Wat zijn de voordelen van jouw Excel-sheet t.o.v. het Ritzelrechner-tooltje?ijzerenbriek schreef:Excel verstuurd naar guerciotti en PB naar Carel maar dat zie ik vervolgens niet staan in mijn verzondern items.
Wie interesse heeft in de excel stuurt misschien best een PB met je mailadres en ik mail hem dan wel door.
Is nu voor duplo 10-speed maar is makkelijk aan te passen naar 11-speed of triple.
Je roept maar als je interesse hebt.
Stelregel Havana.
-
- Forum-lid
Voordelen? Geen idee want dat Ritzelrechner tooltje nog nooit gebruikt. Ik heb mijn excelletje gewoon gemaakt toen ik van standaard naar compact overschakelde en ik wilde weten welke cassette ik nu nodig had.
In mijn excel kan je:
- 4 verschillende cassettes ingeven
- 4 keer bijhorend binnen- en buitenbladen ingeven
- je trapfrequentie voor binnen- en buitenblad apart ingeven
- de grafiek van de afgelegde meters/omwenteling van die verschillende combinatie's bekijken
- de grafiek van de snelheid bij ingegeven trapfrequentie van de verschillende combinatie's bekijken
Ik vind er tus alles in terug wat ik nodig heb.
In mijn excel kan je:
- 4 verschillende cassettes ingeven
- 4 keer bijhorend binnen- en buitenbladen ingeven
- je trapfrequentie voor binnen- en buitenblad apart ingeven
- de grafiek van de afgelegde meters/omwenteling van die verschillende combinatie's bekijken
- de grafiek van de snelheid bij ingegeven trapfrequentie van de verschillende combinatie's bekijken
Ik vind er tus alles in terug wat ik nodig heb.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ter info... Bij het Ritzelrechner-tooltje kan je de cassette geheel zelf samenstellen. Die cassette kan daarbij bestaan uit 5 t/m 11 kransjes. Ook de voorbladen-combinatie kan zelf samengesteld worden (betreffende het aantal voorbladen en tanden).
Op basis van de aangegeven trapfrequentie worden vervolgens 3 grafieken getoond met...
• De afgelegde afstand (in meters) per tandwielcombinatie.
• De snelheid (in km/u) per tandwielcombinatie.
• De stapgrootte (in %) tussen de opeenvolgende tandwielcombinaties.
En in die grafieken worden de resultaten van ‘verboden’ tandwielcombinaties in het rood weergegeven, en van ‘slecht lopende’ combinaties in het geel.
Op basis van de aangegeven trapfrequentie worden vervolgens 3 grafieken getoond met...
• De afgelegde afstand (in meters) per tandwielcombinatie.
• De snelheid (in km/u) per tandwielcombinatie.
• De stapgrootte (in %) tussen de opeenvolgende tandwielcombinaties.
En in die grafieken worden de resultaten van ‘verboden’ tandwielcombinaties in het rood weergegeven, en van ‘slecht lopende’ combinaties in het geel.