Gebruikerservaringen Vittoria Open Corsa Evo SC
Ik heb ze dit jaar op 'n set trainingswielen gehad. Wat betreft het schoonhouden van de bruine wangen heb ik geen problemen gehad, ze zien er nog prima uit in vergelijking tot m'n crossers grifo's wangen.
De rij-eigenschappen zijn prima, lekker licht stuurgedrag. Wel precies zoals loos al zei, na 1500km was de achterband al zo kaal dat ik in een week tijd 2x lek heb gereden. Toen zijn ze er afgegaan zoals je snapt.
Mijn samenvatting; Prima strakke band met mooie uitstraling maar zeker te prijzig om als trainingsband te gebruiken. Wellicht in de toekomst als koersbandje als de tubes me gaan vervelen.
De rij-eigenschappen zijn prima, lekker licht stuurgedrag. Wel precies zoals loos al zei, na 1500km was de achterband al zo kaal dat ik in een week tijd 2x lek heb gereden. Toen zijn ze er afgegaan zoals je snapt.
Mijn samenvatting; Prima strakke band met mooie uitstraling maar zeker te prijzig om als trainingsband te gebruiken. Wellicht in de toekomst als koersbandje als de tubes me gaan vervelen.
Do not CROSS the road!
Mijn ervaringen , dit tov Conti GP 4000 S
Plus.
Soepel lopende band , zeker met een latex biba
Heel erg goede grip , beter dan de Conti
Nu ca 1500 km , geen lek gereden
Min.
Na 1500 km achterband profiel in het midden weg , en beetje vierkant aan het worden terwijl de Conti nog redelijk rond is.
Zijkant is niet helemaal schoon meer , maar ziet er toch nog goed uit.
Ik rij met beide banden tegelijk , de Vittoria op mijn Dura Ace wielen , en de Conti 4000s op mijn RS 20 wielen die ik gebruik naar het werk , en met slechter weer.
Ook heb ik nog een setje Veloflex Master 23mm liggen , en nog een Veloflex Pave. ik denk dat de vierkante Vittoria eraf gaat en dat de goede Vittoria naar achteren toe. Dan plaats ik een nieuwe Veloflex Pave aan de voorkant , klaar voor de zomer.
Plus.
Soepel lopende band , zeker met een latex biba
Heel erg goede grip , beter dan de Conti
Nu ca 1500 km , geen lek gereden
Min.
Na 1500 km achterband profiel in het midden weg , en beetje vierkant aan het worden terwijl de Conti nog redelijk rond is.
Zijkant is niet helemaal schoon meer , maar ziet er toch nog goed uit.
Ik rij met beide banden tegelijk , de Vittoria op mijn Dura Ace wielen , en de Conti 4000s op mijn RS 20 wielen die ik gebruik naar het werk , en met slechter weer.
Ook heb ik nog een setje Veloflex Master 23mm liggen , en nog een Veloflex Pave. ik denk dat de vierkante Vittoria eraf gaat en dat de goede Vittoria naar achteren toe. Dan plaats ik een nieuwe Veloflex Pave aan de voorkant , klaar voor de zomer.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ik vod de CX echt super rijden maar het plakken van steentjes met hieropvolgend regelmatig lekrijden was echt een probleem. Ik ben overgestapt op Veloflex Corsa's en deze zijn qua lekbestendigheid heel veel beter, zeker zo goed als conti's. En sinds deze corsa's dit jaar in 23mm te krijgen zijn, zijn ze nagenoeg net zo comfortabel als de EVO CX 2. De veloflexen zijn ook met klassieke kleur wangen te krijgen. En in beide gevallen moet je met latex biba's rijden want anders kun je ook met conti's blijven rijden.

Gebruik deze Open Corsa Evo naar alle tevredenheid.
Naast deze banden op de ene fiets gebruik ik op de andere de Pavé's.
Allebei met latex bb en (afkloppen...) met allebei nog na ong. 1000km nog niet lekgereden
Ook niet na regenritjes. Naast geluk zal mijn gewicht ( 64kg) misschien ook wel in zijn/haar voordeel werken.
Wbt het schoonhouden ook geen wanklank. Al moet ik wel zeggen dat ik een poetsmiep ben
en de banden na iedere rit net zoals de fiets verwen met een sopje...
Als laatste raad ik je trouwens geen enkele band aan want geheid dat jij dan wel snel lek rijdt.
Zijn wel heel fijn en mooi
Viva Vittoria.
Naast deze banden op de ene fiets gebruik ik op de andere de Pavé's.
Allebei met latex bb en (afkloppen...) met allebei nog na ong. 1000km nog niet lekgereden
Ook niet na regenritjes. Naast geluk zal mijn gewicht ( 64kg) misschien ook wel in zijn/haar voordeel werken.
Wbt het schoonhouden ook geen wanklank. Al moet ik wel zeggen dat ik een poetsmiep ben
en de banden na iedere rit net zoals de fiets verwen met een sopje...
Als laatste raad ik je trouwens geen enkele band aan want geheid dat jij dan wel snel lek rijdt.
Zijn wel heel fijn en mooi
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Gezien de gebruikerservaringen mijns inziens niet geheel eenduidig zijn, heb ik onder het motto 'if you never try you'll never know' besloten om deze band aan te schaffen. Eerste indruk is dat ze -in het eggie- er wat kitscherig uitzien. Althans als ze linea direct uit de verpakking komen. Even nagewogen, keukenweegschaal staat immers binnen handbereik, en ze zijn 20 gram (per 2 stuks) zwaarder. Maar goed, whatever;)
De vraag die bij mij rijst is: waarom is het aanbevelenswaardig om juist in combinatie met deze band een latex biba te gaan rijden?
Nu nog op zoek naar een mooi setje wielen en karren met die hap
De vraag die bij mij rijst is: waarom is het aanbevelenswaardig om juist in combinatie met deze band een latex biba te gaan rijden?
Nu nog op zoek naar een mooi setje wielen en karren met die hap
Addict R1
Goed gedaan. Tsja, de combinatie met latex binnenbanden heb ik me laten adviseren door een profrenner. Zou de ideale/fijne combinatie zijn. Ook het lekrijden zou door de extra soepelheid van deze combinatie minder zijn. Nu ben ik niet iemand die snel de verschillen voelt met bv lichtere wielen, bandencombi etc.
Is voor mij gewoon een hele fijne (net zoals met de Pave), mooie band/combi, ga ook niet verder zoeken of expirimenteren
en blijf dus Vittoria trouw.
Btw het meer moeten pompen is weer een extra "work-out" en zie ik niet als vervelend.
Veel plezier er mee en ehh...
... als het snel lekt gaat, ik heb geen advies gegeven
Is voor mij gewoon een hele fijne (net zoals met de Pave), mooie band/combi, ga ook niet verder zoeken of expirimenteren
en blijf dus Vittoria trouw.
Btw het meer moeten pompen is weer een extra "work-out" en zie ik niet als vervelend.
Veel plezier er mee en ehh...
... als het snel lekt gaat, ik heb geen advies gegeven
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
En een andere profiel. Ik gebruik ze nu een paar weken en ca. 600 kilometer. Prima band (maar ik ben sowieso wel tevreden over Vittoria, voorheen ook met de CX en de KS en heb de tubeversie ook voor m'n andere wielen). Met een warm sopje en een schuursponsje blijven de flanken prima schoon. Met de andere Vittoria banden weinig lekgereden en met de SC ook nog niet dus dat vertrouwen heb ik wel in de SC.loos schreef:'s Zomers rijd ik op de Vittoria EVO CX (bijna hetzelfde als de SC op de zijrand na).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ik zal z'n oudere broertje erbij zetten met een iets klassieker spaakpatroonjansen01 schreef:En zo staan ze, aardige afleiding van al dat zwart.![]()
(ik weet het, banden staan beter i.c.m. een wielset met een klassiek spaakpatroon --> wishlist nr.1)

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Ik rijd op de open corsa cx2 met latex binnenband. Heb er eergisteren een half bierflesje onder door gehad, wat nog verder uit elkaar knalde. Behalve dat ik me helemaal kapot schrok was er niks aan de hand. Heb mn band gecontroleerd en er zat slechts een lichte schaafplek op.
Nodeloos om te zeggen, maar ze rijden trouwens geweldig.
Nodeloos om te zeggen, maar ze rijden trouwens geweldig.
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.