Fietsen rond Girona
Je moet wat geluk hebben, maar vaak is het zonnig en rond de 18 graden. Voor klimmogelijkheden kun je het beste in Girona zitten. Tussen Girona en de kust is het max 400 meter. Els Angels is wel een leuke klim. Ten westen van Girona kun je naar de 1000 meter. Langere klimmen dus. Heb zelf bij Campo Bicicleta gezeten. Daar komen veel Nederlanders. Je kunt met de groep mee of alleen fietsen. Ze hebben ook routes.
Het is in de ochtend vaak wel 10-15+ en in de middag 15-25gr.... Het is er een fietsparadijs voor ervaren en beginnende fietsers. Richting kust heb je veel makkelijke routes, Noord veel mooie vlakke routes, west het betere klimwerk.
Campo Bicicleta is een aanrader, Nederlandse Spanjaard Paul Kneppers weet alles van de omgeving en heeft prima fietsen te huur
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bedankt voor de info.
Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen girona eind maart of Toscane eind april.
Datums liggen vast aangezien het via een organisatie gaat.
Zelfs kan ik wel redelijk klimmen maar een vriend van me is een beginner die graag mee wil en een beetje goed weer zou wel leuk zijn...
Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen girona eind maart of Toscane eind april.
Datums liggen vast aangezien het via een organisatie gaat.
Zelfs kan ik wel redelijk klimmen maar een vriend van me is een beginner die graag mee wil en een beetje goed weer zou wel leuk zijn...
Specialized Diverge Axs
- heinrich-gs
- Forum-lid
Ik heb ervaren dat met name van en naar de stad zeer druk zijn, kom je er zo'n 10 kilometer buiten is het heerlijk fietsen. Naar het zuidoosten vanuit Girona is een mooie route te maken langs de kust met fantastische uitzichten. Tevens zijn klimmen als de Rocacorba vanuit Girona binnen bereik. De trainingsberg van nederlandse profs die daar wonen.
Bliede met mien fietse
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik ga in augustus als zomervakantie met de familie naar L' estartit.
vanaf daar is het toch nog wel een stukje naar Girona zie ik.
Ik kan rondjes maken van 80 - 120 km en een keertje een dag de auto pakken kan ook. Raken jullie routes ook deze omgeving?
vanaf daar is het toch nog wel een stukje naar Girona zie ik.
Ik kan rondjes maken van 80 - 120 km en een keertje een dag de auto pakken kan ook. Raken jullie routes ook deze omgeving?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Even een UP
Ik vertrek volgende week naar Estartit en ben nog opzoek naar leuke routes vanaf de camping heb ik drie vier routes, maar omdat ik er drie weken ben, mag ik ook best twee hele dagen weg.
Wat is dan leukst voor wat klimwerk? Ik vind het geen probleem een uur in de auto te zitten en een veel mooiere route te rijden.
Tips zijn welkom
Ik vertrek volgende week naar Estartit en ben nog opzoek naar leuke routes vanaf de camping heb ik drie vier routes, maar omdat ik er drie weken ben, mag ik ook best twee hele dagen weg.
Wat is dan leukst voor wat klimwerk? Ik vind het geen probleem een uur in de auto te zitten en een veel mooiere route te rijden.
Tips zijn welkom
Auto in Banyoles (of nog 20 verder) en dan de Collada de Bracons
Of nog mooier (en serieus hoger) auto in Baga en Col de Pal
Geen plek waar je je hoeft te vervelen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Thanks heren!
Ik ben de opties aan het bekijken
Ik ben de opties aan het bekijken
-
janthemaster
- Forum-lid
Vergeet ook de rocacorba niet. Een leuke en mooie klim en inderdaad de weg naar Els Angles is ook erg leuk/mooi