nutsjesmoar schreef:Gekleurde kettingen zijn ontzettend lelijk. Kun je een beetje lassen/hardsolderen? Probeer anders de padden/dropouts te vervangen voor baandropouts. Aangezien je je frame best wel goed hebt voorbehandeld. En serieus, voordat je je frame laat spuiten, haal je balhoofd er wel uit...
Waarom zijn gekleurde kettingen lelijk? Mits ze bij je kleurstelling passen zie ik nergens een probleem.
als je je zorgen maakt over de lak die gebruikt is op de ketting:
Neem een PTFE ketting. dit zijn kettingen "geschilderd" met teflon plastic. dit word op laboratoria gebruikt voor verschillende doeleinden want het kan tegen practisch alle chemicalien, word in pannen gebruikt omdat het non-stick werkt en het word op cruiseschepen en theaters gebruik als ijsbaan. zonder ijs uiteraard. door de hardheid en aanzienlijk tekort aan wrijving kan erop geschaatst worden
tevens is het niet heel erg goed vriendjes met het goedje genaamd H20, dus is je ketting beter bestand tegen roest (ik zeg beter, niet volledig)
Ik vind de fiets prachtig zo. maar inderdaad, voor de klassieke look waar je naar op zoek was is dit niet echt in de buurt. Als ik echter je plannen hoor....
durf te wedden dat het erg tof gaat worden.
Ik zou overigens niet kaan lassen/solderen aan je frame... als je je patten eraf slijpt worden je achterbrug en je chainstay korter. je achterwiel gaat tegen je zadelbuis aanlopen. bovendien zijn de huidige patten wel mooi, bij baanpatten zul je gelijk hele "platen" als dropouts krijgen...
overigens een puntje wat ik zou overwegen. als je lichte velgen hebt, met een licht stuur, en een lichte ketting: kijk eens of je de randen van je lugs na de paintjob een pinstripe kan geven. jeweetwel, je pakt een kwastje en trekt de randjes van je lugs na. dit zou miss het frame meer een maken met de rest van de fiets.
Als laatste: haal (inderdaad) alsjeblieft je balhoofd uit je frame... het voorkomt op latere leeftijd nare ziektes.