.
Bij welke storm ben jij nog van plan te fietsen?
Mijn Zipp404 (58mm) en Veltec Speed 6.0/8.0 (60/80mm) heb ik bij windkracht 5/6 gebruikt.
42mm zal nog minder last hebben. Natuurlijk 30mm nog minder, maar kijk dan meteen bij 23mm.
Mijn Zipp404 (58mm) en Veltec Speed 6.0/8.0 (60/80mm) heb ik bij windkracht 5/6 gebruikt.
42mm zal nog minder last hebben. Natuurlijk 30mm nog minder, maar kijk dan meteen bij 23mm.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Het nadeel van velgen met een zwarte coating over de remrand, zoals bij de SL42, is dat dit er al snel een beetje geleefd uitziet. Dit zie je ook bij de tubevelgen van Ambrosio. Na verloop van tijd zie je dan strepen en kleurverschillen, zoals op deze foto 

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het rijdt gewoon voor geen meter met zulke hoge velgen als 't hard waait. Verstandige keus van de TS. Het verschil tussen een 21 en een 30 mm velg in 't voorwiel is al goed te voelen. Met een 50 mm voorwiel kan 't al een riskante onderneming zijn om je handen van 't stuur te halen als 't een vlagerig windje is.cobra427 schreef:Bij welke storm ben jij nog van plan te fietsen?
Hoge velgen zien er wel leuk uit, maar praktisch zijn ze lang niet altijd.
Ik zou er ook geen race mee gaan rijden, maar uit verhaal van de TS maak ik niet op dat dit de bedoeling is. Als je dan voor de keuze staat 1 setje te kopen en je geilt compleet op hoge(re) wielen, zou ik daar voor gaan en die lager wilen een ander keertje.
Ik heb zelf 5 wielsets en verkies inderdaad de lage bij harde wind, maar soms is het niet anders.
Ik heb zelf 5 wielsets en verkies inderdaad de lage bij harde wind, maar soms is het niet anders.
Mag best een beetje pijn doen.
Bij Mavic is alleen de Open Pro CD met een zwart geanodiseerd remvlak in de collectie.c.zaballa schreef:Mavic Open Pro CD of Mavic Open Pro Ceramic. Die zwarte laag rem je er overigens naar verloop van tijd wel af.
De Open Pro Ceramic is niet meer leverbaar.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Pro-lock nippels zijn dacht ik uitgerust met Locktite, dus dit kun je ook zelf doen. Als je voor brass nippels gaat, dan zou ik gewoon voor normale nippels gaan. Bij alu nippels zou ik kiezen voor iets met Locktite.
Waarom kies je trouwens niet voor Sapim Laser spaken. Die zijn een stuk lichter dan de DT Comp spaken en qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel dacht ik.
Waarom kies je trouwens niet voor Sapim Laser spaken. Die zijn een stuk lichter dan de DT Comp spaken en qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel dacht ik.
Als je alu nippels met locktite gebruikt kun je ze dan eigenlijk nog wel aandraaien zonder ze te beschadigen?
Sapim Laser zijn 2.0-1.5-2.0, zelfde dus als DT Revolutions en daarmee een stuk slapper dan Competition..
Sapim Laser zijn 2.0-1.5-2.0, zelfde dus als DT Revolutions en daarmee een stuk slapper dan Competition..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Alles wat een spaak lichter is 't spul ook minder stijf en sterk, wel iets om rekening mee te houden.Rey953 schreef:Pro-lock nippels zijn dacht ik uitgerust met Locktite, dus dit kun je ook zelf doen. Als je voor brass nippels gaat, dan zou ik gewoon voor normale nippels gaan. Bij alu nippels zou ik kiezen voor iets met Locktite.
Pro-lock nippels moet je nooit gebruiken bij DT Revo en bijv Sapim Laser spaken. De nippels draaien stroef om de spaken heen, waardoor je de spaken compleet opdraait tijdens 't spaken. Met een aero spaak is 't nog te overwegen omdat die wat makkelijker tegen te houden zijn.
Het idee is juist dat ze niet oxideren door de locktite dacht ik, dus je kunt ze juist aandraaien zonder ze te beschadigen.lvgh schreef:Als je alu nippels met locktite gebruikt kun je ze dan eigenlijk nog wel aandraaien zonder ze te beschadigen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC