Over de wielersport en zijn beoefenaars.

UCI moet investeren in vrouwenwielrennen

jorisb
Forum-lid

jorisb 06 sep 2012 07:39

Gisteravond was er in het sportjournaal een item over de Brainwash Ladies Tour, ehhh ik bedoel een item over Marianne Vos. Men liet zien hoe toegankelijk ze was, een ouder stel dat een nietszeggend praatje met haar maakt, daarna ging het over het programma van Vos en het WK. Dan de ploegentijdrit in de Ladies Tour....Je ziet de Rabok ploeg rijden voor 5 seconden, er wordt gemeld dat Marianne Vos derde werd met de Rabo ploeg. Einde van het filmpje.
Verder niets, niet wie er dan gewonnen heeft (of beelden daarvan), hoe de stand is in de Ladies Tour etc. Dat vond ik echt raar, kan er dan niet 10 seconden extra bij het item om dan in ieder geval de winnende ploeg te noemen?

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 06 sep 2012 09:51

jorisb schreef:Gisteravond was er in het sportjournaal een item over de Brainwash Ladies Tour, ehhh ik bedoel een item over Marianne Vos. Men liet zien hoe toegankelijk ze was, een ouder stel dat een nietszeggend praatje met haar maakt, daarna ging het over het programma van Vos en het WK. Dan de ploegentijdrit in de Ladies Tour....Je ziet de Rabok ploeg rijden voor 5 seconden, er wordt gemeld dat Marianne Vos derde werd met de Rabo ploeg. Einde van het filmpje.
Verder niets, niet wie er dan gewonnen heeft (of beelden daarvan), hoe de stand is in de Ladies Tour etc. Dat vond ik echt raar, kan er dan niet 10 seconden extra bij het item om dan in ieder geval de winnende ploeg te noemen?
Dit soort dingen dus. Je bent er toch al met een camera-ploeg, dus de kosten zijn al gemaakt. Maak er dan een normaal sport-item van! Zo doen ze het bij de Eneco tour of Olympia's tour toch ook niet? Ze zien zo ook over het hoofd dat er zowel bij de winnaar Specialized-Lululemon als bij de nummer 2 Orica Greenedge ook Nederlandse rensters meerijden (Ellen van Dijk c.q. Loes Gunnewijk).

Van hetzelfde laken een pak trouwens bij de NK Tijdrijden in Emmen: volop aandacht voor de mannen, de vrouwen nauwelijks in beeld. Kleine moeite om dan ook even de finish van de podiumrijdsters te laten zien...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 sep 2012 10:56

Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom een vrouwen koers nooit langer dan 130 km kan zijn. Waar bij de heren een rit-in-lijn normaliter 160-200 km is, is een klassieker een stuk langer. Bij de dames zit 't er na 3 uurtjes koersen altijd op, daardoor komt een heel aantal vrouwen er nooit tussen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 06 sep 2012 11:04

Omdat vrouwen niet zo makkelijk kunnen plassen onderweg?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 06 sep 2012 11:56

scepticus schreef:Omdat vrouwen niet zo makkelijk kunnen plassen onderweg?
Daar hebben de dames allang een oplossing voor gevonden: http://marijndevries.nl/?p=3947" onclick="window.open(this.href);return false;

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 06 sep 2012 13:38

ever schreef:
scepticus schreef:Omdat vrouwen niet zo makkelijk kunnen plassen onderweg?
Daar hebben de dames allang een oplossing voor gevonden: http://marijndevries.nl/?p=3947" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch vraag ik me af hoe je dat voor elkaar krijgt? Of een te grote broek of heeeel flexibele stof? Lijkt me niets, stel dat niet helemaal goed gaat :mrgreen:

En als ik intensief aan het fietsen ben hoef ik echt niet te plassen, ook gedurende LM bvb niet waar je toch goed 8u op de fiets zit. Vraag me af of dat bij andere vrouwen niet hetzelfde is. Kan me wel voorstellen dat het anders wordt als de koersen langer worden, dan zal er ook minder hard gereden worden denk ik, waardoor je dan misschien wel moet, maar dat lijkt me niet de reden voor de kortere koersen...
~live fast, die young ~

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 06 sep 2012 13:50

girlinred schreef:Toch vraag ik me af hoe je dat voor elkaar krijgt? Of een te grote broek of heeeel flexibele stof? Lijkt me niets, stel dat niet helemaal goed gaat :mrgreen:

En als ik intensief aan het fietsen ben hoef ik echt niet te plassen, ook gedurende LM bvb niet waar je toch goed 8u op de fiets zit. Vraag me af of dat bij andere vrouwen niet hetzelfde is. Kan me wel voorstellen dat het anders wordt als de koersen langer worden, dan zal er ook minder hard gereden worden denk ik, waardoor je dan misschien wel moet, maar dat lijkt me niet de reden voor de kortere koersen...
Toch schijnen ze het zo te doen in het profpeloton. Volgens mij vooral veeeeeeel oefenen :lol:

Ikzelf heb er tijdens een cyclo normaal gesproken ook niet zo'n last van (wat er in gaat met drinken zweet ik er wel weer uit), maar tijdens de Arlberggiro deze zomer - het was niet echt warm en we kregen ook nog een hoosbui onderweg - was ik toch wel blij dat er bij de laatste verzorgingspost een toilet was...

Grolsch
Forum-lid

Grolsch 12 sep 2012 20:49

Leuke blog. Het fietsend zo doen lijkt me echter wel ingewikkeld.

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 13 sep 2012 12:05

mannelijke profs plassen toch gewoon al fietsend?
Lijkt me dat de dames hiervoor toch even af moeten stappen, anders wordt de fiets een beetje vies.

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 13 sep 2012 14:14

rob74 schreef:
En ik kijk dan toch liever naar heren wielrennen. Gewoon vanwege het feit dat harder gaat en meer spektakel oplevert.

Dat 't harder gaat klopt. Dat 't meer spektakel oplevert klopt wat mij betreft totaal niet. Okee, de Vuelta was dit jaar 't bekijken waard maar de Tour was zoals gewoonlijk weer stomvervelend. Nee, dan de Giro Donne. Die meiden gaan mekaar te lijf als wilden. Niks geen gereken, gelinkebal en gehuilebalk. Gewoon koersen alsof je leven eraf hangt.

Ik heb genoten tot de laatste minuut en vind 't echt totaal waardeloos dat de media dit moois laat liggen.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 13 sep 2012 14:48

+1 Wat dat betreft is dit stuk ook leuk om te lezen:

http://www.hpdetijd.nl/2012-09-08/het-z ... lrensters/" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 sep 2012 16:50

theodorocampagnolo schreef:
rob74 schreef:
En ik kijk dan toch liever naar heren wielrennen. Gewoon vanwege het feit dat harder gaat en meer spektakel oplevert.

Dat 't harder gaat klopt. Dat 't meer spektakel oplevert klopt wat mij betreft totaal niet. Okee, de Vuelta was dit jaar 't bekijken waard maar de Tour was zoals gewoonlijk weer stomvervelend. Nee, dan de Giro Donne. Die meiden gaan mekaar te lijf als wilden. Niks geen gereken, gelinkebal en gehuilebalk. Gewoon koersen alsof je leven eraf hangt.

Ik heb genoten tot de laatste minuut en vind 't echt totaal waardeloos dat de media dit moois laat liggen.
En lekker spannend dat 't is als 3 kwart van de etappes door dezelfde persoon worden gewonnen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie