We kunnen zo niet zeggen welk frame het beste bij jou past. Dit heeft te maken met leeftijd, lenigheid, doel enz.
Het handigste is om uit te gaan van de maten van je hudige fiets. Als je die geen hebt zou ik gewoon laten adviseren door een fm en als je twijfelt gewoon proef rijden.
Aluminium frame +Ultegra+goede wielenset
-
- Forum-lid
gaisdergerman schreef:We kunnen zo niet zeggen welk frame het beste bij jou past. Dit heeft te maken met leeftijd, lenigheid, doel enz.
Het handigste is om uit te gaan van de maten van je hudige fiets. Als je die geen hebt zou ik gewoon laten adviseren door een fm en als je twijfelt gewoon proef rijden.
Ik ben 30 jaar en ik sport (volleybal) gemiddeld 3 keer in de week, naast het fietsen. Ik wil zoals gezegd deze nieuwe fiets in de zomermaanden fanatiek maar wel recreatief gebruiken, hooguit af en toe een toertochtje. Ik fiets wekelijks mijn rondjes van zo'n 50-75 km rond mijn woonplaats. Maar ik ben ook meerdere keren per jaar in de heuvels in Limburg, de Ardennen of de Alpen te vinden.
Ik heb mijn Koga 12 jaar geleden gekocht en achteraf gezien heb ik destijds misschien niet de beste keuze gemaakt. Ik heb namelijk nooit het gevoel gehad dat die fiets echt goed past, zo is het bijv. al een frame maat 58. Dus daar kan ik niet echt vanuit gaan.
-
- Forum-lid HC
-
What makes the boat go faster?
Van primair belang is de bovenbuis- en balhoofdbuislengte.
Staar je niet blind op de zitbuislengte. (bij een sloopframe zal dit enkele cm minder zijn)
Vertrekkende van je opgegeven lichaamsmaten heb je een frame nodig met ong 57 cm bovenbuis en ik zou min 18 cm balhoofdbuis nemen. Stuurpen zou ik 12 cm nemen.
Als je bv vor de Rose SL zou gaan, heb jeen 59 nodig.
Staar je niet blind op de zitbuislengte. (bij een sloopframe zal dit enkele cm minder zijn)
Vertrekkende van je opgegeven lichaamsmaten heb je een frame nodig met ong 57 cm bovenbuis en ik zou min 18 cm balhoofdbuis nemen. Stuurpen zou ik 12 cm nemen.
Als je bv vor de Rose SL zou gaan, heb jeen 59 nodig.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Hier een CAAD 10 met 105 voor 1099 Euro => http://www.pietvoskamp.nl/fietsdetails. ... 512c1b5921" onclick="window.open(this.href);return false;
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Hoi, voor het geval je je keus nog niet hebt gemaakt...ik heb enorm goede gebruikerservaringen met de Jan Janssen tour de france, echte meedenkers bij JJ., maar ook een Sensa Trentino zou kunnen..en ja, ik heb een sterke voorkeur voor een Nederlands merk
.. Succes met je keuze!
-
- Forum-lid HC
Ik heb zo,n vaag vermoeden dat hij zelfs de keuze voor zijn volgende fiets al gemaakt heeft.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Dat ga je hier niet meer lezen....
Laatst actief: 08 mei 2012 19:08

Laatst actief: 08 mei 2012 19:08