Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Dura ace 9000 11 spd

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 apr 2012 20:01

Mooie shifters en cranckstel!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2928
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 23 apr 2012 21:05

Prachtig cranckstel. Echt een eigen smoelwerk. Iets kan pas mooi zijn, wanneer ook genoeg mensen het oerlelijk vinden. Niks tegen een mooi carbon Italiaans modelletje trouwens. Of een FSA-SLK...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 apr 2012 21:17

Wat mij betreft had de groep wel wat minder door industrieel ontwerpers ontworpen mogen worden en wat meer door ingenieurs. We krijgen er daarnaast ook weer fijn een aantal nieuwe standaarden bij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 43478
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2012 21:37

Welke nieuwe "standaarden" nu weer dan?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 23 apr 2012 23:25

Een vierarmige spider bijvoorbeeld.
Wat is hier eigenlijk het nut van? Zodat Shimano zijn zakken nog meer kan vullen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 43478
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2012 07:25

Daar heb ik geen moeite mee. Zou het erger vinden als er weer een andere standaard komt voor bijv de cassettetool of nog een extra BB.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 apr 2012 08:02

jasperr schreef:Een vierarmige spider bijvoorbeeld.
Wat is hier eigenlijk het nut van? Zodat Shimano zijn zakken nog meer kan vullen?
ik vrees een beetje dat dit wel de achtergrond is. Een buitenbladje met adviesprijs van 300 euro zie ik al aan de horizon gloren. Ach, reden temeer om op souplesse te gaan trainen :mrgreen:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 apr 2012 08:43

daniel1975 schreef:Welke nieuwe "standaarden" nu weer dan?
De body wordt breder om ruimte te maken voor het 11e kransje. Voor iedereen met niet-Shimano wielen geen probleem, daar is het wel op te lossen met een nieuwe body. Maar iedereen met Shimano wielen moet een nieuw achterwiel kopen.

Ik snap het idee wel achter de missende arm naar het kettingblad dat precies op het dode punt zit. Maar was het cruciaal om op het huidige gewicht uit te komen? Volgens mij niet, het is enkel gedaan om anders te zijn en een nieuwe standaard voor de voorbladen te kunnen maken. Door de missende arm kunnen andere fabrikanten ook niet snel met een ander buitenblad op de markt komen, want het blad zal toch wel extra stijf en sterk gemaakt worden tov een standaard crank.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28526
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 apr 2012 08:52

TA en Stronglight zullen zsm wel met alternatieven komen.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 24 apr 2012 09:36

amclassic-fan schreef:
daniel1975 schreef:Welke nieuwe "standaarden" nu weer dan?
De body wordt breder om ruimte te maken voor het 11e kransje. Voor iedereen met niet-Shimano wielen geen probleem, daar is het wel op te lossen met een nieuwe body. Maar iedereen met Shimano wielen moet een nieuw achterwiel kopen.

Ik snap het idee wel achter de missende arm naar het kettingblad dat precies op het dode punt zit. Maar was het cruciaal om op het huidige gewicht uit te komen? Volgens mij niet, het is enkel gedaan om anders te zijn en een nieuwe standaard voor de voorbladen te kunnen maken. Door de missende arm kunnen andere fabrikanten ook niet snel met een ander buitenblad op de markt komen, want het blad zal toch wel extra stijf en sterk gemaakt worden tov een standaard crank.


Hoeft ook niet zo heel snel; immers je kan aardig wat kilometers wegtrappen voordat het (huidige) blad versleten is ;)
Nadeel is wel dat je gebonden bent (ook voorlopig) aan een 11-speed Dura-Ace cassette, veelal gebruikt men Ultegra cassette's dat is nu geen optie meer..
Addict R1

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 43478
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2012 12:43

Zal toch ook wel heel rap een ultegra 11 komen?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 apr 2012 13:12

Zal toch wel een jaar langer duren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie