Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Welke beschermingsmiddel tegen kou en nattigheid

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 25 nov 2010 14:35

Bleek schreef:
Michael2757 schreef:Voldoende kleding, beter 3 dunne (ademende)laagjes dan 2 dikke. En "waterproof"sokken om je voeten in ieder geval zo droog en warm mogelijk te houden, dus goede overschoenen,en handschoenen en met de komende koudeperiode je hoofd goed inpakken, een bivakmuts onder je helm is zeer aan te bevelen, je verliest veel warmte (energie) via je hoofd!
Als de rest van het lichaam ingepakt is zal er wel warmte ontsnappen via het hoofd ja :P
Door het fietsen genereer je voldoende warmte waardoor je het niet koud hebt. Smeersels zitten naar mijn idee meer tussen de oren, en hebben weinig meerwaarde.

Daar hebben ze weinig meerwaarde ja, ik raad dan ook een wattenstaafje aan. Overigens werkt vaseline wel degelijk isolerend, open water zwemmers smeren zich niet voor niets in met dit goedje.

Ik gebruik trouwens een tacx tegen de kou en nattigheid.

:D
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

foosho
Forum-lid

foosho 25 nov 2010 14:41

[quote="Bleek"]Als de rest van het lichaam ingepakt is zal er wel warmte ontsnappen via het hoofd ja :P[/quote]
Daar komt het wel op neer ja. Je lichaam zal ten alle tijden je hoofd warm houden en zal zonodig warmte aan andere lichaamsdelen onttrekken (beginnende bij je vingers en voeten).

hond
Forum-lid

hond 26 nov 2010 20:36

[quote="Filihaan"]Voor diegenen die snel kampen met verkleumde voeten: witte peper in je schoenen! Zo blijven ze lekker warm.[/quote]
En van peper in je reet ga je harder fietsen.

paashaas
Forum-lid

paashaas 30 nov 2010 10:26

Smeren jullie ook iets op het gezicht als het vriest?

thja14
Forum-lid

thja14 30 nov 2010 10:49

Wat doe ik:
bovenlichaam kleding in laagjes, liever iets dunner en een laagje meer. de lucht tussen de kledinglagen zorgt voor isolatie
Onderlichaam, zeer warme Assos broek als het droog en echt koud is, bij wat natter koud weer, bijvoorbeeld vanmorgen met wat door het zout smeltende sneuew, dunnere bioracer, met een laagje Born protect extra als het bescherming tegen de nattigheid, hiermee smeer ik dan niet mijn hele benen in, maar alleen de voorkant, om te zorgen dat ik mijn warmte nog ergens kwijt kan. Bij extrema kou meestals paar beenstukken, met daaroverheen een lange broek met zeem.
Handen, Roeckls,
Hoofd altijdeen helmmuts bij echte kou een met windstopper.
Voeten, winterschoenen met toecovers, of overschoenen die ik aan de achterkant open laat, om de transpiratiedampen van mijn voeten te laten ontsnappen, gouden tip van ex prof, nooit overschoenen helemaal voeten laten afsluiten.
Ooit actief als Ophetkantje

stephan1992
Forum-lid

stephan1992 05 dec 2010 22:45

@paashaas

Ik smeer gewoon wat vaseline in mijn gezicht, werkte prima afgelopen dagen met die koude en snijdende wind!
Van Tuyl Vt850
Sensa Toscana CX

Plaats reactie