Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

co2 patroonhouder

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 15 mar 2013 12:02

Die heb ik ook gehad, helaas onderweg een keer verloren.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

kobuss
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:24
Locatie: De Lier

kobuss 15 mar 2013 13:17

Ik heb dit tasje
Afbeelding

Is bijna net zo klein als die van Daniel maar wat makkelijker te verkrijgen.

Dan heb ik er zo'n Continental supersonic bandje (erg dun) inzitten en dan is er nog plek genoeg voor CO2 en wippers

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 15 mar 2013 17:02

Een bandje vind ik echt te weinig voor onderweg. Meer dan 1 lek al enkele malen gehad. Het fietst na een lekke band ook wel prettiger in de wetenschap dat je nog een reservebiba hebt. In mijn Arundel Dual tasjes past alles wat ik nodig heb.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 15 mar 2013 19:19

Voor de Bianchisti:

Afbeelding

8-)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 17723
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2013 20:30

Die een na laatste, is die tegen bejaarde elektro-fietsers en scholieren met een grote mond? Lijkt me wel handig...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4473
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 15 mar 2013 22:37

Fabio, jij googelt teveel.... :lol: :lol: :lol: :lol:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 15 mar 2013 23:03

supergrover1 schreef:Fabio, jij googelt teveel.... :lol: :lol: :lol: :lol:
Tsja, is 't geen fiets dan is het Daniela of deze holsters.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 15 mar 2013 23:44

lvgh schreef:Een bandje vind ik echt te weinig voor onderweg. Meer dan 1 lek al enkele malen gehad. Het fietst na een lekke band ook wel prettiger in de wetenschap dat je nog een reservebiba hebt. In mijn Arundel Dual tasjes past alles wat ik nodig heb.
2x lek in één rit . . . :roll:
waar rij jij dan je rondje? Via Speldeprik en de Kopspijkertjessteeg en dan verder door over het Fakirpad? :?

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 15 mar 2013 23:51

lvgh schreef:Een bandje vind ik echt te weinig voor onderweg. Meer dan 1 lek al enkele malen gehad. Het fietst na een lekke band ook wel prettiger in de wetenschap dat je nog een reservebiba hebt. In mijn Arundel Dual tasjes past alles wat ik nodig heb.
Precies wat je zegt lvgh, geeft een bijzonder onprettig gevoel als je lek gereden hebt en je dan weet dat je niet meer lek mag rijden omdat je niets meer bij je hebt. Is ook precies de rede dat ik altijd op pad ga met spullen om minimaal twee banden te kunnen repareren.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 16 mar 2013 00:05

Precies als je naast een bandje ook plakkers meeneemt heb je minder ruimte nodig en kun je wel 6 banden repareren als het moet. Veeeeeel veiliger dan alleen 2 binnenbandjes . . . .

Of zijn jullie van de "ik kan geen banden plakken generatie?" :twisted:
2 lekke banden per rit duidt vrijwel meestal op dat je:
of de buitenband niet controleert op scherpe zaken
of er iets vanuit de velg scherp is
of je kunt gewoon geen banden opleggen
of je rijdt 2x door dezelfde rol prikkeldraad.

Ik heb in mijn hele leven nog nooit 2x een lekke band gehad op één rit. Die kans is gewoon bijzonder klein.
De kans dat je 2 lekke banden krijgt die allebei helemaal niet te plakken zijn is helemaal oneindig klein.

Als je 2 banden perse wil meenemen omdat je het niet vertrouwd, dan moet je ook niet vertrouwen op één CO2 patroon, zelfs niet op 2 maar kun je beter ook een pomp meenemen. Als er nl iets mis gaat met die patroontjes krijg je geen lucht meer in je bandjes . . . :)

:D

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4400
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 16 mar 2013 00:21

GoldenRatio schreef:Precies als je naast een bandje ook plakkers meeneemt heb je minder ruimte nodig en kun je wel 6 banden repareren als het moet. Veeeeeel veiliger dan alleen 2 binnenbandjes . . . .

Of zijn jullie van de "ik kan geen banden plakken generatie?" :twisted:
2 lekke banden per rit duidt vrijwel meestal op dat je:
of de buitenband niet controleert op scherpe zaken
of er iets vanuit de velg scherp is
of je kunt gewoon geen banden opleggen
of je rijdt 2x door dezelfde rol prikkeldraad.

Ik heb in mijn hele leven nog nooit 2x een lekke band gehad op één rit. Die kans is gewoon bijzonder klein.
De kans dat je 2 lekke banden krijgt die allebei helemaal niet te plakken zijn is helemaal oneindig klein.

Als je 2 banden perse wil meenemen omdat je het niet vertrouwd, dan moet je ook niet vertrouwen op één CO2 patroon, zelfs niet op 2 maar kun je beter ook een pomp meenemen. Als er nl iets mis gaat met die patroontjes krijg je geen lucht meer in je bandjes . . . :)

:D
Ik heb dit wel meegemaakt hoor, en dan ook nog eerst een achter- en daarna een voorband. Op ongeveer 5km van elkaar. Dus alle door jou genoemde "vaardigheidstekorten" waren hier niet aan de orde. Kon wel gaan lopen naar de dichtst bijzijnde fietsenmaker. Gelukkig maar zo'n 1,5km.
Sindsdien ook altijd 2 bandjes bij me. Én een pompje.....

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 mar 2013 13:10

Golden ratio, wij rijden iets meer dan 25 km per rit. :twisted: Je rijdt meestal lek wanneer het nat en vochtig is, dan haal je je binnenband eruit om te repareren, meestal nat en vies en dan ga je met een schuurpapiertje aan de gang. Je hebt koude fikken en gaat dan staan kloten met plakkertjes, lekker handig.
Dan kan het gebeuren dat je 2x lek rijdt, hoewel ik op tijd m'n buitenbanden vervang terwijl je de slijtindicatoren nog kunt zien.(Conti gp 4000s)
Toevallig 2wk geleden meegemaakt met fietsmaat die een leegloper had, was nogal koud, 0gr. Hij verving de binnenband en ging toen staan kloten met een pompje. Wij ondertussen af aan het koelen en meneer had na een aantal minuten ong 5 bar in z'n bandje. Ik had het wel gezien en pakte een patroon uit m'n tasje, schroefde dat op z'n ventiel en in no time 7 bar erin.
Ideaal 2 bandjes en 2 patronen je grijpt nooit mis. ;)

Plaats reactie