Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Blacksmith Acciaio een 'Dark Horse'?

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 22 mar 2012 22:06

Er zit veel ervaring, veel enthousiasme en veel vakmansschap bij die winkel in Apeldoorn. Als ik in de markt was voor een op maat gemaakt frame zou ik het daar doen omdat ook hun stijl en gevoel voor stijl me erg aanspreekt.

Voor wat betreft die vaste pat, daar kunnen zoveel redenen voor zijn! Het is mooi, het is goedkoper, het past bij het type fiets, het materiaal laat het toe en zo zijn er vast nog meer redenen te bedenken.
Niemand heeft moeite met de huidige trend braze on derailleurs te monteren op nokken die na loskomen ook niet meer te maken zijn (als je geluk hebt nog 1x), vreemd want dat brengt toch hetzelfde probleem met zich mee?
Tenslotte nog dit, maar nu generaliseer ik een beetje (erg). Ik vermoed dat de gemiddelde 'custom buyer' niet van het type 'lompe rijder' is. Nogmaals, dit is losjes gebasseerd op mijn kennis van de markt en een wat generaliserende uitspraak, niettemin is dit wat ik dénk.

Jacopo
Forum-lid

Jacopo 23 mar 2012 14:57

Hoewel ik jullie mening op het gebied van vaste of losse derailleur ogen zeer waardeer, ik zal vooralsnog de aanschaf van de fiets daar niet echt van af laten hangen. Tot nu toe heb ik alleen maar frames gehad met een vast oog, nooit enig probleem van ondervonden.
Heb tot mu toe nog geen reacties gezien van mensen die een Blacksmith frame in hun bezit hebben en al helemaal geen Acciaio. Jammer want ervaringen uit de eerste hand zijn meer dan welkom.
Kan me voorstellen dat er nog heel weinig van zijn verkocht in die korte tijd maar toch: als je er een hebt ben ik benieuwd naar je bevindingen.
De Acciaio moet me significant beter 'passen' wil ik mijn huidige fiets, een TREK 5500 OCLV, van de hand doen. Foto's hiervan staan op https://picasaweb.google.com/1165927789 ... MbSsbG_mgE" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik_1989
Forum-lid

Erik_1989 14 mei 2012 10:50

Waar is de keus naar toe gegaan? Ik ben wel benieuwd... en ik denk wel meerdere die hebben gereageerd...

Plaats reactie