Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Luik-Bastenaken-Luik (2012)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 apr 2012 17:35

Astana doed goede zaken deze week. Eerst de gold race en nu LBL.
Live fast; die young. mijn blog

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 22 apr 2012 19:03

Mooie koers, boeiende finale. Dit keer weer eens op de NOS zitten kijken, gaat er één renner onderuit door een stuurfout en ja hoor daar komt Ducrot weer met zijn gezanik over het materiaal. Zelf rijd hij op een merkloos slap framepje maar toch net doen of hij er verstand van heeft. Volgende keer maar weer de Sporza.
No pain no gain, no guts no glory!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2012 19:14

Mooi man tegen man gevecht. Wat waren de mannen verrot.
Terechte overwinning.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 apr 2012 19:16

dieseltje schreef:Mooie koers, boeiende finale. Dit keer weer eens op de NOS zitten kijken, gaat er één renner onderuit door een stuurfout en ja hoor daar komt Ducrot weer met zijn gezanik over het materiaal. Zelf rijd hij op een merkloos slap framepje maar toch net doen of hij er verstand van heeft. Volgende keer maar weer de Sporza.
Waar rijdt hij volgens jou dan op?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 22 apr 2012 19:45

Mooie finale gezien vanmiddag! Het feit dat de regie alleen het tijdsverschil met het groepje achter NIbali liet zien (en niet met uit het groepje weggereden renners), zorgde ervoor dat ik (en ook de commentatoren op Sporza) verbaasd waren dat Iglinskiy er ineens zo kort achter zat.

Hoewel de koers toch vrij laat op gang kwam, kon deze klassieker me het meest bekoren van alle grote voorjaarsklassiekers tot nu toe. Overigens prachtig daalwerk van Nibali in de finale. En Mollema goed gereden!

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 22 apr 2012 20:20

timo2.0 schreef:
dieseltje schreef:Mooie koers, boeiende finale. Dit keer weer eens op de NOS zitten kijken, gaat er één renner onderuit door een stuurfout en ja hoor daar komt Ducrot weer met zijn gezanik over het materiaal. Zelf rijd hij op een merkloos slap framepje maar toch net doen of hij er verstand van heeft. Volgende keer maar weer de Sporza.
Een merkloos Titanium frame waarvan hij zelf in ieder geval beweerd dat die redelijk slap is! Zou wel eens aardig zijn als hij eens een hedendaags profmateriaal zou bereiden voor een betere beeldvorming lijkt mij!

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 22 apr 2012 20:33

Dat foutje had ik ook al gezien maar zag de wijzig mogelijkheid niet meer. In ieder geval graag gedaan voor het "voorzetje" wat ik je gegeven heb.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 apr 2012 20:53

dieseltje schreef:
timo2.0 schreef:
Een merkloos Titanium frame waarvan hij zelf in ieder geval beweerd dat die redelijk slap is! Zou wel eens aardig zijn als hij eens een hedendaags profmateriaal zou bereiden voor een betere beeldvorming lijkt mij!
Als hij het huidige materiaal te stijf en daardoor onveilig vindt, is het dan niet juist logisch dat hij voor zijn eigen racefiets niet voor zo'n moderne racer kiest? Dat zegt niet dat hij nooit op zo'n hedendaagse proffiets heeft gereden. Ik zou hem juist ongeloofwaardig vinden als hij als dagelijkse racefiets zo'n moderne profracer zou hebben en dan zou klagen dat het niet veilig is.

giroditaliafan
Forum-lid

giroditaliafan 22 apr 2012 21:01

Het blijft de mooiste koers van het voorjaa!! Maar dit keer een beetje een ambivalent gevoel. Aan de ene kant op een mooie manier gewonnen door Maksim Iglinsky. NIet gestolen iig. Maar aan de andere kant wel gewonnen door Maksim Iglinsky. Niet de allergrootste naam in het wielrennen. Deze koers verdient eigenlijk alleen de grootste namen voor wat betreft de winnaars.....maar ja.
Ik beschouw Iglinsky een beetje van de categorie Dirk Dewolf. Ook een oud-winnaar van deze koers. Een goede wielrenner maar niet de allergrootste naam. Maar wel goed genoeg om een zware koers als L-B-L te winnen.

Gr.
Giroditaliafan

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 22 apr 2012 21:20

Hoezo moet een grote naam LBL winnen. Grote namen zijn ooit kleine namen geweest en hebben ook eens een keer voor de eerste keer een grote koers gewonnen. Iglinkliy was vandaag heel duidelijk de sterkste van allemaal dus een pracht winnaar.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 apr 2012 21:22

Als je ziet dat deze koers de afgelopen tien, twaalf jaar vrijwel alleen is gewonnen door renners met een dubieus verleden wat betreft dopingperikelen, past een Astana-renner weer keurig binnen die traditie. Ik heb echt niets met die ploeg en zal ze ook nooit vertrouwen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2012 21:24

Grote naam of kleine naam:er is totaal NIETS af te dingen op deze overwinning. Erg knap gereden.

Als Gilbert had gewonnen was het ook niet goed geweest en zo zijn er nog wel wat namen te verzinnen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie