Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Monique van der Vorst

farelli
Forum-lid

farelli 23 nov 2011 22:55

scepticus schreef:Ik pak de popcorn er vast bij.
Goed plan.
Ik vind het compleet van de gekke dat hier iemand op basis van niks anders dan een verhaaltje met een psychiatrische diagnose als conversie gaat gooien.
Tilion, ga je diep schamen.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 nov 2011 23:14

kxlight schreef:Jammer van die helm onder de snelbinders. Rest natuurlijk top. Zonder enige twijfel.
Waarom jammer? Moeten we nu bergop ook allemaal een helm op?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 24 nov 2011 08:39

stokie schreef:Het bewijst maar weer eens dat het vrouwenwielrennen zichzelf niet serieus neemt.. Hoe kan zo'n ploeg nou iemand contracteren die nog nooit gekoerst heeft? Ik dacht dat ze de begeleiding van het team kwam versterken, maar ze komt als renster.. Belachelijk.. Er zijn zat talentvolle rensters die wel bewezen hebben wat ze kunnen op een fiets.
Ja, aan zulke dingen dacht ik ook toen ik het las..
Zal wel marktwaarde hebben met dat verhaal..

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 nov 2011 09:40

timo2.0 schreef:
kxlight schreef:Jammer van die helm onder de snelbinders. Rest natuurlijk top. Zonder enige twijfel.
Waarom jammer? Moeten we nu bergop ook allemaal een helm op?
Ja.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 nov 2011 09:48

"Ja", wat een gemotiveerde onderbouwing van je mening :roll:

rinke
Forum-lid

rinke 24 nov 2011 10:41

Dus kxlight heeft ook een helm op als hij op zijn normale fiets fietst? In dat geval snap ik zijn uitgebreide motivatie ;)...
Als ik met 10 -15 per uur omhoog fiets doe ik toch echt geen helm op hoor!! Als ik dan van vermoeidheid omkiep zal de klap denk ik niet al te hard aankomen (alleen geestelijk dan he ;) )

bibske
Forum-lid

bibske 24 nov 2011 12:36

Jeetje wat een gezeik!
Akkoord, ze heeft zich nog niet bewezen als wegwielrenner bij de valide sporters maar dat heeft ze wel gedaan in andere disciplines. Verder heeft ze bewezen dat ze karakter heeft en kan doorzetten, komt ook erg van pas denk ik bij het koersen.
Het vrouwenwielrennen is misschien nog niet op het niveau van de heren, er zijn minder topploegen maar ook op lagere niveau's is er erg weinig te beleven in vergelijking met de heren. om meer toppers te krijgen moet de hele piramide die eronder zit ook breder maken. Laat nu net verhalen zoals die van Monique, Marijn de Vries en Marianne Vos het vrouwenwielrennen een beetje in het nieuws brengen. Dat is in mijn ogen juist erg belangrijk om die basis goed te maken waardoor er op termijn meer meisjes/dames gaan wielrennen. Als het goed is krijgen we dan ook een grotere poule om topatleten uit te kiezen waardoor de volledige sport groeit.

Of het medisch gezien mogelijk is? Ik ben over het algemeen redelijk sceptisch wat betreft miraculeuze genezingen maar ik weet ook dat het menselijk lichaam een curieus iets is. Mij lijkt het dat je niet voor je lol 13 jaar in een rolstoel gaat zitten om er dan weer uit te stappen enkel voor een sterk verhaal!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 nov 2011 13:11

rinke schreef:Als ik met 10 -15 per uur omhoog fiets doe ik toch echt geen helm op hoor!! Als ik dan van vermoeidheid omkiep zal de klap denk ik niet al te hard aankomen (alleen geestelijk dan he ;) )
Prima. Gelukkig is de keuze aan jezelf. :mrgreen:

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 nov 2011 13:14

timo2.0 schreef:"Ja", wat een gemotiveerde onderbouwing van je mening :roll:
Ach, om hier nou die helmdiscussie weer te gaan voeren is ook zo flauw. Vond die helm onder die snelbinders gewoon hilarisch. Zeker als je bedenkt dat ze volgend jaar prof is. En dat helmdragen bij rabo verplicht is, ook in trainingen, ook berg op, ook als je denkt dat je niet hard valt, ook als het warm is...

:mrgreen:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 nov 2011 13:17

Die helm onder die snelbinder toont gewoon aan dat ze hem in het begin van de klim afzet maar verder dus wel draagt. Je zoekt dus spijkers op laag water.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 nov 2011 13:22

Misschien heeft ze 'm wel afgedaan voor de foto, lekker boeiend. Non-discussie dit.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 nov 2011 13:26

timo2.0 schreef:Die helm onder die snelbinder toont gewoon aan dat ze hem in het begin van de klim afzet maar verder dus wel draagt. Je zoekt dus spijkers op laag water.
Ik geef aan het jammer en hilarisch te vinden. Daar wordt door enkelen een verband gelegd met helm dragen berg op. Als mij mening wordt gevraagd licht ik die toe. Dan ben ik toch niet degene die spijkers op laag water aan het zoeken is?! Dat zie je dan toch echt verkeerd. :shock:

Plaats reactie