Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Time rxs carbon of dura ace spd sl

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 28 jun 2012 18:42

Klopt dat je niet zo vaak in-en uitklikt tijdens een rit, maar ik heb best vaak gehad dat tijdens een rit mijn schoen niet wilde inklikken nadat ik moest stoppen bij een verkeerslicht. Heel irritant aangezien de anderen al doorrijden. Hetzelfde bij cyclo's waarbij ik niet kon inklikken en ik dus in een afdaling zat met één voet los. Vervolgens nieuwe plaatjes gemonteerd, maar altijd een haat liefde verhouding met het inklikken bij Time RXS gehad. Dit was al zo toen ik overstapte van keo carbon naar Time RXS in een ver verleden. Ben dus heel benieuwd hoe de Dura Ace pedalen me gaan bevallen. Tot nu toe erg tevreden. Op mijn slecht weer fiets hou ik voorlopig even Time RXS om verschil te ervaren.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

berniev
Forum-lid

berniev 28 jun 2012 18:55

Ik heb er al veel meer uit hun spd-sl pedaal zien schieten bij een sprint/reactie dan uit een rxs (of time variant) pedaal, dus dat moeilijker inklikken neem ik erbij. (rij zelf met time rxs carbon).

danoontje
Forum-lid

danoontje 07 aug 2012 19:07

kan iemand nog wat roepen over het geluid? Kraakt een RXS (of time variant) eerder dan shimano? en hoe zit het met de hoogte van het zadel bij een overstap?
Anima Sana In Corpore Sano.

berniev
Forum-lid

berniev 08 aug 2012 08:58

danoontje schreef:kan iemand nog wat roepen over het geluid? Kraakt een RXS (of time variant) eerder dan shimano? en hoe zit het met de hoogte van het zadel bij een overstap?
Ik rij met RXS (ondertussen al zo'n 4 jaar, voordien 13 jaar met Look gereden) en dit heeft bij mij nog nooit gekraakt. Zelf nog niet met Shimano pedalen gereden maar van iedereen die ik al tegengekomen ben piepen en kraken toch heel wat niet-time pedalen/schoenplaatjes. Vooral Look en Shimano pedalen/schoenplaatjes zijn zoals wel bekend gevoelig aan piepen/kraken. De RXS schoenplaatjes gaan ook langer mee vind ik persoonlijk.

Het moeilijker inklikken is voor mij ook geen reden om niet voor Time te kiezen. Time pedalen zijn platter dan Shimano pedalen dus je zadel zal wat naar beneden moeten bij een eventuele overstap. Als het inklikken een issue is voor je dan kan je ook eens kijken naar de Time iClic (wel de 2de generatie). Zou ook niet zo slecht zijn maar daar heb ik nog niet mee gereden. Ziet er wel wat lomper uit dan de RXS pedalen. Mochten mijn RXS pedalen versleten zijn dan zou ik terug RXS'en proberen op de kop te tikken. Hopelijk ben ik hier iets mee ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 08 aug 2012 09:58

wat bedoel je met kraken, het pedaal of het plaatje dat wrikt. Dat geluid wat je wellicht bedoelt is met een beetje siliconen spray weer zo te verhelpen, doe ik bij mijn spd pedalen ook altijd.
Bij de SPD sl heb ik het nog nooit gehoord. Erg teverden over de 7900,s dat was ik hiervoor ook over de 7810.

Als prijs een issue is zou je ook de ultegra carbon kunnen kopen, dat scheelt volgens mij al 50 euro.

Ik heb de spd sl wel op de slapste klik stand staan en dat vind ik al behoorlijk. Ja ik weet het, spd gewent ;)
Maargoed hoe je er uit zou moeten schieten is me een raadsel, dat is met nog nooit gebeurt ook niet bij spd pedalen.

SPD sl nagewogen die wegen 244 gram (zonder platen), toch wel licht, zoveel pedaal/plaat combi,s zijn er niet lichter.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 08 aug 2012 10:04

wasbeer2006 schreef:Als prijs een issue is zou je ook de ultegra carbon kunnen kopen, dat scheelt volgens mij al 50 euro.
Neem dan de 105. In het zwart staat dat vaak ook nog mooier.

danoontje
Forum-lid

danoontje 08 aug 2012 11:23

Ik bedoelde idd het geluid van de rsx pedalen. Heb n hekel aan bijgeluiden, vandaar.
Anima Sana In Corpore Sano.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 jan 2013 13:52

havana schreef:RXS First = basisversie, plastic pedaal, massieve stalen as
RXS Carbon = pedaal gemaakt van carbon, holle stalen as
RXS Carbon Ti = met titanium as
RXS Speed = wit + holle stalen as (en daardoor iets lichter)
RXE = RXS maar dan zonder instelbare veerspanning (wordt niet meer gemaakt)

Gewichtsverschil tussen de RXS First en de RXS carbon is slechts 13 gram (zelf gewogen). :shock:

RXS First

Afbeelding

RXS Karton

Afbeelding
Net mijn setje First binnen gekregen van Probikeshop. Weegt zelfs maar 244.2 gram! Time claimt 260g. Plaatjes zijn 97.2g. Ben benieuwd naar de functie. Voor nog geen 45€ incl. verzenden is prijs/gewicht in elk geval stukken beter dan bij SPD-SL.

michiel1991
Forum-lid

michiel1991 07 jan 2013 21:36

Ik kan ze helaas niet meer vinden in de probike webshop.
Nog mensen die meer webshops weten waar ik de rxs`en tegen een goede prijs kan inkopen.

Alvast bedankt

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 07 jan 2013 21:37

http://www.bike-components.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 08 jan 2013 00:02

Ik heb die van mij van Probikeshop.com, hadden tussen Kerst en oud en nieuw geen verzendkosten. Verder zijn ze het goedkoopst bij bike-discount, waar standaard de verzendkosten lager zijn dan bij probikeshop.com.

marrcel
Forum-lid

marrcel 03 feb 2013 21:55

boswielrenner schreef:. Ben dus heel benieuwd hoe de Dura Ace pedalen me gaan bevallen. Tot nu toe erg tevreden. Op mijn slecht weer fiets hou ik voorlopig even Time RXS om verschil te ervaren.
Ik ben helemaal klaar met de iclic2. Na 4000km begon het klapperen van het buitenste lager. Na 6000km is het geluid niet meer te harden. Wel gaat iedereen opzij als ik nader :) .

Ik heb hiervoor SPD-sl en Keo's gereden. Met mijn pro Road schoenen van Specialized vind ik de iclic2 geweldig klikken en direct trappen.
De RXS lijkt eenzelfde lager opbouw te hebben. Afblijven? Of toch weer SPD-sl of Keo? Ik weet het even niet meer? Help.
Meer plezier op twee wielen

Plaats reactie