Elfstedentocht
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat ene klote sneeuwbuitje van vrijdag heeft de schaatsplezier aardig bedorven. Op zich boeit die tocht mij niet zo heel erg (die gaat ten onder aan de commercie), maar het verpest ook de charme van het vrije schaatsen. Lekker door de rietlanden zwerven of met de wind in de rug over een groot meer. Nu zijn we gedoemd om met de massa over geveegde routes te gaan, wat toch een stuk minder fijn is. (al ben ik superblij dat mensen het doen, want anders hadden we niks!)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
In Friesland wordt aardig geveegd dus het schijnt ook aardig aan te vriezen. Maar dankzij de sneeuw is het juist ook weer extra koud dus tja...
De sneeuw kwam net te vroeg, zodat je het nu niet overal kan vegen, zonder er door te zakken. Positief is wel dat door de koude de sneeuw zich niet vermengd met het ijs en later weer aanvriest, zoals de vorige winter. Dat is helemaal ellende.
Dacht je dat er dan mensen naar die workshop van je komen, ...dacht 't niet. Iedereen thuis voor de buis.eelcoz schreef:Laten we in godsnaam hopen van niet. De enige dag de komende weken dat ik niet met goed fatsoen een dag vrij kan nemen (ivm met een workshop waar ik een presentatie moet geven).tennisser schreef:dinsdag 14 februari

Daar ben ik het van harte mee eens. Net 5 rondjes Schildmeer gereden, leuk hoor maar het haalt het niet bij een échte toertocht...daniel1975 schreef:Dat ene klote sneeuwbuitje van vrijdag heeft de schaatsplezier aardig bedorven. Op zich boeit die tocht mij niet zo heel erg (die gaat ten onder aan de commercie), maar het verpest ook de charme van het vrije schaatsen. Lekker door de rietlanden zwerven of met de wind in de rug over een groot meer. Nu zijn we gedoemd om met de massa over geveegde routes te gaan, wat toch een stuk minder fijn is. (al ben ik superblij dat mensen het doen, want anders hadden we niks!)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Er komen deze week nog wel grote TT-en hoor. In Overijssel kun je al een paar mooie rijden, hopelijk ook een beetje op snelheid.
Eind vd week nog maar een dag vrij nemen!
Eind vd week nog maar een dag vrij nemen!
- daniel1975
- Forum-lid HC

De reden waarom er nu al 13 cm in de dokkumer ee ligt is dat de gemalen in friesland vroeg uit gezet zijn. Hierdoor ligt er daar al 13 cm. Verder is er op het noordelijke gedeelte verhoudingsgewijs weinig sneeuw gevallen. Vandaag is de route tussen dokkum en leeuwarden helemaal sneeuwvrij gemaakt. Ook waren ze vandaag bezig met schoonmaken tussen harlingen en Bartelhiem, de noordelijke route is er dus wel klaar voor komend weekend. Ik ben in ieder geval blij, ik heb al veel kilometers kunnen maken. Zeker met dit heerlijke weer erbij is het genieten 

- jeroenkuiper
- Forum-lid
fijne woekerprijzen voor de hotels rondom de route... normale overnachting rond de 80 euro, of u nu even 500 euro wil aftikken...
maarja er zijn genoeg gekken die het ervoor betalen...
waar ik wel naar benieuwd ben, hoe wil de NS/prorail dit gaan afhandelen als het doorgaat, die zijn nu de laatste dagen ook lekker aan het aanmodderen en als er ineens weet ik hoeveel mensen naar het noorden willen toetrekken met het openbaar vervoer dan zie ik het weer goed mis gaan...
ik denk aan een scenario koninginnedag op het CS

maarja er zijn genoeg gekken die het ervoor betalen...
waar ik wel naar benieuwd ben, hoe wil de NS/prorail dit gaan afhandelen als het doorgaat, die zijn nu de laatste dagen ook lekker aan het aanmodderen en als er ineens weet ik hoeveel mensen naar het noorden willen toetrekken met het openbaar vervoer dan zie ik het weer goed mis gaan...
ik denk aan een scenario koninginnedag op het CS

Er rijden al vrachtwagens af en aan met ijsbrokken om wakken te vullen zag ik op het nieuws.
Veel gekker moet het niet worden.
Straks worden er nog vloeibare stikstofleidingen aangebracht.
Kunnen we al vanaf eind september hopen op.
Wat een ongeduld.
Veel gekker moet het niet worden.
Straks worden er nog vloeibare stikstofleidingen aangebracht.
Kunnen we al vanaf eind september hopen op.
Wat een ongeduld.
Zij is ook tegen