De TS heeft het over Fiets ondergrond dus als je dit doortrekt naar het veldrijden/mountainbiken kan je het lijstje aardig uitbreiden met blubber, zand, ijs, bosgrond, bladeren, grint, enfin was er ook een bedoeling met dit topic?
Fiets ondergrond
Ik rij in de buurt van Austerlitz regelmatig over een stuk aangestampt schelpenpad, overigens nooit problemen gehad. Overigens ligt er ook ontzettend veel 'Vlaams asfalt' in de (Waalse) Ardennen. Bij mij heet dat Belgisch prut
. Lijnrecht tegenover staat voor mij Luxemburgs asfalt.
De TS heeft het over Fiets ondergrond dus als je dit doortrekt naar het veldrijden/mountainbiken kan je het lijstje aardig uitbreiden met blubber, zand, ijs, bosgrond, bladeren, grint, enfin was er ook een bedoeling met dit topic?
De TS heeft het over Fiets ondergrond dus als je dit doortrekt naar het veldrijden/mountainbiken kan je het lijstje aardig uitbreiden met blubber, zand, ijs, bosgrond, bladeren, grint, enfin was er ook een bedoeling met dit topic?
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
- ridefreeordie
- Forum-lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15
Schelpenpaadjes!!! Lekker door het bos crossen met de racer
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
+1 doe ik ook veel, zeker in de winter. Dan zijn de ritten korter en kun je ze afwisselender maken met zulke paden. Recreanten die last van mij kunnen hebben (en andersom) zijn er dan ook nauwelijks. Enige nadeel is dat ik alle paden in de wijde omtrek wel zo'n beetje kenridefreeordie schreef:Schelpenpaadjes!!! Lekker door het bos crossen met de racer
-
bottecchia
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Hmm...klinkt goed. Waar ligt dat stukje precies?plantagenet schreef:In mijn woon-werk rit kom ik in Amsterdam-Noord over een stukje klinkerweg langs het NH-kanaal....daar zijn kasseien volgens mij niks bij. Onmogelijk om daar hard overheen te gaan; ik moet zelfs het laatste stuk uit het zadel omdat het anders ondragelijk wordt .....daarna kom ik overigens uit op een prachtig weggetje langs het kanaal met glad asfalt; ben ik die klinkers meteen weer vergeten.tungsten schreef:Nummer 3 zijn de straatklinkers en stoeptegels.
Voornaamste doel van dit topic was voor mij het nut van los grind op fietspaden asfalt.Ik irriteer me daar aan. Op die vraag heb ik een antwoord gekregen. Alle overige reakties vind ik ook amusant en kreatief. Metname het gebruik van google streetview om voorbeelden van "ondergronden" te laten zien.door benvdv » 02 dec 2011 15:08
De TS heeft het over Fiets ondergrond dus als je dit doortrekt naar het veldrijden/mountainbiken kan je het lijstje aardig uitbreiden met blubber, zand, ijs, bosgrond, bladeren, grint, enfin was er ook een bedoeling met dit topic?
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Ken je de kinderboerderij aan het NH kanaal vlakbij de draaibrug (buikslotermeerdijk)? Aan de overzijde van het kanaal ligt dat klinkerweggetje...300 meter of zo. Ik kom er elke dag langsbottecchia schreef:Hmm...klinkt goed. Waar ligt dat stukje precies?plantagenet schreef:In mijn woon-werk rit kom ik in Amsterdam-Noord over een stukje klinkerweg langs het NH-kanaal....daar zijn kasseien volgens mij niks bij. Onmogelijk om daar hard overheen te gaan; ik moet zelfs het laatste stuk uit het zadel omdat het anders ondragelijk wordt .....daarna kom ik overigens uit op een prachtig weggetje langs het kanaal met glad asfalt; ben ik die klinkers meteen weer vergeten.tungsten schreef:Nummer 3 zijn de straatklinkers en stoeptegels.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Los grind op fietspaden doet meer kwaad dan goed.
Soms verandert een mooi bollend fietspaadje in een mottig stuiterpad.
In het gunstigste geval komt het meeste grind uiteindelijk in de berm terecht om na een maaibeurt of veel regenval weer op de pad te belanden.
Wat verder opvalt is dat paden die nooit een slijtlaag opgebracht krijgen minstens zolang meegaan.
Snel stoppen dus met die onzin,dat is nog goedkoper.
Betonpaden .die lopen het mooist.
De aanleg kost wat,maar dan heb je ook wat.
En nagenoeg onderhoudsvrij.
Soms verandert een mooi bollend fietspaadje in een mottig stuiterpad.
In het gunstigste geval komt het meeste grind uiteindelijk in de berm terecht om na een maaibeurt of veel regenval weer op de pad te belanden.
Wat verder opvalt is dat paden die nooit een slijtlaag opgebracht krijgen minstens zolang meegaan.
Snel stoppen dus met die onzin,dat is nog goedkoper.
Betonpaden .die lopen het mooist.
De aanleg kost wat,maar dan heb je ook wat.
En nagenoeg onderhoudsvrij.
Zij is ook tegen
- stampertje
- Forum-lid
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
- Locatie: Madrid
Betonpaden..., dat ze niet omhoog komen door boomwortels is niet helemaal waar.
Op de naden kan tussen die platen een enorm hoogte verschil zitten, schrikbarende klappen geven die en je word soms bijna vanuit je zadel gelanceerd.
Nou, dan moet je je stuur wel héél goed hebben vast zitten.
Soms zie je dat ze dit hoogteverschil gelukkig hebben weggefreesd.
Op de naden kan tussen die platen een enorm hoogte verschil zitten, schrikbarende klappen geven die en je word soms bijna vanuit je zadel gelanceerd.
Nou, dan moet je je stuur wel héél goed hebben vast zitten.
Soms zie je dat ze dit hoogteverschil gelukkig hebben weggefreesd.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote door henpaden » 07 dec 2011 19:25
Betonpaden..., dat ze niet omhoog komen door boomwortels is niet helemaal waar.
Op de naden kan tussen die platen een enorm hoogte verschil zitten, schrikbarende klappen geven die en je word soms bijna vanuit je zadel gelanceerd.
Nou, dan moet je je stuur wel héél goed hebben vast zitten.
Soms zie je dat ze dit hoogteverschil gelukkig hebben weggefreesd.][/quote]
Ik heb zelf zulke hoogte verschillen nog niet waargenomen. Wel kleinere. Het is mij overigens een raadsel dat boomwortels in staat zijn asfalt en dus ook zware betonplaten omhoog te duwen. Waar komt die "groeikracht" vandaan. Het gebeurt, dus het kan, maar toch.
In ieder geval geeft het voor ons arme wielrenners een hoop ongemak en overlast.
Betonpaden..., dat ze niet omhoog komen door boomwortels is niet helemaal waar.
Op de naden kan tussen die platen een enorm hoogte verschil zitten, schrikbarende klappen geven die en je word soms bijna vanuit je zadel gelanceerd.
Nou, dan moet je je stuur wel héél goed hebben vast zitten.
Soms zie je dat ze dit hoogteverschil gelukkig hebben weggefreesd.][/quote]
Ik heb zelf zulke hoogte verschillen nog niet waargenomen. Wel kleinere. Het is mij overigens een raadsel dat boomwortels in staat zijn asfalt en dus ook zware betonplaten omhoog te duwen. Waar komt die "groeikracht" vandaan. Het gebeurt, dus het kan, maar toch.
In ieder geval geeft het voor ons arme wielrenners een hoop ongemak en overlast.
Die betonplaten liggen er volgens mij al 70 jaar, had Adolf H dat niet geregeld in Nederland?
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;