Als je 2 banden perse wil meenemen omdat je het niet vertrouwd, dan moet je ook niet vertrouwen op één CO2 patroon, zelfs niet op 2 maar kun je beter ook een pomp meenemen. Als er nl iets mis gaat met die patroontjes krijg je geen lucht meer in je bandjes . . .

Ik heb dit wel meegemaakt hoor, en dan ook nog eerst een achter- en daarna een voorband. Op ongeveer 5km van elkaar. Dus alle door jou genoemde "vaardigheidstekorten" waren hier niet aan de orde. Kon wel gaan lopen naar de dichtst bijzijnde fietsenmaker. Gelukkig maar zo'n 1,5km.GoldenRatio schreef:Precies als je naast een bandje ook plakkers meeneemt heb je minder ruimte nodig en kun je wel 6 banden repareren als het moet. Veeeeeel veiliger dan alleen 2 binnenbandjes . . . .
Of zijn jullie van de "ik kan geen banden plakken generatie?"![]()
Als je 2 banden perse wil meenemen omdat je het niet vertrouwd, dan moet je ook niet vertrouwen op één CO2 patroon, zelfs niet op 2 maar kun je beter ook een pomp meenemen. Als er nl iets mis gaat met die patroontjes krijg je geen lucht meer in je bandjes . . .![]()
Sindsdien ook altijd 2 bandjes bij me. Én een pompje.....
-
- Forum-lid HC
Golden ratio, wij rijden iets meer dan 25 km per rit.
Je rijdt meestal lek wanneer het nat en vochtig is, dan haal je je binnenband eruit om te repareren, meestal nat en vies en dan ga je met een schuurpapiertje aan de gang. Je hebt koude fikken en gaat dan staan kloten met plakkertjes, lekker handig.
Dan kan het gebeuren dat je 2x lek rijdt, hoewel ik op tijd m'n buitenbanden vervang terwijl je de slijtindicatoren nog kunt zien.(Conti gp 4000s)
Toevallig 2wk geleden meegemaakt met fietsmaat die een leegloper had, was nogal koud, 0gr. Hij verving de binnenband en ging toen staan kloten met een pompje. Wij ondertussen af aan het koelen en meneer had na een aantal minuten ong 5 bar in z'n bandje. Ik had het wel gezien en pakte een patroon uit m'n tasje, schroefde dat op z'n ventiel en in no time 7 bar erin.
Ideaal 2 bandjes en 2 patronen je grijpt nooit mis.

Dan kan het gebeuren dat je 2x lek rijdt, hoewel ik op tijd m'n buitenbanden vervang terwijl je de slijtindicatoren nog kunt zien.(Conti gp 4000s)
Toevallig 2wk geleden meegemaakt met fietsmaat die een leegloper had, was nogal koud, 0gr. Hij verving de binnenband en ging toen staan kloten met een pompje. Wij ondertussen af aan het koelen en meneer had na een aantal minuten ong 5 bar in z'n bandje. Ik had het wel gezien en pakte een patroon uit m'n tasje, schroefde dat op z'n ventiel en in no time 7 bar erin.
Ideaal 2 bandjes en 2 patronen je grijpt nooit mis.