Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat doet de gemiddelde racefietser in de winter ......

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 okt 2011 17:56

kxlight schreef:Bijzondere antwoorden allemaal. De vraag is toch wat de gemiddelde fietser in de winter doet. Niet wat hij/zij zelf doet. Snap natuurlijk wel dat de meesten zich uiterst gemiddeld vinden... maar toch...

:shock:
Ik snap niet wat je hier bedoelt.

Doel je op gemiddelde als prestatie niveau? Iemand die niet echt goed (elite licentie) en niet echt slecht (13 uur in la Marmotte) maar daar ergens tussenin hangt qua niveau.

Of doel je op het grote verschil in bezigheden tijdens de winter?

In het laatste geval, begrijp ik je vraag al helemaal niet. Ik kan niet weten wat anderen doen maar ik wel voor mezelf aangeven wat ik doe. De TS mag daar dan een gemiddelde uithalen.
Live fast; die young. mijn blog

timofietst
Forum-lid

Gebruikersavatar timofietst 24 okt 2011 18:00

GEMIDDELD? Dan zou ik toch eens een onderzoekje doen met n=500 ofzo... ;)
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 24 okt 2011 18:30

kxlight schreef:Bijzondere antwoorden allemaal. De vraag is toch wat de gemiddelde fietser in de winter doet. Niet wat hij/zij zelf doet. Snap natuurlijk wel dat de meesten zich uiterst gemiddeld vinden... maar toch...

:shock:
wijs mij maar eens een gemiddelde wielrenner aan...

Voor iedere wielrenner die een half uurtje gaat hardlopen is er ook een wielrenner die niet gaat hardlopen; dus de gemiddelde wielrenner doet 30+0/2=15 minuten aan hardlopen... ofzo?

Ik kan je wel vertellen wat ik doe: 'savonds fietsen zit er niet meer in doordeweeks, want het is al snel donker, dus ik fiets nu meestal des weekends een rustig rondje. Verder blijf ik wel naar mijn stage heen en weer fietsen. Kortom: ik doe lekker rustig aan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 okt 2011 18:54

Mountainbiken, hardlopen en rennen.
Gewoon lekker iets anders, weer fietszin opbouwen voor het nieuwe seizoen :)

Oja, en regelmatig schaatsen natuurlijk.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

MaSa
Forum-lid

MaSa 24 okt 2011 19:01

Valt mij op dat er niet heel erg heel veel mensen (tot nu toe) gaan mountainbiken in de winter, terwijl mtb'en mijns inziens toch het meest voor de hand liggende zou zijn ............... zou hier een speciale reden voor zijn?

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 24 okt 2011 19:17

Ik probeer in het weekend nog een paar uur te blijven fietsen. Ik ga nu echter niet meer door weer en wind fietsen. Als het regent of als het glad is haak ik af. Hardlopen als alternatief daarvoor. Verder blijf ik 2 keer per week fitnessen en komt er in de winter spinning bij. Met mtb'n heb iik persoonlijk helemaal niets.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

roy73
Forum-lid

roy73 24 okt 2011 19:26

tacx vr, core stability, in het weekend tochtjes op de cyclocrosser, met mooi weer een duurtraining op de racer en af en toe een keer spinning. En als de sneeuw weg is vanaf begin februari weer op de racer.
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 okt 2011 19:26

MaSa schreef:Valt mij op dat er niet heel erg heel veel mensen (tot nu toe) gaan mountainbiken in de winter, terwijl mtb'en mijns inziens toch het meest voor de hand liggende zou zijn ............... zou hier een speciale reden voor zijn?
geen budget voor een 2de fiets
geen zin in kou, blubber en modder
geen zin om elke keer de fiets te moeten poetsen
even geen zin om nog weer te fietsen
geen sport voor de ware asfalt junkees

om maar eens wat te noemen
Live fast; die young. mijn blog

farelli
Forum-lid

farelli 24 okt 2011 19:26

Fietsen.
Zoveel mogelijk op de racefiets. Soms in het bos, of hoge sneeuw, op de mtb.
En als het echt niet anders kan op D´n Tacx.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 24 okt 2011 19:51

Cyclocrossen en indien het alleen koud is gewoon op de racefiets.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

wimvanbrink
Forum-lid

wimvanbrink 24 okt 2011 20:09

Zoals de meesten, gewoon doorfietsen, behalve als er pekel op de weg ligt. Dan is er altijd nog een Tacx achter de hand. Is het helemaal bar en boos en de wegen onbegaanbaar kan hardlopen een uitkomst zijn. In februari een weekje naar Spanje, kost geen drol, dan is er een aardige opbouw naar het nieuwe tourfietsseizoen. Een amateur van enig niveau hoort er in maart al te staan dus die zal het vast anders aanpakken.

sirbas
Forum-lid

sirbas 24 okt 2011 20:31

+1 voor doorfietsen.
Eea wel ijs en weder dienende. Kou houdt me niet binnen, daar kun je je op kleden. Bij ijzel of sneeuw blijf ik thuis, hoewel ik dit jaar een crosser heb voor de winter.....dus wie weet ga ik het een keer proberen als alles wit is.

Plaats reactie