Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Isaac FW Proton FW

bv
Forum-lid

bv 10 nov 2010 14:27

als goedkope oplossing voor de wielen mss een setje fast forward f2r dt 240 tubular

http://www.rutlandcycling.com/11911/Fas ... -240S.html

bv
Forum-lid

bv 10 nov 2010 14:32

prijs is trouwens 1250 euro bij salden

hijwelweer
Forum-lid

hijwelweer 11 nov 2010 00:00

De Cervelo R5 is ook de revu gepasseerd, maar vind ik te duur..... Ik zit nu op het spoor van Kuota. Het zou dan de KOM EVO DI2 worden. Ik vind hem wel wat 'druk' (vooral in vergelijking met de ISAAC). Een groot voordeel is dan wel dat de DI2 volledig geintgreerd is. Moet dan wel nog eea ander aan verbouwen want ik vind bijv de cranck (op de foto) echt niet mooi!

[img=http://www.bikerumor.com/wp-content/upl ... r-2011.jpg]

Ik ga dit weekend even op zoek naar een dealer die er 1 heeft staan om hem in het echt te zien. Weet iemand waar hij staat??

Daarna wil ik de ISAAC toch ook nog een keer kijken. Het is idd een optie om het frame bij een andere dealer te kopen, al staat dit mij op een of andere wijze tegen. Als ook iemand weet bij welke dealer een Proton FW staat laat het mij dan ook even weten.

Die wielen van FFWD had ik idd al gezien. Deze zijn op dit moment echter uit het programma. Hier komt een nieuwe versie van die iets zwaarder zal worden (de huidige zijn misschien toch iets te licht?) en pas in de tweede helft van 2011 beschikbaar komen. Daarnaast vind ik de wielen te druk. Ook zijn de transfers niet verwijderbaar. (ik weet het, ben best een lastig en kritisch mannetje ;-))

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe!
Het zijn altijd dezelfde die wat te zeuren hebben!

jorisb
Forum-lid

jorisb 11 nov 2010 10:28

Je kan toch gewoon bij een andere FM je frame kopen en dan vragen of jouw fietsenmaker hem wil opbouwen? Lijkt mij een perfecte oplossing.

Wat betreft die Pro Cavendish stuurpen, ik zag die op de beurs en vond hem erg gaaf, maar het gewicht....ruim over de 200 gram ! Let daar dan wel op, want je wil hem licht opbouwen, dat is dan wel heel zonde om zo een 100 gram weg te gooien

21st-century
Forum-lid

21st-century 11 nov 2010 11:30

hijwelweer schreef:De Cervelo R5 is ook de revu gepasseerd, maar vind ik te duur..... Ik zit nu op het spoor van Kuota. Het zou dan de KOM EVO DI2 worden. Ik vind hem wel wat 'druk' (vooral in vergelijking met de ISAAC). Een groot voordeel is dan wel dat de DI2 volledig geintgreerd is. Moet dan wel nog eea ander aan verbouwen want ik vind bijv de cranck (op de foto) echt niet mooi!

[img=http://www.bikerumor.com/wp-content/upl ... r-2011.jpg]

Ik ga dit weekend even op zoek naar een dealer die er 1 heeft staan om hem in het echt te zien. Weet iemand waar hij staat??

Daarna wil ik de ISAAC toch ook nog een keer kijken. Het is idd een optie om het frame bij een andere dealer te kopen, al staat dit mij op een of andere wijze tegen. Als ook iemand weet bij welke dealer een Proton FW staat laat het mij dan ook even weten.

Weet er zelf geen te staan op het moment maar beide fietsen stonden wel op bikemotion. Ik vond de Kuota KOM 2011 er echt niet uit zien in deze kleurstelling maar dat is mijn persoonlijke mening. Ben overigens geen aanhanger van matte frames maar het is duidelijk de trend voor 2011 dus het zal absoluut aan mij liggen. De Isaac kon mij dan wel weer bekoren, erg mooi !!

Mijn fm kon destijds ook niet zelf aan een Cervélo R3sl geraken maar heeft dit toen via een collega fm voor elkaar gekregen. Misschien ook een optie voor je fm als hij iets voor je wil betekenen. Mijn fm kan zowat overal aan geraken "waar een wil is is een weg" ondanks dat hij maar van een beperkt aantal merken dealer is.

Succes met je keuze.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

composite
Forum-lid

composite 11 nov 2010 12:56

@ Hijwelweer: misschien is een Trek Madone frame via Project One wat voor je..kun je hem in elke kleur krijgen die je will.

Of een mooie Parlee Z4 of Z5!! Smakelijk!!
Gang is alles!!

bv
Forum-lid

bv 11 nov 2010 15:22

de parlee z5 is wel een heel mooie fiets ja!
maar deze gaat je fietsenmaker wrs zeker niet kunnen vastkrijgen
mss is de scott cr1 sl iets voor jou ook een mat frame
of een ridley helium flandrien ook heel mooi

hijwelweer
Forum-lid

hijwelweer 11 nov 2010 18:26

@ 21st-century: het probleem is niet dat mijn FM niet een Isaac wil kopen omdat hij geen dealer is, maar de importeur levert alleen de fietsen aan dealers en wil geen doorleveringen aan niet dealers.

Ook klopt het dat ze beide op de BikeMotion stonden, maar die is voorbij en her kan ik dus ook niet meer kijken. Ik heb daar wel uitgebreid naar ISAAC gekeken en Kuota heb ik wel gezien (stond er schuin tegenover) maar dit heeft mij toen niet getrokken (misschien is het daarom ook wel niet de juiste keuze).

Parlee ken ik verder niet goed genoeg, maar bij het google vond ik vrij ranke frame's. Ik hou meer van wat "dikkere" fietsen. Weet wel iemand waar dit in Nederland te bekijken is?

Mijn gevoel bij Bianchi is niet goed en dit gaat hem dan ook niet worden. Met Trek en Ridley heb ik ook niks, de Scot is misschien wel een optie. Daar zal ik eens verder op kijken hier op het forum.

jawie
Forum-lid

jawie 11 nov 2010 20:36

als de Isaac jouw fiets is, moet je gewoon voor die Isaac gaan. Dat begrijpt je FM ook wel.

kikkie
Forum-lid

kikkie 12 nov 2010 16:59

More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

hijwelweer
Forum-lid

hijwelweer 16 nov 2010 21:44

Ik kreeg vorige week eem PM van een Isaac dealer uit Belgie dat hij wel een fiets wilde doorleveren aan mijn FM. Als het goed is wordt hij volgende week besteld.

De fiets wordt als volgt opgebouwd:
- Shimano Dura Ace DI2 Groep,
- 3T Ltd stuur, stuurpen, zadelpen,
- Edco Vue des Alpes Light wielen met Conti Competition tubes voor het echte werk
- Reynolds Attack Clincher wielset met GP 4000 voor in en rond de polder
- Fizik Airione K:1 zadel,
- Speedplay Light Action Titanium pedalen,
- Lizzard skins stuurlint,
- Garmin Edge 800

Als het goed is is hij ergens eind januari klaar. Als het zover is post ik hem wel een keer!!. Bedankt voor het meedenken! Ik ben weer helemaal blij. Kan bijna niet wachten....... pffff nog 2 maanden.....

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 nov 2010 21:51

Dat is vriendelijk van Stephen, althans neem aan dat hij 't is ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie