Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
materialist
- Forum-lid
materialist
11 dec 2012 14:52
japiecarbon schreef:Hij wil zeggen dat je nogal offtopic aan het lullen ben.
Ik weet niet hoe het nu is, maar tussen mijn Chorusen superrecord merk ik toch wel degelijk verschil
Dank je japie, ik hou ook van jou
Is het verschil groot genoeg om voor een superrecord te kiezen volgens mij niet
Do kin der mar druk mei weze
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
11 dec 2012 15:04
Ik geef gewoon antwoord op jou vraag. Voor mn beurd, dat dan weer wel.
En ik vind het verschil idd groot genoeg. Voor de winterfets dan weer niet
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
11 dec 2012 15:06
japiecarbon schreef:
Ik weet niet hoe het nu is, maar tussen mijn Chorusen superrecord merk ik toch wel degelijk verschil
Ik zal het je nog sterker vertellen: ik merk vrijwel geen verschil tussen Athena 11 sp (1e generatie) en Superrecord 2011.
Zou het met mijn ogen dicht niet durven vertellen wat wat is. Als alles goed is afgesteld met een goede Campa 11sp kabelset dan werkt het allemaal gewoon goed.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
materialist
- Forum-lid
materialist
11 dec 2012 15:34
daniel1975 schreef:japiecarbon schreef:
Ik zal het je nog sterker vertellen: ik merk vrijwel geen verschil tussen Athena 11 sp (1e generatie) en Superrecord 2011.
Zou het met mijn ogen dicht niet durven vertellen wat wat is. Als alles goed is afgesteld met een goede Campa 11sp kabelset dan werkt het allemaal gewoon goed.
ahhhhh Of topic de vraagsteller wil geen athena en ook geen superrecord...
Ondertussen zijn we het wel eens denk ik het, verschil is geen 370 euro waard.
Enneh ik vond ook geen merkbaar verschil in athena, chorus maar heb voor chorus gekozen vanwege het verschil in afwerking/looks
-
martinobongo
- Forum-lid
martinobongo
11 dec 2012 20:07
Als ik nog iets mag/kan toevoegen: ik heb Chorus 11s, prima groep, maar weet niet het verschil met (Super) Record. Had hiervoor Campa Veloce 9s, ook heel lekker.
Maar ik vermoed dat het gevoelsverschil tussen deze groepen voor mij totaal te verwaarlozen is, zelfs enig psychologisch effect meegerekend.
Daarnaast zou je niet alleen het prijsverschil bij aanschaf in ogenschouw kunnen nemen, maar ook het prijsverschil bij vervanging van de slijtage-onderdelen na x.xxx kilometers. Er zit nogal een prijsverschil in, toch?
met hartelijke groet,
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
11 dec 2012 20:24
Heel veel mensen rijden met een record-groep icm een choruscassette en chorusketting ivm de vervangingskosten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
materialist
- Forum-lid
materialist
11 dec 2012 20:47
Deze zomer 6 keer de alpe de huzes opgereden. De sfeer is geweldig, zo veel mensen en daarvoor en daarna ook, er ontstaat geen grotere verbroedering dan praten over hoe lang en over hoe warm het was.
Een perfect lopende fiets helpt enorm. Ik moet er niet meer aan denken, aan al die kras en schraap geluiden van vroeger. Wat een verschil met het klak geluid van tegenwoordig. Die super fietsen, wielen en groepen helpen enorm naar mijn gevoel. Want feit blijft, voor mij althans, dat wanneer je niet tot de jongste garde hoort en eigenlijk zijn Nederlanders veel te groot voor het bergwerk, dan moet je het hebben van de psychologische factor van goed materiaal. Want pas dan weet je wat het is om je te voelen als een leeuw in een kuil met Daniel's
-
materialist
- Forum-lid
materialist
11 dec 2012 23:32
Eens, koop gewoon de beste groep die je je kan veroorloven. Die top groepen zijn sowieso onverslijtbaar.
Eeen fietser is een tour, twee fietsers is een cours. Waarom moet je jezelf kwellen met de vraag: als ik de record groep genomen had, dan?
-
buddo
- Forum-lid
buddo
12 dec 2012 08:44
Bolus1 schreef:Hallo ik ga binnen kort een nieuwe campagnolo groep kopen
Maar heb nog niet kunnen kiezen tussen chorus en record
Is het waard om +/- 370 € meer uit te geven aan een record?
Schakelt een record groep veel sneller/ directer dan chorus?
Mvg
Ik sluit mij aan bij bovengenoemde argumenten; rationeel is de meerprijs haast niet (of misschien zelfs helemaal niet) te verdedigen. Als je een rationele keuze maakt, neem dan Chorus. Als je een emotionele keuze maakt... dan Record.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
12 dec 2012 10:14
Toen ik een x-aantal jaren overstapte van Shimano naar Campa (toen 10 spd) koos ik voor Chorus; Record vond ik te duur (en eerlijk gezegd vond ik dat ik de Record groep ook niet "waard" was), en Chorus was toen (nu nog steeds??) de eerste groep in de "ranking" waarmee je veel kransjes tegelijk kan op-/afschakelen. Dat vond (en vind) ik een heel groot voordeel. Daarnaast spelen de looks ook mee natuurlijk. Mocht er een nieuwe fiets komen, dan wordt dat er wel eentje met Record; dat kan ik niet geheel rationeel beargumenteren

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
JFKE
- Forum-lid
JFKE
12 dec 2012 10:33
materialist schreef:Deze zomer 6 keer de alpe de huzes opgereden.....
respect, is toch 36x omhoog

-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
12 dec 2012 11:34
Eigenlijk is Chorus de enige groep boven 105/Veloce die nog enigszins rationeel te beargumenteren is, 11 speed, meerdere kransjes schakelen en een halve kilo lichter.
Alles daar tussen en daar boven voegt slechts wat kleine zaken toe. Maar als je het geld voor een topgroep hebt en je houdt van mooie spulletje, waarom niet?
Als we alles rationeel zouden bekijken zou het leven maar saai worden

.
Campagnolo Ultra Dork