Fietsbanden
Beste allemaal,
Ik ben van plan een setje Conti GP4000S te kopen n.a.v. de vele enthousiaste reacties over deze band.
Heb op een ander forum echter gelezen dat ze niet zo makkelijk om mijn Fulcrum 7 wielen zouden passen omdat die een afwijkende (grotere) diameter zouden hebben.
Iemand ervaring ?
Sta open voor alternatieven. Ik rij meest bij droog weer. Ben een toer rijder, hoef dus niet met een noodgang door de bocht. Ergernis nr. 1 is voor mij lek rijden.
Groet, Folkert
Ik ben van plan een setje Conti GP4000S te kopen n.a.v. de vele enthousiaste reacties over deze band.
Heb op een ander forum echter gelezen dat ze niet zo makkelijk om mijn Fulcrum 7 wielen zouden passen omdat die een afwijkende (grotere) diameter zouden hebben.
Iemand ervaring ?
Sta open voor alternatieven. Ik rij meest bij droog weer. Ben een toer rijder, hoef dus niet met een noodgang door de bocht. Ergernis nr. 1 is voor mij lek rijden.
Groet, Folkert
-
- Forum-lid
Ik ben dit jaar weer begonnen met Conti GP 4000, maar na 28km en de eerste lekke band besloten dat dit ook direct mijn laatste ritje was met deze logge banden. Hoewel ik lees dat ze heel duurzaam moeten zijn, rijd ik de conti's gemiddeld 1x lek per 65 km.
Bij mij komt er op de clinchers dan ook niks anders meer op dan de Fortezza Tricomp.
Ik ben trouwens wel benieuwd waar dit aan kan liggen, ik lees namelijk overal dat de conti's qua bestendigheid heel goed zouden moeten zijn, maar helaas was dat bij mij niet het geval.
Bij mij komt er op de clinchers dan ook niks anders meer op dan de Fortezza Tricomp.
Ik ben trouwens wel benieuwd waar dit aan kan liggen, ik lees namelijk overal dat de conti's qua bestendigheid heel goed zouden moeten zijn, maar helaas was dat bij mij niet het geval.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Tja pech kan altijd, maar het gemiddelde "lek-rijd-percentage" is wel verdeeld over 2 verschillende setjes buitenbanden van Conti, dus mijn vertrouwen is weg en dat fietst sowieso niet lekker.
Toch zijn heel veel mensen wel zeer tevreden over deze bandjes, dus laat ik dan maar de uitzondering zijn die de regel bevestigd.
Toch zijn heel veel mensen wel zeer tevreden over deze bandjes, dus laat ik dan maar de uitzondering zijn die de regel bevestigd.

-
- Forum-lid
danman als je zo gauw lek rijdt is je velglint misschien niet goed of je banden spanning .
de conti 4000s is blijkt uit testen van fiets en roadbike een van de beste banden kwa rolweerstand en lekbestendigheid.
wel na elke rit even controleren of er geen steentjes in zitten want compound is zacht.
rij weinig lek met deze banden en de meeste forum leden hebben dezelfde ervaring
de conti 4000s is blijkt uit testen van fiets en roadbike een van de beste banden kwa rolweerstand en lekbestendigheid.
wel na elke rit even controleren of er geen steentjes in zitten want compound is zacht.
rij weinig lek met deze banden en de meeste forum leden hebben dezelfde ervaring
Maakt het merk/type van binnenbanden eigenlijk ook veel uit? 
Ik ken mensen die met Continental Supersonic biba's rijden, deze zijn tevens heel klein opgevouwen, maar 10€ voor zo'n biba is er toch wel wat over :s

Ik ken mensen die met Continental Supersonic biba's rijden, deze zijn tevens heel klein opgevouwen, maar 10€ voor zo'n biba is er toch wel wat over :s
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
-
- Forum-lid
Ik heb het idee dat dat heel weinig uitmaakt. Binnenband kan invloed hebben qua gewicht en qua rolweerstand. Echter, zodra er een steentje oid door de buitenband heen prikt, is mijn ervaring dat zowel duurdere als goedkope, en zowel butyl als latex binnenbandjes gewoon allemaal even snel lek gaan. Denk dat je het meest kunt winnen met het regelmatig (lees: na elke rit) controleren van je buitenbanden, zodat die steentjes de kans niet krijgen door je band heen te prikken.Den Deze schreef:Maakt het merk/type van binnenbanden eigenlijk ook veel uit?