Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Stop op enquêtes

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 06 apr 2012 13:29

Ik snap de ergernis over de enquêtes heel goed, maar eigenlijk niet de oproep tot een verbod. Zelf vind ik het niveau ook niet altijd even geweldig, maar er zijn wel meer onderwerpen die me niet aanspreken. Dat is gewoon part of the game bij een forum. Ik reageer er niet op of sla ze over. Maar zolang een enquête over fietsen gaat zie ik het probleem niet.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

spook
Forum-lid

spook 06 apr 2012 16:52

Je hebt zeker een punt, havana, en je ergernis kan ik me ook goed voorstellen. Maar om zonder meer "Njet" tegen enquetes te zeggen, lijkt me te kort door de bocht. Wellicht een paar eenvoudige regels?

- de 25 posts regel
- een duidelijke omschrijving voor welke opleiding, welke school en welk doel de enquete wordt ingezet
- een afgebakende periode hoelang de enquete online is (bijv. max 2 weken?)
- een duidelijke omschrijving wat er met de verkregen data gebeurt
- een mogelijkheid tot persoonlijke feedback op een mailadres

Zoiets?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

knutmo
Forum-lid

knutmo 06 apr 2012 17:36

HBO'ers zijn scholieren, geen studenten.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 06 apr 2012 17:38

spook schreef:Je hebt zeker een punt, havana, en je ergernis kan ik me ook goed voorstellen. Maar om zonder meer "Njet" tegen enquetes te zeggen, lijkt me te kort door de bocht. Wellicht een paar eenvoudige regels?

- de 25 posts regel
- een duidelijke omschrijving voor welke opleiding, welke school en welk doel de enquete wordt ingezet

Zoiets?
+ email adres begeleider
What makes the boat go faster?

jansen01
Forum-lid

jansen01 06 apr 2012 17:46

liviolivius schreef:
spook schreef:Je hebt zeker een punt, havana, en je ergernis kan ik me ook goed voorstellen. Maar om zonder meer "Njet" tegen enquetes te zeggen, lijkt me te kort door de bocht. Wellicht een paar eenvoudige regels?

- de 25 posts regel

Zoiets?
+ email adres begeleider
+ de garantie dat deelnemers onderzoeksresultaten krijgen, vergroot ook de bereidheid om deel te nemen.
Addict R1

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 apr 2012 18:04

Ik ben voor enquêtes en tegen de 25 posts regel voor enquêtes.

Enquêtes zijn goed. Als we elkaar geen vragen meer mogen stellen, dan houdt ons bestaansrech top. En ik ben natuurlijk vooral voor goede enquêtes en tegen slechts enquêtes. En het liefst zie ik dan ook een motivatie voorafgaande aan een enquête. Wat is je doel? Wie is je doelgroep? etc Vragen die hier boven ook al voorbij zijn gekomen.

Ik vind een ban voor enquêtes echt onzinnig. Als je het niet boeit, kijk er dan niet na. Ik lees al die topics over kasseien ook niet na. Het interesseert me geen barst. Maar ik ga toch ook geen ban voor gastheerG vragen omdat hij maar lyrisch over zijn kasseien blijft schrijven.
Live fast; die young. mijn blog

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2012 19:37

Terwijl ik het juist weer heel mooi vind hoe iemand zo over zijn passie kan schrijven. En dat terwijl ik een dorpsstraat met klinkers al niks vind ;-)

Ben tegen een ban, maar beetje kwaliteit zou wel mogen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 10 apr 2012 14:03

knutmo schreef:HBO'ers zijn scholieren, geen studenten.
daar heb je 'm weer hoor... Onderbouw!!
Specialized Tarmac Elite Compact

eelcoz

eelcoz 10 apr 2012 14:07

juulh schreef:
Valt niet te onderbouwen want het klopt namelijk niet:

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=student&lang=nn" onclick="window.open(this.href);return false;

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 10 apr 2012 15:13

eelcoz schreef:
juulh schreef:
Valt niet te onderbouwen want het klopt namelijk niet:

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=student&lang=nn" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja of Van Dale heeft het gewoon verkeerd ;)

OT: ik vind enquetes eigenlijk wel amusant, ook (juist! :mrgreen: ) als ze van bedroevende kwaliteit zijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 apr 2012 15:36

We willen altijd allemaal zelf overal op mogen reageren. We vinden het altijd belangrijk dat onze mening wordt gehoord.
Dan is het toch niet nodig om een enquête (dit topic) te houden of enquêtes wel of niet mogen.

Het is een impliciet gevolg aan de keuze die we maken. :idea:

25 posts lijkt me onwenselijk. We posten nu al met elkaar (ik doe daar lekker aan mee) zoveel onnodige posts. Als al die enquêteurs dan 25 onzinnige posts gaan doen. :evil:

Ik vind het overigens wel leuk om terugkoppeling te krijgen maar hoe je dat moet afdwingen :?:

Iets in de trend van: je moet eerst de resultaten geven voor we de vragen beantwoorden. :ugeek:

bibske
Forum-lid

bibske 10 apr 2012 16:23

Ik heb niet echt problemen met de enquetes, wel met de kwaliteit ervan. Jammer genoeg hebben wij als doorsnee burger weinig impact op de kwaliteit van het onderwijs.
Zoals enkelen hierboven aangeven vind ik ze wel amusant en ik vul ze meestal wel in, ook de slechte. De student komt er snel genoeg achter dat hij geen nuttige conclusies kan trekken uit een slechte enquete (hoop ik tenminste). Wel jammer dat de meesten achteraf inderdaad niet terugkomen met de resultaten.

Plaats reactie