Over de wielersport en zijn beoefenaars.

abrupt einde fietsseizoen 2012

bibske
Forum-lid

bibske 21 feb 2012 14:16

Wel een goeie wat Stefan zegt, ik kan mij inbeelden dat bijvoorbeeld schoolslag juist erg belastend kan zijn. Denk misschien ook even aan roeien, uiteraard in overleg met je arts/fysio.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 21 feb 2012 16:00

Misschien wel een dure optie, maar kan een ligfiets geen uitkomst voor je zijn?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 21 feb 2012 16:27

Volgens mijn fysio is het eerste dat ik mag proberen om een heel kort, zeg 30 minuten, rustig te hardlopen op een vlakke ondergrond. Het wandelen heb ik uitgebreid naar een uur en dit gaat goed.
Fietsen (sportief, diepe zit) is ten strengste verboden vandaar dat ik bezig ben met de aanschaf van een degelijke herenfiets waarbij ik rechtop kan zitten.

Maat 65/66 moet dit wel bij lukken. Ben nu bezig met een Gazalle Orange maat 65. Hier kan ik redelijk rechtop op zitten.

Volgende week overleg met mijn orthopeed over mijn mri en mogelijke doorverwijzing naar een sportarts op papendal.....
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

baron062
Forum-lid

baron062 21 feb 2012 17:56

razenderoeland schreef:Misschien wel een dure optie, maar kan een ligfiets geen uitkomst voor je zijn?
Dat lijkt mij niet de meest voor de hand liggende optie. Een zitfiets zou wel kunnen....

Afbeelding

simen
Forum-lid

simen 21 feb 2012 21:26

Actief anders bezig zijn met een kwetsuur is altijd zoeken en voelt eerst vooral als surrogaat.
Je wilt nu eenmaal weer terug naar wat je verloren hebt.
Maar het opent ook deuren naar nieuwe dingen,zoals fietsen in mijn geval.
Je moet wel open staan voor andere bezigheden.
Denk eens aan rolskieen of roeien.
Als het kan en mag met je blessure ben je wel lekker buiten bezig.
Zoals met fietsen ook het geval is.
Zij is ook tegen

Gera
Forum-lid

Gera 23 feb 2012 09:26

In 2001 en 2004 van achteren aangereden dus na de 1e whiplash nogmaals er een klap overheen en sporten ging niet meer.
Na lange tijd het heel rustig opgepakt en sinds een jaar of 5 weer langzaam met fitness begonnen en sinds afgelopen jaar augustus weer op de racefiets.
maar het is ook zo dat ik tijden heb gehad dat ik een dag of 5-6 in de week sávonds al om een uur of half 8 op bed lag. Dit is sinds een jaar of 2 pas verbeterd.
Nu fiets ik een uurtje en ga het dit jaar opbouwen.
Ook met de fitness begon ik met bovenlijf te trainen met 5 kilo en dat per jaar met 5 kilo verhoogd. Beenspieren train ik wel volop al die tijd ook omdat dat mogelijk is en van schaatsverleden toch makkelijker gaat.
dus neem de tijd je kunt het niet forceren. Momenteel zwem ik 2 keer per week, 2 keer fitness en dan sinds 3 weken een uurtje spinnen. Vorig jaar weer 2 keer in de zomer op het ijs gestaan in Thialf en dat ging best lekker en daarom ook de racefiets weer gepakt wat gelukkig ging. Deze winter 1 keer op het natuurijs en doel is nog het schaatsen verder uit te breiden.Het hoeft natuurlijk bij jou niet zo te zijn dat je er blijvend last van houd maar doe het zeker in het begin kalm aan.Succes

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 25 feb 2012 22:41

In de gym bij mij hebben ze naast 'normale' hometrainers, ook hometrainers waar je anders op zit. Eigenlijk zoals op een ligfiets, maar dan gewoon rechtop zittend.

Misschien dat dat werkt?
Kun je toch iets doen wat op fietsen lijkt tijdens je herstel.

Zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.technogym.com/nl/producten/c ... cline/2706" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie