Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Pedalen (ook weer)

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 01 feb 2012 23:05

joers schreef:Jij geeft jouw mening, dat mag een ander ook doen :) Niets mis mee lijkt me.
Het is overigens verder totaal GEEN waardeoordeel over welk merk danook. Ik heb ook met Shimano 105-gereden, niets mis mee!

Maar de "vrijheid" en het uitklik-gemak die ik bij Time RXS heb, is voor mijn zwakkere knie wel erg prettig.
En ja...ik weet ook wel da andere platen ook vrijheid ieden. maar zoals met alles, is het (in elk geval in mijn geval) gewoon een kwestie van smaak en positievere ervaringen met het één.
Goed argument!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

nelus
Forum-lid

nelus 02 feb 2012 07:07

Ik ga nu Time proberen net gekocht. Ik heb eerst met shimano gereden bevielen mij ook prima.Geen problemen mee gehad. Maar vond dat dit niet kon bij al mijn sram spullen ( koester de autist in je ). Ik heb daarna een tijd met Look keo carbon gereden. Deze bevielen maar even. Ze vertoonden heel snel speling. Ik heb ze regelmatig daarna uit elkaar gehaald. Nieuw wit vet erin en weer goed vastgezet. Maar dat hielp niet. Ze kwamen elke keer weer los. Nu ken ik iemand die ook wat groter ( ik zelf ook trouwens ) is die ook tegen deze problemen bleef oplopen. Maar hij blijft ze vervangen en mee fietsen. Ik ga de time eens proberen. Oh ja ik heb op mijn winter fiets een paar look keo pedalen en hier nog nooit problemen mee gehad. Dus ja ? Succes met je keuze.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 03 feb 2012 11:25

Zelf rij ik al 19 jaar met Look pedalen en heb heb er dus best wel een aantal soorten gehad. De huidige Keo Blade pedalen werken goed en geven op zich geen problemen. Van het probleem van het zeer vlug optreden van veel speling op de assen heb ik sinds de introductie van de Keo pedalen geen last meer.
Keo blade pedalen vind ik, zoals gezegd, goed maar het vorige model Keo carbon vind ik beter. Deze laatse zitten nog op mijn winterfiets. Dat uit zich in het snel inklikken na het wegrijden bij bijvoorbeeld een stoplicht. Bij de Keo blade wil het af en toe nog wel eens voorkomen dat ik mis instap omdat het pedaal net niet goed gedraaid staat. Bij het vorige model Keo carbon heb ik dat nooit gehad.
Het is maar een kleinigheid en over het algemeen ben ik dik tevreden over Look maar vergelijken met andere merken kan ik niet.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 05 feb 2012 00:02

arjan schreef:Zelf rij ik al 19 jaar met Look pedalen en heb heb er dus best wel een aantal soorten gehad. De huidige Keo Blade pedalen werken goed en geven op zich geen problemen. Van het probleem van het zeer vlug optreden van veel speling op de assen heb ik sinds de introductie van de Keo pedalen geen last meer.
Keo blade pedalen vind ik, zoals gezegd, goed maar het vorige model Keo carbon vind ik beter. Deze laatse zitten nog op mijn winterfiets. Dat uit zich in het snel inklikken na het wegrijden bij bijvoorbeeld een stoplicht. Bij de Keo blade wil het af en toe nog wel eens voorkomen dat ik mis instap omdat het pedaal net niet goed gedraaid staat. Bij het vorige model Keo carbon heb ik dat nooit gehad.
Het is maar een kleinigheid en over het algemeen ben ik dik tevreden over Look maar vergelijken met andere merken kan ik niet.
Zijn er meer ervaren Look Keo rijders hier die tevreden zijn?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

joers
Forum-lid

joers 05 feb 2012 08:43

Ik heb altijd met Time-pedalen gereden en sinds kort met Look Keo...tot nu te bevallen ze prima. Ik gebruik wel rode plaatjes, dus met de "meeste" speling.
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

borrelli
Forum-lid

borrelli 05 feb 2012 10:49

Rey953 schreef:De nieuwste generatie Time Iclick pedalen heeft te kampen met nogal wat kinderziektes, dus daar zou ik niet aan beginnen.
Je zegt eerst dat je ervaring met Look hebt, maar dit over Time haal je van? Ik heb de (goedkoopste) Iclics en die werken gewoon probleemloos. Wat ik erover gelezen had toen ik van plan was deze te kopen waren er bij de schoenplaatjes van de allereerst uitgeleverde Iclics problemen. Die zijn kort na de introductie opgelost, dat is inmiddels ook al weer twee jaar geleden. Zoals dat gaat op fora wordt dat dan eindeloos herkauwt. Het woord kinderziekte is dus wel van toepassing, maar dat het er "nogal wat" zijn is onzin en dat je dit pedaal zou moeten mijden ook.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 05 feb 2012 13:30

Yep, ik rijd al vele jaren probleemloos met Look Keo carbon. Ze zijn nog nooit geserviced en vertonen ook geen speling. Ik heb de uitvoering met de cr/mo assen, dus niet de titanium uitvoering.
Ik ben nu aan mijn 2e set toe, de eerste was na een valpartij beschadigd en heb ze maar vervangen omdat ze niet meer zo mooi waren. De werking was echter na 6 jaar nog perfect.

feddesman
Forum-lid

feddesman 05 feb 2012 14:10

Ik sta ook weer voor deze keuze met m'n nieuwe fiets.Als ik Ultegra DI2 neem op de fiets neem ik Ultagra carbon.Als ik Campagnolo EPS neem word het Time RXS
Specialized Diverge Axs

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 06 feb 2012 12:54

Ik rijd al meer dan 5 jaar met een set Look Keo Carbon pedalen (niet de titanium assen) en er nog nooit een probleem mee gehad.
Afbeelding

Plaats reactie