Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

.

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 11 jan 2012 14:35

Bij welke storm ben jij nog van plan te fietsen?
Mijn Zipp404 (58mm) en Veltec Speed 6.0/8.0 (60/80mm) heb ik bij windkracht 5/6 gebruikt.

42mm zal nog minder last hebben. Natuurlijk 30mm nog minder, maar kijk dan meteen bij 23mm.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 11 jan 2012 14:36

Het nadeel van velgen met een zwarte coating over de remrand, zoals bij de SL42, is dat dit er al snel een beetje geleefd uitziet. Dit zie je ook bij de tubevelgen van Ambrosio. Na verloop van tijd zie je dan strepen en kleurverschillen, zoals op deze foto Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2012 14:46

cobra427 schreef:Bij welke storm ben jij nog van plan te fietsen?
Mijn Zipp404 (58mm) en Veltec Speed 6.0/8.0 (60/80mm) heb ik bij windkracht 5/6 gebruikt.

42mm zal nog minder last hebben. Natuurlijk 30mm nog minder, maar kijk dan meteen bij 23mm.
Het rijdt gewoon voor geen meter met zulke hoge velgen als 't hard waait. Verstandige keus van de TS. Het verschil tussen een 21 en een 30 mm velg in 't voorwiel is al goed te voelen. Met een 50 mm voorwiel kan 't al een riskante onderneming zijn om je handen van 't stuur te halen als 't een vlagerig windje is.

Hoge velgen zien er wel leuk uit, maar praktisch zijn ze lang niet altijd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 11 jan 2012 15:21

Ik zou er ook geen race mee gaan rijden, maar uit verhaal van de TS maak ik niet op dat dit de bedoeling is. Als je dan voor de keuze staat 1 setje te kopen en je geilt compleet op hoge(re) wielen, zou ik daar voor gaan en die lager wilen een ander keertje.

Ik heb zelf 5 wielsets en verkies inderdaad de lage bij harde wind, maar soms is het niet anders.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

tommeke15
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 aug 2011 23:03

tommeke15 13 jan 2012 14:26

Easton EA50 is ook mat. Die stickers haal je er zo af.
Voorheen Tommeke14

ronner
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:24

ronner 18 jan 2012 19:17

.
Laatst gewijzigd door ronner op 06 aug 2020 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 18 jan 2012 19:37

c.zaballa schreef:Mavic Open Pro CD of Mavic Open Pro Ceramic. Die zwarte laag rem je er overigens naar verloop van tijd wel af.
Bij Mavic is alleen de Open Pro CD met een zwart geanodiseerd remvlak in de collectie.
De Open Pro Ceramic is niet meer leverbaar.

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 20 jan 2012 15:08

Pro-lock nippels zijn dacht ik uitgerust met Locktite, dus dit kun je ook zelf doen. Als je voor brass nippels gaat, dan zou ik gewoon voor normale nippels gaan. Bij alu nippels zou ik kiezen voor iets met Locktite.

Waarom kies je trouwens niet voor Sapim Laser spaken. Die zijn een stuk lichter dan de DT Comp spaken en qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel dacht ik.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 20 jan 2012 15:22

Als je alu nippels met locktite gebruikt kun je ze dan eigenlijk nog wel aandraaien zonder ze te beschadigen?

Sapim Laser zijn 2.0-1.5-2.0, zelfde dus als DT Revolutions en daarmee een stuk slapper dan Competition..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2012 16:31

Rey953 schreef:Pro-lock nippels zijn dacht ik uitgerust met Locktite, dus dit kun je ook zelf doen. Als je voor brass nippels gaat, dan zou ik gewoon voor normale nippels gaan. Bij alu nippels zou ik kiezen voor iets met Locktite.

Waarom kies je trouwens niet voor Sapim Laser spaken. Die zijn een stuk lichter dan de DT Comp spaken en qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel dacht ik.
Alles wat een spaak lichter is 't spul ook minder stijf en sterk, wel iets om rekening mee te houden.

Pro-lock nippels moet je nooit gebruiken bij DT Revo en bijv Sapim Laser spaken. De nippels draaien stroef om de spaken heen, waardoor je de spaken compleet opdraait tijdens 't spaken. Met een aero spaak is 't nog te overwegen omdat die wat makkelijker tegen te houden zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 20 jan 2012 16:42

lvgh schreef:Als je alu nippels met locktite gebruikt kun je ze dan eigenlijk nog wel aandraaien zonder ze te beschadigen?
Het idee is juist dat ze niet oxideren door de locktite dacht ik, dus je kunt ze juist aandraaien zonder ze te beschadigen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2012 17:32

Gaan ze misschien niet oxideren, maar locktite is wel lijm. Als je een zwakke variant gebruikt gaat 't wel goed, maar met sterkere locktite draai je een aluminium nippel kapot voordat de locktite kapot gaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie