Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 nov 2010 10:45

[quote="HuubCs"][quote="Amclassic-fan"] Mooi dat er weer een concurent bij is, is gewoon goed voor de markt.[/quote]
Natuurlijk is meer keuze prima !
Maar dat het goed is voor "de markt" zie ik tot nu toe niet.
Ze zijn of duurder of minder in functionaliteit.
Vraag me af hoe ze dat willen gaan veranderen.
Misschien eens te raden gaan bij Apple ? :D

Ik zou willen dat er ECHTE concurentie kwam al was het alleen al om ze bij Garmin eens beter naar de klantvraag te laten kijken.
De Ryder 50 zal zeker zijn fans krijgen maar wordt geen concurent voor de 705 zelfs niet (volgens mij) als de verkoopprijs behoorlijk gaat zakken tov de adviesprijs ...
[/quote]

Ik zie niet in waarom dit geen echte concurentie kan zijn, het is even wachten tot de winkelprijzen bekend worden. Een 705 is op zoveel punten nog te verbeteren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

marcodej
Forum-lid

marcodej 06 nov 2010 15:07

Heb een beetje rond zitten zoeken op diverse fora (in Australie is hij bijv. al uit) en op zich is men heel positief qua functionaliteit. Alle functies zijn vergelijkbaar met de Garmin, en werken perfect.

Maar er komen ook een paar minpuntjes aan het licht:
- Het is alleen op het stuur te bevestigen en niet op de stuurpen. Het opzetstukje is niet een kwartslagje te draaien.
- Het vreemde aan speed/cadanssensor is dat je hem óf als snelheidssensor óf als cadanssensor kan gebruiken, maar niet tegelijk, wat bij Garmin wel het geval is. Er zit een kleine switch, maar daarvoor moet je eerst het batterijtje eruit halen. Extreem onhandig dus.
- Geen autostop als je bijv. stilstaat bij een verkeerslicht
- Ik heb nog geen antwoord gehad op mijn mail, maar het blijkt dat je op dit moment nog afhankelijk bent van die webomgeving. Je kan dus niet via gpsies of bikeroutetoaster routes naar het apparaat uploaden. En ook het apparaat kan alleen tracks en trainingsgegevens uploaden naar die interne webomgeving. Op termijn verwacht men dat ze het wel open gaan gooien...
Die webomgeving is ook nog in ontwikkeling, dus het trainingscenter is nog niet zo enorm uitgebreid.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

italfrk
Forum-lid

italfrk 08 nov 2010 20:55

Ook te vinden op eBay vanaf € 194,90

marcodej
Forum-lid

marcodej 08 nov 2010 22:04

Op electromarket.be staat ie voor 171,80 (zonder HR en Cadans), en 257 voor de complete set.

marcodej
Forum-lid

marcodej 09 nov 2010 14:11

Antwoord op mail:
Dear Marco,

First of all, thanks for the interest on Bryton products.

Regarding your questions,

1. Yes, you can plan trip in www.brytonsport.com and download to device. Also, we will develop the website function in Nov. to import KML or GPX files to device.
2. The Google map is more suitable for global users because it has better coverage in each countries. But you can also plan a trip in OSM, download as a GPX file and import to device.

Hope above two answers could help you.

Any other questions, please just let me know. Thanks.

Best Regards,
Claire Hsu

marcodej
Forum-lid

marcodej 15 nov 2010 00:46

Reviewtje van road.cc:
http://road.cc/content/news/27173-just- ... e-computer

Er nog maar eens een mail aan gewaagd, en het blijkt dat het apparaat ook op de stuurpen kan (en niet alleen op het stuur). En de sensor is idd óf een cadanssensor óf een speedsensor. Hij staat standaard op cadans (omdat GPS al de speed meet), maar wil je gelijktijd ook snelheidsmeting via sensor kan je er een sensor bij kopen...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 nov 2010 12:12

Zou toch ook mogelijk moeten zijn om een Garmin sensor te gebruiken?
Afbeelding

foosho
Forum-lid

foosho 15 nov 2010 13:13

Dat zou idd moeten kunnen aangezien hij ANT+ ondersteunt.

Dat je geen Garmin maps kunt gebruiken is een hele dikke min van dit apparaat.

pfff
Forum-lid

pfff 15 nov 2010 13:44

ANT+ ondersteuning op zich is niet genoeg om het te laten werken. Ja, conform de specs zou het compatibiliteit moeten afdwingen, maar wat dat betreft staat het gelijk aan bluetooth, het is een universele overdracht, niet een universele ondersteuning. Net als dat niet elk bluetooth apparaat ook alle soorten pairing ondersteunt. Zo bestaan er in die hoek pairing modes voor data only, data/voice etc.. Zo kan ik me voorstellen dat een snelheidssensor alleen wordt gezien als het een bepaald type ID meezend. In dit geval schijnen ze 1 sensor te maken dat 2 functies kan uitvoeren wat waarschijnlijk in zal houden dat die sensor twee soorten identificaties kan uitsturen. Het zou mij vanuit marketing perspectief ten zeerste verbazen als ze meerdere vendors zouden ondersteunen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 nov 2010 14:07

Je haalt nu ANT en ANT+ door elkaar heen. ANT+ is een stapje hoger protocol, dat juist het laatste stukje van de communicatie moet regelen.
Afbeelding

pfff
Forum-lid

pfff 15 nov 2010 14:21

Hmm, OK, dat zou best kunnen, zal er eens een paar specs op naslaan

ariejee
Forum-lid

ariejee 02 dec 2010 17:36

Heeft iemand de Bryton al in het echt gebruikt? En wat zijn de ervaringen?

Plaats reactie