Dura ace 9000 11 spd
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Welke nieuwe "standaarden" nu weer dan?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar heb ik geen moeite mee. Zou het erger vinden als er weer een andere standaard komt voor bijv de cassettetool of nog een extra BB.
ik vrees een beetje dat dit wel de achtergrond is. Een buitenbladje met adviesprijs van 300 euro zie ik al aan de horizon gloren. Ach, reden temeer om op souplesse te gaan trainenjasperr schreef:Een vierarmige spider bijvoorbeeld.
Wat is hier eigenlijk het nut van? Zodat Shimano zijn zakken nog meer kan vullen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De body wordt breder om ruimte te maken voor het 11e kransje. Voor iedereen met niet-Shimano wielen geen probleem, daar is het wel op te lossen met een nieuwe body. Maar iedereen met Shimano wielen moet een nieuw achterwiel kopen.daniel1975 schreef:Welke nieuwe "standaarden" nu weer dan?
Ik snap het idee wel achter de missende arm naar het kettingblad dat precies op het dode punt zit. Maar was het cruciaal om op het huidige gewicht uit te komen? Volgens mij niet, het is enkel gedaan om anders te zijn en een nieuwe standaard voor de voorbladen te kunnen maken. Door de missende arm kunnen andere fabrikanten ook niet snel met een ander buitenblad op de markt komen, want het blad zal toch wel extra stijf en sterk gemaakt worden tov een standaard crank.
TA en Stronglight zullen zsm wel met alternatieven komen.
amclassic-fan schreef:De body wordt breder om ruimte te maken voor het 11e kransje. Voor iedereen met niet-Shimano wielen geen probleem, daar is het wel op te lossen met een nieuwe body. Maar iedereen met Shimano wielen moet een nieuw achterwiel kopen.daniel1975 schreef:Welke nieuwe "standaarden" nu weer dan?
Ik snap het idee wel achter de missende arm naar het kettingblad dat precies op het dode punt zit. Maar was het cruciaal om op het huidige gewicht uit te komen? Volgens mij niet, het is enkel gedaan om anders te zijn en een nieuwe standaard voor de voorbladen te kunnen maken. Door de missende arm kunnen andere fabrikanten ook niet snel met een ander buitenblad op de markt komen, want het blad zal toch wel extra stijf en sterk gemaakt worden tov een standaard crank.
Hoeft ook niet zo heel snel; immers je kan aardig wat kilometers wegtrappen voordat het (huidige) blad versleten is
Nadeel is wel dat je gebonden bent (ook voorlopig) aan een 11-speed Dura-Ace cassette, veelal gebruikt men Ultegra cassette's dat is nu geen optie meer..
Addict R1
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zal toch ook wel heel rap een ultegra 11 komen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC