Klopt het dat je met de Time pedalen veel meer speling hebt dan met bijvoorbeeld Look Keo's?
Ik ben op zoek naar nieuwe pedalen, maar durf vanwege mijn knieen niet meer weg bij Look (duurde eeuwen voor ik een prettige positie had gevonden zonder last;)).
Het lijkt me enerzijds prettig om je voet eventueel wat te kunnen draaien, maar anderzijds zie ik daar een probleem doordat je misschien bijbewegingen gaat maken?
Iemand daar ervaringen mee?
Groeten
Time Xpresso pedalen
-
mnslingerland
- Forum-lid
Time heeft een relatieve grote vrijheidsgraad, terwijl je goed vastzit kun je draaien met je voeten. Speling zou ik het niet willen noemen. Speling ontstaat door slijtage, iets wat ik bij time nog nooit heb meegemaakt.
Dus ja wellicht zijn time pedalen meer geschikt voor probleemknieen.
Dus ja wellicht zijn time pedalen meer geschikt voor probleemknieen.
Uiteindelijk gekozen voor Speedplay, ben benieuwd of dat wat wordt, hoor er zowel positieve als negatieve verhalen over.apexrider schreef:Dat ga ik eerst maar eens uitproberen met m'n Look pedalen. Had me niet gerealiseerd dat ik twee sets moet aanschaffen of een extra paar schoenen en dan wordt toch wel een dure grap.robakio schreef:als je ze af en toe inspuit met WD40 (doe ik tenminste) is dat snel verholpen.
Na zes jaar speedplay en elk jaar een nieuw setje pedalen ga ik nu eens Time Xpresso proberen. Misschien gaan ze iets langer mee. De plaatjes zijn in elke geval veel goedkoper. Ook de pedalen (Xpresso 4) zijn veel goedkoper € 54. Speedplay was een aantal jaren geleden (zero)Zo rond de € 68 nu zijn ze rond de € 119. Veel te duur. Nieuwe speedplays zijn erg goed maar al redelijk vlot gaat je voet toch steeds losser zitten. Ik ben benieuwd hoe met de Xpreso's gaat. Na een eerste rondje voelt het erg lekker aan.
Gr GJ
Gr GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.
Ok, na een paar dagen rijden moet ik zeggen dat de Time xpresso's me prima bevallen. Ik mis de speedplays geen moment. De float voelt lekker aan en is voor mij voldoende. Aandrijving voelt lekker stabiel. Het inklikken gaat heel soepel. Uitklkken idem. Prijs=OK. Prijs plaatjes valt nog mee. Lopen gaat prima.
Uiterlijk wel minder dan speedplay.
Over de houdbaarheid kan ik nog niets zeggen.
Al met al ik ben erg blij met de Xpresso's
Ik denk dat ik nog maar een paartje bestel voor mijn stadsfiets
Gr GJ
Uiterlijk wel minder dan speedplay.
Over de houdbaarheid kan ik nog niets zeggen.
Al met al ik ben erg blij met de Xpresso's
Ik denk dat ik nog maar een paartje bestel voor mijn stadsfiets
Gr GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.
-
RolfCanyon
- Forum-lid
Zijn de RXS schoenplaatjes compatibel met de Xpresso pedalen of zitten hier weer andere schoenplaatjes bij?
Canyon Ultimate SLX