Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

tekst onderschift

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 21 okt 2010 20:50

Mensen waar gaat dit over?
Waar is de humor gebleven?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2010 20:57

[quote="MarkW"]Even om mijn generatie (<18) te vertegenwoordigen. Ik neem aan dat de jongste hier rond de 14 a 15 zou zijn? En die maken ergeren dingen mee hoor. Zet de TV aan en viola. 'We' zijn veeeeeel erger gewend, en ik durf te zeggen dat niemand van mijn leeftijd hier moeite mee heeft. Mensen hadden het over jeugd die er last van zou hebben, nou nee! En in mijn mening 10 jarige ook niet![/quote]

De jongste zijn een jaar of 10, misschien nog wel jonger. Ik snap niet waarom er nu weer zo'n drama van gemaakt moet worden. Je kan dat zinnetje toch gewoon verwijderen als iemand anders daar moeite mee heeft. Maar nee liever een ander kwetsen... Tja en waarom eigenlijk? :rolleye:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

swoosh
Forum-lid

swoosh 21 okt 2010 21:32

[quote="danny1407"]Op dit forum zijn wel meer als een paar kinderen actief, ook al zijn ze de leeftijd van 18 jaar gepasseerd.

Getuige het "verklikken" bij moderators om dit soort dingen.
Een pm naar Edwinfe had volgens mij ook gewoon mogelijk geweest in eerste instantie als iemand er problemen mee had.
[/quote]

Lijkt mij een verkeerde zienswijze om anderen te bestempelen als verklikkers. Moderators zijn juist hiervoor. Onderling stamppij maken per PM is ook niet wat je wenst toch? En als je van een medeforummer zo'n PM zou krijgen zou je er dan op in gaan? Laat ik je er nog even aan herinneren dat je al meermaals op een vrij onbeschofte manier discussies bent aangegaan met mij op het forum. Hoe zou zoiets per PM gaan? Weinig tactvol en volwassen . . . Nee geloof me moderators hebben een functie.

- - - - - - - - - - -

Verder is het topic schone dames, iets wat gecentreerd is op het forum in één topic. Een onderschrift daarentegen zwerft over het hele forum. Merkbaar verschil.

Persoonlijk vond ik het onderschrift wel leuk verzonnen maar het tipte wel aan de fatsoensregels. Zeker voor een openbaar toegankelijk forum. Stel dat iedereen zo'n gelijkwaardig onderschrift er op na gaat houden, daar wil je dan als Fiets ook niet mee geidentificeerd worden. Ergens ligt een grens. Dit onderschrift was op het randje. Voor de één leuk, voor de ander not done.
Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 okt 2010 21:36

Natuurlijk moet er goed opgelet worden of er geen verkeerde/vuile/vieze/schunnige uitlatingen gedaan worden.
Daar is dit forum niet voor bedoeld.
Hoewel het onderschrift van Edwinfe mij nog nooit is opgevallen vindt ik dat als deze geschreven zoals in de openingspost dit gewoon moet kunnen.
Mocht ik wel iets tegenkomen wat ik zeer ongepast vindt zal ik dat naar de desbetreffende persoon PM-en en hiervan een kopie aan een mod sturen.

danny1407
Forum-lid

danny1407 21 okt 2010 21:40

[quote="Swoosh"]

Lijkt mij een verkeerde zienswijze om anderen te bestempelen als verklikkers. Moderators zijn juist hiervoor. Onderling stamppij maken per PM is ook niet wat je wenst toch? En als je van een medeforummer zo'n PM zou krijgen zou je er dan op in gaan? Laat ik je er nog even aan herinneren dat je al meermaals op een vrij onbeschofte manier discussies bent aangegaan met mij op het forum. Hoe zou zoiets per PM gaan? Weinig tactvol en volwassen . . . Nee geloof me moderators hebben een functie.
[/quote]

Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n boodschap aan wat jij wel of geen verkeerde zienswijze vind.
Wat mij betreft heb jij een bord voor je kop, waar op de buitenzijde "arrogant" op geschreven staat.

Ik wil overigens van deze gelegenheid gebruik maken, mede te delen dat ik moeite heb met de avatar van Swoosh.
Als mijn zoontje van 4 mee kijkt op het forum wil ik hem niet hoeven uitleggen waarom die mevrouw bijna naakt tussen de racefietsen staat.

Ik ga ervan uit dat ik het bij deze aan de moderators gemeld heb en daarbij het punt maak dat dit niet op een achterbakse wijze hoeft.
Wat overigens niets te maken heeft met de functie van een moderator.

Moet ik hier nog een pm aan het adres van Swoosh aan wijden?
FacebookS3RSSite

eelcoz

eelcoz 21 okt 2010 21:42

[quote="race-niek"]ik vind de onderschrift van adwinfe best mee vallen.
zo lang er geen scheld woorden in staan is er niks aan de hand.

[/quote]

Ik heb er nog eens over nagedacht, maar vind het toch echt te treurig voor woorden. Welk woord stond daar nu? Penis? Dat is toch een gewoon Nederlands woord, zo heet dat ding nu eenmaal.:D We zitten hier toch niet op het forum van de SGP?

race-niek
Forum-lid

race-niek 21 okt 2010 21:51

waarom openen we geen topic discusies die niet over fietsen gaan?
of gaan we met ze alle elkaar in allerlei topic's afzeiken?

jongens we hebben allemaal de zelfde #1 sport/hobby :)
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

beammeup
Forum-lid

beammeup 21 okt 2010 21:57

Als je serieus niet snapt waarom de beheerders van dit forum het liever niet op dit forum willen zien dan ga je toch gewoon een forum zoeken waar mensen het wel graag willen.
Domme -zogenaamde- progressieve mondigheid en quasi stoerdoenerij van het type 'kijk eens wat ik durf!'. Het is echt meelijwekkend.

herbawife
Forum-lid

herbawife 21 okt 2010 22:03

[quote="race-niek"]of gaan we met ze alle elkaar in allerlei topic's afzeiken?
[/quote]

Dat ligt me nu al heel lang op de lever.
Vroeger kwam ik hier met plezier meelezen, de laatste tijd heb ik er meteen in het 1ste topic dat ik open genoeg van.
De gevatheid en directheid die ik zo fijn vind bij Nederlanders helt hier op het forum wel erg vaak naar de verkeerde kant...

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 21 okt 2010 22:03

Ook al ben ik meestal best voorstander van het "open discussie" model, soms denk ik dat je ook gewoon eens moet kunnen slikken.
Wij krijgen soms klachten over dit soort onderschriften (of avatar, of uitspraken), bekijken het, nemen een beslissing en daar moet je het dan maar mee doen. Vind ik op een fietsforum geen verdere discussie waard, op een forum over vrije meningsuiting weer wel, maar dat zijn we niet.
Zoals ik mijn zoontje van 6 wel eens antwoord als hij voor de 1035e keer vraagt; waarom? Daarom, punt. Einde discussie.
Afbeelding | Afbeelding

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 21 okt 2010 22:18

Ik wil er nog iets aan toevoegen, mede door de reaktie van Herbawife.
Ook ik merk de laatste tijd een verharding van de toon in veel topics. Dit forum leeft bij de gratie van zijn gebruikers, maar net zo zeer door het werk dat de moderators er in stoppen. Ik zou het fijn vinden als we (lees jullie, maar alleen als je je aangesproken voelt) wat meer respect voor moderator verzoeken zouden kunnen opbrengen. Bijvoorbeeld bij verzoeken on-topic te blijven, ga daar niet op reageren, maar blijf on-topic. Er gelden hier (zoals op de meeste forums) huisregels. Daar moet je je aan houden. Ben je het niet met die regels eens, dan is het niet de juiste weg om die regels te schenden, of constant discussies aan te gaan over het feit dat je het niet met die regels eens bent.
De juiste weg, wat ons betreft, is dat je dan een forum zoekt dat wel bij jouw wensen aansluit.
Dat houdt het hier gezellig, scheelt onze mods een boel werk en zorgt ervoor dat je op een normale manier met gelijkgestemden over je favoriete hobby kunt kletsen.

Mochten jullie hier verder over willen discussieren, open dan even een nieuw topic.
Lijkt mij persoonlijk een nuttiger discussie dan die over welke onderschrift woorden wel en niet geaccepteerd zouden moeten worden.
Afbeelding | Afbeelding

Plaats reactie