Wielset 30mm - 40mm Budget 350 EUR
Wat is er mis met de Easton EA50 Aero Wielset?
Deze zitten namelijk op de Cube Cross Race Pro die ik wil aanschaffen.
Andere crossers op mijn lijstje hebben Maddux DRX 6000 ,DT Axis 2.0 of Shimano WH RS-10 als wielset.
Dan lijken de eastons mij toch beter?
Deze zitten namelijk op de Cube Cross Race Pro die ik wil aanschaffen.
Andere crossers op mijn lijstje hebben Maddux DRX 6000 ,DT Axis 2.0 of Shimano WH RS-10 als wielset.
Dan lijken de eastons mij toch beter?
Mijn voorkeur gaat toch nog steeds naar een velghoogte van +/- 40mm
Misschien dat een handgespaakt setje de ideale oplossing is:
De Niobium XR 380 (38mm - 550gr) ofwel Son SL 42 (42mm - 615gr) in combinatie met Novatec naven.
Voorwiel wordt 20 spaaks / achterwiel 24
De Niobium XR 380 (38mm - 550gr) ofwel Son SL 42 (42mm - 615gr) in combinatie met Novatec naven.
Dat is allebei prima inderdaad, zoiets zou met dit budget ook mijn keus zijn. Eventueel met naven van bikehubstore.com en dan de wide voornaaf en de 16:8 achternaaf.
Kijk ook eens naar de Vision Trimax T30 Vision is onderdeel van FSA). Mooie wieltjes met 30mm velghoogte. Gewicht is volgens opgave 1520 gram zonder snelspanners. Op internet wel te vinden voor rond de 350 euro. Maar handgespaakt is natuurlijk ook mooi. Maar red je het dan met 350 euro?
Hoeveel gaan die totaal wegen?elbachon1 schreef:Mijn voorkeur gaat toch nog steeds naar een velghoogte van +/- 40mm
Ik rij nu sinds paar dagen op Veltec Typhus rond, bevallen prima! Maar of ik een goed referentiekader heb is een tweede natuurlijk, aangezien ik hiervoor met standaard Giant wielen rond reed. Voornamelijk gekocht vanwege de looks, vind een velg van +/- 40 mm gewoon erg strak staan.
Veltec Typhus is trouwens ook 20/24 gespaakt per heden.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Op dit moment ben ik niet echt overtuigd van de prijs <-> gewicht. Naargelang de gebruikte spaken varieert de prijs tussen 380,00 EUR en 440,00 EUR. Toch redelijk boven mijn budget.
Kinlin x-380 velg: 1100,00 gr
Novatec voornaaf: 120,00 gr
Navatec achternaaf: 245,00 gr
Spaken (44 stuks): 264,00 gr (schatting 6gr/spaak)
TOTAAL: 1729 gr
Ik had stiekem gehoopt een kleine 100 gram lichter te zitten.
Ik vrees dat de meerwaarde van de wielset verwaarloosbaar gaat zijn tegenover een mijn huidige Mavic Aksiums die amper zwaarder zijn en bovendien maar de helft kosten.
Kinlin x-380 velg: 1100,00 gr
Novatec voornaaf: 120,00 gr
Navatec achternaaf: 245,00 gr
Spaken (44 stuks): 264,00 gr (schatting 6gr/spaak)
TOTAAL: 1729 gr
Ik had stiekem gehoopt een kleine 100 gram lichter te zitten.
Ik vrees dat de meerwaarde van de wielset verwaarloosbaar gaat zijn tegenover een mijn huidige Mavic Aksiums die amper zwaarder zijn en bovendien maar de helft kosten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je heb wel een erg zware voornaaf uitgekozen, daar kan je zo al 40 gram winnen. Achternaaf kan ook nog wel wat lichter met bijv de naaf van BHS. CX-Ray/Aerolite/Revo/Laser zijn met nippel niet zwaarder dan 5 gram. Scheelt je dus ook weer 50 gram op je berekening.
Maar goed 't meeste gewicht zit in je velgen. Als je 270 velgen neemt kom je gewoon veel lichter uit.
Maar goed 't meeste gewicht zit in je velgen. Als je 270 velgen neemt kom je gewoon veel lichter uit.
Toevallig onlangs bij WheelTec een offerte opgevraagd voor diverse naaf en spaakopties in combinatie met Kinlin XR270 velgen (24/28). Met Sapim CX-Ray en Novatec SL naven zit je rond de 1400gr, de prijs blijft net onder de €400. Heb zelf deze set besteld met Chris King R45 naven, hoop ze binnenkort op te kunnen halen.
Een lichtere naaf betekent waarschijnlijk ook een duurdere. Het gewicht van de spaken is een ruwe schatting. 1 gram verschil betekent een winst van 44 gram. Het exacte gewicht moet ik navragen.amclassic-fan schreef:Je heb wel een erg zware voornaaf uitgekozen, daar kan je zo al 40 gram winnen. Achternaaf kan ook nog wel wat lichter met bijv de naaf van BHS. CX-Ray/Aerolite/Revo/Laser zijn met nippel niet zwaarder dan 5 gram. Scheelt je dus ook weer 50 gram op je berekening.
Misschien dat de Kinlin xr-300 een goed alternatief kan zijn. Per wiel win ik dan 95 gram.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Voornaaf van 79 gram voor $35: http://www.bikehubstore.com/SuperLight- ... p/sl79.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Achternaaf van 211 gram voor $70: http://www.bikehubstore.com/SuperLight-211-p/sl211.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Naven hoeven helemaal niet duur te zijn, het is niet moeilijk om een naaf te ontwerpen en te maken. Ik heb alleen de indruk dat nogal wat wielbouwers de klanten anders willen doen geloven.
Achternaaf van 211 gram voor $70: http://www.bikehubstore.com/SuperLight-211-p/sl211.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Naven hoeven helemaal niet duur te zijn, het is niet moeilijk om een naaf te ontwerpen en te maken. Ik heb alleen de indruk dat nogal wat wielbouwers de klanten anders willen doen geloven.