Milaaan - San Remo
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Hoezo wieltjeszuiger? Vind t wel een beetje vreemd om dit te zeggen. Dit is toch wielrennen!
Zou jij wel overnemen van Cancelara?
Zou jij wel overnemen van Cancelara?
-
dickygiovanni
- Forum-lid
Vind ook dat je daarmee Gerrans tekort doet. dit is geen kleine jongen. Alle grote ronden ritje gepakt. Dit jaar nog Australisch kampioen (niet bepaald een klein wielerland meer). Heeft het gewoon erg slim gespeeld, dit was zijn enige optie..
-
Deleted_User
- Forum-lid
En als het een massasprint was geworden waren de eerste 10 plaatsen voor 'wieltjeszuigers" geweest...marconi schreef:Jammer dat een wieltjeszuiger het uiteindelijk won van de man die alle werk verzet had.
-
uninvitedguest
- Forum-lid
@Marconi,marconi schreef: Jammer dat een wieltjeszuiger het uiteindelijk won van de man die alle werk verzet had.
Volgens mij is dit al een wielerwet zo lang als ik me kan heugen. Was het niet Knetemann(of Kuiper) die zei: eerst het bordje van een ander leeg eten en dan zelf gaan?
Is een periode die jij volgens mij zeer bewust hebt meegemaakt.
Heb vanmiddag trouwens genoten, ik vond het een spannende finale.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Grieperig voor de buis, nog een fantastische wedstrijd gezien.
Het kon eigenlijk bijna niet anders aflopen.
De sterkste vertrekt met een groepje.
De rest kan hem gewoon niet terughalen.
De sterkste kan niet inhouden om de medevluchters te laten helpen.
En de medevluchters kunnen amper volgen en helpen zonder hun eigen kans om zeep te helpen.
Elk nadeel heeft zijn voordeel zal de winnaar gedacht hebben,
Of was het andersom dat elk voordeel zijn nadeel heeft.
Fabian zal er mee moeten leren leven of er zelf een tactisch antwoord op moeten bedenken.
Het kon eigenlijk bijna niet anders aflopen.
De sterkste vertrekt met een groepje.
De rest kan hem gewoon niet terughalen.
De sterkste kan niet inhouden om de medevluchters te laten helpen.
En de medevluchters kunnen amper volgen en helpen zonder hun eigen kans om zeep te helpen.
Elk nadeel heeft zijn voordeel zal de winnaar gedacht hebben,
Of was het andersom dat elk voordeel zijn nadeel heeft.
Fabian zal er mee moeten leren leven of er zelf een tactisch antwoord op moeten bedenken.
Zij is ook tegen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik begrijp de reactie van marconi wel: fc is de enige die voor het peloton kan blijven fietsen. En dan js het sneu dat je geen eer naar werken krijgt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
marcvmegroot
- Forum-lid
Heb altijd een gloeiende hekel aan wielukuplakkurs gehad. Ook deze Gerrans had van mij in de laatste bocht mogen vallen. Ik kan er gewoon niet tegen, of het nu een wielerwet is of niet. Het getuigt niet van een groot sportman.
Als ik daar had gereden
dan had ik geen meter meer gedaan. Ik niet, dan jij ook niet. Dat is ook een wielerwet.
marc
Als ik daar had gereden
marc
people are strange when you\'re a stranger
Kunnen we dat stuk voor de Cipressa niet gewoon schrappen? Want voor die tijd was het slaapverwekkend vond ik. Leek op een lange duurtraining met een wedstrijdje aan het einde.
Over de tv-registratie van de RAI zal ik maar niet meer beginnen.... Als ik een profploeg was zou ik die lui aanklagen wegens wanprestatie.
Over de tv-registratie van de RAI zal ik maar niet meer beginnen.... Als ik een profploeg was zou ik die lui aanklagen wegens wanprestatie.
In mijn ogen siert het de sportman Cancelara dat hij er altijd 100% voor gaat ook al weet
hij dat er een snelle man in het wiel zit.
Hij was zo ontzettend sterk op het stuk na de Poggio, niet normaal meer. Je zag Nibali nog een keer met het hoofd
knikken, zo van ik kan echt niet overnemen.
FC is ook niet traag aan de meet he. Hij had wel degelijk een kans. Houdt hij in, komt de rest terug. Ik gunde het Fabian, maar je zag
het aankomen dat Gerrans dit zou gaan afmaken omdat FC geen enkele poging deed vanuit het 2e wiel te sprinten.
Al met al een leuk laatste koersuur gezien. Sterkste 3 kwamen bovendrijven. FC in deze vorm gaat nog mooie dingen laten zien de komende
weken.
hij dat er een snelle man in het wiel zit.
Hij was zo ontzettend sterk op het stuk na de Poggio, niet normaal meer. Je zag Nibali nog een keer met het hoofd
knikken, zo van ik kan echt niet overnemen.
FC is ook niet traag aan de meet he. Hij had wel degelijk een kans. Houdt hij in, komt de rest terug. Ik gunde het Fabian, maar je zag
het aankomen dat Gerrans dit zou gaan afmaken omdat FC geen enkele poging deed vanuit het 2e wiel te sprinten.
Al met al een leuk laatste koersuur gezien. Sterkste 3 kwamen bovendrijven. FC in deze vorm gaat nog mooie dingen laten zien de komende
weken.
Ik kan wel leven met de uitslag. Mooie winnaar. Cancallara kan alleen maar winnen als hij solo naar de finish rijdt. Maar eerlijk is eerlijk, daarvoor was hij blijkbaar niet goed genoeg. Hij reageerde ook op de actie van Nibali; achteraf gezien had beter zelf initiatief kunnen nemen.
Onvoorstelbaar dat Degenkolb voor 1t4i (voormalig Skil dus) 5e wordt, met het lichaam van een baanrenner. 3 keer 1t4i bij de eerste 20; prima dus.
Leuk voor Hoogerland, maar zoiets heeft natuurlijk geen zin. Hij moet nu er op vertrouwen dat hij zo'n aanval niet meer nodig heeft; hij moet het lef tonen om te wachten. Daar is hij goed genoeg voor. Hoor nu net op nos.nl dat hij gewoon uit de drukte wilde ontsnappen voor de afdaling (die hij niet kent). Helaas zat hij net achter de valpartij.
Ontluisterend voor Rabobank. Ze waren er op het juiste moment, maar reden veel te traag naar boven. Breschel was niet goed. Je voelde de demarrage van Nibali aankomen.
Aanrader: prachtig fotomateriaal in hoge resolutie te hier te zien: http://www.cyclingfans.com/node/4133" onclick="window.open(this.href);return false;
Lesje bochtenrijden:

Onvoorstelbaar dat Degenkolb voor 1t4i (voormalig Skil dus) 5e wordt, met het lichaam van een baanrenner. 3 keer 1t4i bij de eerste 20; prima dus.
Leuk voor Hoogerland, maar zoiets heeft natuurlijk geen zin. Hij moet nu er op vertrouwen dat hij zo'n aanval niet meer nodig heeft; hij moet het lef tonen om te wachten. Daar is hij goed genoeg voor. Hoor nu net op nos.nl dat hij gewoon uit de drukte wilde ontsnappen voor de afdaling (die hij niet kent). Helaas zat hij net achter de valpartij.
Ontluisterend voor Rabobank. Ze waren er op het juiste moment, maar reden veel te traag naar boven. Breschel was niet goed. Je voelde de demarrage van Nibali aankomen.
Aanrader: prachtig fotomateriaal in hoge resolutie te hier te zien: http://www.cyclingfans.com/node/4133" onclick="window.open(this.href);return false;
Lesje bochtenrijden:

-
eelcoz
Een soort wet van de remmende voorsprong. Cancellara is de sterkste renner, dus loopt hij ook het risico dat anderen hem het werk op laten knappen. Hij had het verdiend, maar ik kan Gerrans geen ongelijk geven. Hij kan toch moeilijk zeggen: "Ik heb geen meter kopwerk gedaan, dus pak jij de overwinning maar". Wat mij betreft is het gewoon onderdeel van het hele tactische spel. Als Cancellara echt zo sterk was, had hij misschien eerder moeten gaan of moeten proberen om die andere twee los te rijden. Of toch gaan gokken en niet meer op kop gaan rijden (wat in dit geval dus mislukt was, aangezien ze dan zeker gepakt zouden zijn).daniel1975 schreef:Ik begrijp de reactie van marconi wel: fc is de enige die voor het peloton kan blijven fietsen. En dan js het sneu dat je geen eer naar werken krijgt.