Welke wielen
Mooie wielen. Hopelijk wel goed op de hoogte gesteld van de nadelen van carbon remranden.
Graag gedaan, uitstekende keus!peerke84 schreef:Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik heb contact gehad met Wheel-tec, wat heeft die man een passie voor zijn werk zeg! thx voor de tip.
Het zullen de Reynolds 46 van Wheel-tec worden.
Wel benieuwd naar de naven en t.z.t. een foto graag!
Dark decals toevallig?
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Realiseer je wel dat als je voor hoge carbon wielen gaat je daarnaast zeker ook een alu wielset moet hebben. Er zijn namelijk omstandigheden dat hoge carbonwielen minder geschikt zijn.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
@loos: Het zullen dan idd de dark labels worden maar welke naven weet ik echt nog niet. Moet nog een keer bij Wheel-Tec gaan kijken en praten.
@boswielrenner: Ik heb nog een setje laag aluminium staan, maar in welke omstandigheden is hoog carbon niet geschikt volgens jou? Ik ga in de bergen wel een laag voorwiel gebruiken.
@boswielrenner: Ik heb nog een setje laag aluminium staan, maar in welke omstandigheden is hoog carbon niet geschikt volgens jou? Ik ga in de bergen wel een laag voorwiel gebruiken.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Hoge wielen en wind is doorgaans geen verstandieg combi. In de bergen is vaak wind en/of kan het weer snel omslaan. Regen en full carbon wielen is doorgaans ook een mindere combi, omdat full carbon wielen doorgaans minder goed remmen in de regen en/of minder makkelijk remmen. Full carbon wielen kunnen de warmte van het remmen minder goed kwijt, waardoor je bij verkeerd remmen in de problemen kunt komen (klapband als je met carbon clinchers rijdt) of je materiaal kapot remt (delamineren carbon wiel).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
@boswielrenner: De reynolds 46 staan erom bekend dat door een speciale coating op het remvlak juist beter hitte kunnen verspreiden, waardoor ze +/- 40 graden koeler blijven verder schijnen ze in de regen net zo goed/slecht te remmen als aluminium. Alleen is wind wel een probleem daarom neem ik ook een set laag aluminium mee naar de bergen en zal ik hoofdzakelijk met een laag voorwiel rijden. Verder zit er 2 jaar garantie op de wielen, en in die tijd ben ik heb ik echt al wel alle weers omstandigheden getest. Dus mochten ze kapot gaan is het garantie en pak ik een andere set wielen om toch door te kunnen rijden.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik zou als ik jou was wel een soort van service up nemen bij Reynolds. check de website.
Reynolds maakt goede carbon velgen (fourty-six) die ook door Ritchey en DT-swiss worden gebruikt, maar in een test van het Duitse blad Tour, ontstonden ook bij de Reynolds carbon velgen beschadigingen op de velg vanwege de hitte, waardoor de test niet afgemaakt kon worden. Tour wilde geen risico nemen en heeft contact opgenomen met fabrikant. In een latere test volgt hierover volgens Tour meer. De enige wielen die echt onberispelijk uit de test kwamen waren Lightweight Meilenstein / Standaard C wielen.
Nou geloof ik wel dat de test van Tour extreem is, dus wellicht in de praktijk niet aan de orde, maar het toont wel aan dat als je full carbon wielen verkeerd gebruikt in de bergen, het snel stuk kan gaan. Dit in tegenstelling to goede alu velgen die meer hufter-proof zijn.
Reynolds maakt goede carbon velgen (fourty-six) die ook door Ritchey en DT-swiss worden gebruikt, maar in een test van het Duitse blad Tour, ontstonden ook bij de Reynolds carbon velgen beschadigingen op de velg vanwege de hitte, waardoor de test niet afgemaakt kon worden. Tour wilde geen risico nemen en heeft contact opgenomen met fabrikant. In een latere test volgt hierover volgens Tour meer. De enige wielen die echt onberispelijk uit de test kwamen waren Lightweight Meilenstein / Standaard C wielen.
Nou geloof ik wel dat de test van Tour extreem is, dus wellicht in de praktijk niet aan de orde, maar het toont wel aan dat als je full carbon wielen verkeerd gebruikt in de bergen, het snel stuk kan gaan. Dit in tegenstelling to goede alu velgen die meer hufter-proof zijn.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik weet niet welke fabrikanten een keramisch remvlak gebruiken, dus daar kan ik niets over zeggen. Op papier kan het zeker de warmte beter geleiden, maar of het in de praktijk ook goed werkt moet blijken. De truck is volgens mij dat een full carbon wiel de gehele warmte van de velg "overneemt" waardoor de velg niet meer zo heet blijft. Als je dit kunt realiseren in je full carbon wiel en je kan de hitte transporteren naar je hele wiel, dan is het probleem volgens mij opgelost. De wind doet dan de koeling over een veel groter oppervlak. Ik ben maar een simpele jurist en geen technicus dus wie weet sla ik de plank wel helemaal mis. Ik hoor het graag. 

Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik ben ook geen technicus helaas,maar ik heb Full carbons met keramisch remvlak en redelijk wat afgedaald in andorra en kon het remvlak gewoon vastpakken ,remblokken slijten wel sneller maar dat neem ik op de koop toe.boswielrenner schreef:Ik weet niet welke fabrikanten een keramisch remvlak gebruiken, dus daar kan ik niets over zeggen. Op papier kan het zeker de warmte beter geleiden, maar of het in de praktijk ook goed werkt moet blijken. De truck is volgens mij dat een full carbon wiel de gehele warmte van de velg "overneemt" waardoor de velg niet meer zo heet blijft. Als je dit kunt realiseren in je full carbon wiel en je kan de hitte transporteren naar je hele wiel, dan is het probleem volgens mij opgelost. De wind doet dan de koeling over een veel groter oppervlak. Ik ben maar een simpele jurist en geen technicus dus wie weet sla ik de plank wel helemaal mis. Ik hoor het graag.
Edco levert wielen met keramisch remvlak wat ik weet,ik zelf heb een handgebouwde set maar weet niet het merk velgen.
Maar ben zeer tevreden tot nu toe.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Het is altijd lastig om iets dat zo veel variabelen heeft, als altijd voor waarheid aan te nemen. Of je problemen krijgt met full carbon wielen in de bergen hangt volgens mij af van o.a 1) remtechniek berijder, 2) gewicht berijder, 3) snelheid afdalen, 4) de hoek waarin je daalt, 5) merk wielen, 6) materiaal remrand, 7) remblokken, 8) clinchers, 9) tubulars, 10) temperatuur, 11).....................
Als je tevredenbent met je wielen en ze doen het goed in de bergen dan lijkt het me dat je goede wielen hebt, die bij jou passen.
Als je tevredenbent met je wielen en ze doen het goed in de bergen dan lijkt het me dat je goede wielen hebt, die bij jou passen.

Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29