Over de wielersport en zijn beoefenaars.

baanwielrennen gevaarlijker als wegwielrennen?

wat is het gevaarlijkst?

baanwielrennen
10
36%
wegwielrennen
10
36%
beide even gevaarlijk
8
29%

Totaal aantal stemmen: 28

the fastest
Forum-lid

the fastest 21 aug 2012 16:50

maar in mijn regio zijn er alleen pistes in beton geen houten. ik twijfel nog steeds eigenlijk :(
kga allebei eens proberen en dan zien wat ik het leukst/veiligst vind. :)

biteme
Forum-lid

biteme 21 aug 2012 18:09

Auto's kom je niet tegen tijdens wedstrijden. Of bij klassiekers worden ze aan de kant gestuurd door de politie.
Je zou bijna zeggen dat trainen gevaarlijker is dan koersen.

Automobilisten moeten eens snelheid leren inschatten en begrijpen dat wielrenners voorrang hebben. :roll:

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 21 aug 2012 20:07

biteme schreef: Automobilisten moeten eens snelheid leren inschatten en begrijpen dat wielrenners voorrang hebben. :roll:
jij was toevallig vorige week woensdag in de buurt van huis ter heide? goeie instelling heb je daar in iedergeval :roll:

aan TS:

denk dat als je beetje goed kan fietsen beide even gevaarlijk is... tijdens je rondje trainen op de weg ben je natuurlijk meer afhankelijk van je medeweggebruikers, en de meeste ongelukken gebeuren vaak ook door onoplettende autobestuurders die niet doorhebben hoeveel snelheid je hebt, en door overmoedige wielrenners die denken dat de hele wereld wijkt om hun er langs te laten... die 2 in de mix en je hebt een grote kans op een ongeluk. op de baan gaat het een stuk harder, als je dan gaat of je wordt meegenomen door een ander is de schade vaak ook stukje hoger..

denk dat het ook om het even is wat gevaarlijker is, op de weg of op de baan...
Afbeelding

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 22 aug 2012 06:47

Als je jong en onervaren bent val je ook vaker. Thuis vrouw en kinderen op de bank scheelt een hoop. Ofwel....je hebt zelf ook veel (niet alles) in de hand.

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 22 aug 2012 10:24

biteme schreef:Auto's kom je niet tegen tijdens wedstrijden. Of bij klassiekers worden ze aan de kant gestuurd door de politie.
Je zou bijna zeggen dat trainen gevaarlijker is dan koersen.
Leg dat maar uit aan Johnny Hoogerland =P

Maar je hebt gelijk, bij wedstrijden heb je minder risico van auto's, maar je traint meer uren dan dat je wedstrijden rijdt, lijkt me.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 aug 2012 10:43

Volgens mij vind het gros van de valpartijen tijdens koersen plaats en niet tijdens trainingen.

Een harde training doe je op weggetjes met nauwelijks verkeer. Maar tijdens een koers wil het halve peloton vooraan rijden. Of er nu dranghekken zijn of niet
Live fast; die young. mijn blog

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 22 aug 2012 11:32

rob74 schreef:Volgens mij vind het gros van de valpartijen tijdens koersen plaats en niet tijdens trainingen.

Een harde training doe je op weggetjes met nauwelijks verkeer. Maar tijdens een koers wil het halve peloton vooraan rijden. Of er nu dranghekken zijn of niet
Ja, de kans op een valpartij per tijdseenheid is groter bij een koers dan bij een training, maar de kans op zwaar letsel is kleiner dan bij trainingen met verkeer.

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 04 sep 2012 22:42

waarom kiezen eigenlijk? Koersen/trainen op de piste zal je helpen op de weg en andersom.
persoonlijk heb ik meer valpartijen gezien en meegemaakt op de weg dan op de piste.

Plaats reactie