Drop out afgebroken, valt dat te maken?
Dat snap ik, maar weet je zeker dat jou verzekering het volledige schadebedrag wel gaat uitkeren dan?jgase schreef:wil het natuurlijk wel zeker weten, als ik het ga verhalen op de persoon en er komt 50% uit dan kan ik niet weer overschakelen naar mijn verzekering.
Addict R1
Is het niet zo dat jouw verzekering dan de 50% betaald die jij niet retour krijgt van de wandelaar?
Het kost ze of 100% als je het gelijk bij hun claimt of 50% als je eerst de wandelaar aansprakelijk stelt.
Ik zou het is goed navragen / nakijken in de voorwaarden.
Het kost ze of 100% als je het gelijk bij hun claimt of 50% als je eerst de wandelaar aansprakelijk stelt.
Ik zou het is goed navragen / nakijken in de voorwaarden.
Gr Roos
Je kan het natuurlijk ook gewoon neerleggen bij de verzekering van je fiets. Dan gaan die het maar claimen bij de wandelaar en heb je er zelf geen omkijken meer naar.
Als verzekeringen het ergens anders kunnen verhalen dan doen ze dat echt wel.
Als verzekeringen het ergens anders kunnen verhalen dan doen ze dat echt wel.
Gr Roos
het gaat dan alleen erg lang duren voordat er dan een beslissing is, en met dit mooie weer wil ik natuurlijk fietsen!
Zodra ik gebruik maak van de verzekering vervalt deze. Heb hem een half jaar geleden afgesloten voor 3 jaar, en deze verzekering word ontbonden als er een uitkering heeft plaats gevonden.
Misschien is het idd beter om het op de verzekering van die man te gooien,
Zodra ik gebruik maak van de verzekering vervalt deze. Heb hem een half jaar geleden afgesloten voor 3 jaar, en deze verzekering word ontbonden als er een uitkering heeft plaats gevonden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Volgens mij worden alle verzekeringen beeindigd bij total los van het verzekerde object. In de regel krijg dan wel de premie terug over de nog resterende looptijd.jgase schreef:het gaat dan alleen erg lang duren voordat er dan een beslissing is, en met dit mooie weer wil ik natuurlijk fietsen!
Is het object niet total los dan krijg je gewoon uitbetaald voor het schade bedrag en loopt de verzekering vrolijk verder.
-
- Forum-lid
hmm, succes!
Ik heb 2 jaar geleden soortgelijke ellende gehad, weet dus precies hoe dit voelt!
Zelf werd ik aangereden door een andere fietser terwijl ik notabene stilstond! Student op een K*T-fiets van waarschijnlijk nog geen 25 euro die mij aanreed en nog doodleuk weg wilde rijden ook.
Kan er nog boos om worden, heb mij gelukkig kunnen beheersen en de politie erbij laten komen.
Resultaat in mijn geval : Na taxatie meer dan 3000 euro schade, carbon frame, shifters, wiel, etc, etc, etc.
Ik heb het uiteindelijk via mijn zelf afgesloten fietsschade-verzekering vergoed gekregen na 3 stressvolle maanden maar daardoor niet meer kunnen fietsen in de betreffende zomer.
Om een lang verhaal kort te maken, zijn verzekering probeerde uiteraard al het mogelijke om NIET te hoeven uitkeren, ook al kon een blinde hier zien wie schudlig was. Ik was dus maar wat blij met mijn eigen afgesloten verzekering.
Mijn advies : als je het via je eigen verzekering kunt oplossen, DOEN!! Laat hen maar uitzoeken of er iets te verhalen valt bij de veroorzaker, daar betaal je tenslotte voor.
Niet eerst proberen via de wandelaar, wat als........ uiteindelijk sta jij misschien met "lege" handen, ik zou die route dus niet eens proberen.
Hoe vlotjes de afhandeling verloopt weet je vooraf nooit, het kan meevallen of meezitten maar wil je dat risico lopen?!
oh ja : wat betreft je frame, reparatie lijkt mij een NO-GO, zeker onder deze omstandigheden.
Ik heb 2 jaar geleden soortgelijke ellende gehad, weet dus precies hoe dit voelt!
Zelf werd ik aangereden door een andere fietser terwijl ik notabene stilstond! Student op een K*T-fiets van waarschijnlijk nog geen 25 euro die mij aanreed en nog doodleuk weg wilde rijden ook.
Kan er nog boos om worden, heb mij gelukkig kunnen beheersen en de politie erbij laten komen.
Resultaat in mijn geval : Na taxatie meer dan 3000 euro schade, carbon frame, shifters, wiel, etc, etc, etc.
Ik heb het uiteindelijk via mijn zelf afgesloten fietsschade-verzekering vergoed gekregen na 3 stressvolle maanden maar daardoor niet meer kunnen fietsen in de betreffende zomer.
Om een lang verhaal kort te maken, zijn verzekering probeerde uiteraard al het mogelijke om NIET te hoeven uitkeren, ook al kon een blinde hier zien wie schudlig was. Ik was dus maar wat blij met mijn eigen afgesloten verzekering.
Mijn advies : als je het via je eigen verzekering kunt oplossen, DOEN!! Laat hen maar uitzoeken of er iets te verhalen valt bij de veroorzaker, daar betaal je tenslotte voor.
Niet eerst proberen via de wandelaar, wat als........ uiteindelijk sta jij misschien met "lege" handen, ik zou die route dus niet eens proberen.
Hoe vlotjes de afhandeling verloopt weet je vooraf nooit, het kan meevallen of meezitten maar wil je dat risico lopen?!
oh ja : wat betreft je frame, reparatie lijkt mij een NO-GO, zeker onder deze omstandigheden.
Heel eenvoudig je hebt een casco (net zoals oa een casco autoverzekering) verzekering voor je fiets. Die dekt alle van buiten komende onheilen, rekening houdend met de normale uitsluitingen. Zoals aardbevingen, overstromingen ed.
De verzekering betaald bij gedekte claim EN gaan obv jouw claim zelf eventueel bij de AANSPRAKELIJKE (dus NIET schuldige) tegenpartij verhaal halen.
Meer niet; klaar schade afhandeling
De verzekering betaald bij gedekte claim EN gaan obv jouw claim zelf eventueel bij de AANSPRAKELIJKE (dus NIET schuldige) tegenpartij verhaal halen.
Meer niet; klaar schade afhandeling
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X