slotje
Chinees carbon ligfiets met disc brakes misschien 

Wat geen excuus is om "me" in plaats van "mijn" te schrijven, om maar een voorbeeld te noemen...Superstick schreef:Tsja... Maar zonder iemand te willen beledingen: Over het algemeen (dus uitzonderingen daargelaten), worden mensen met een IQ van 217 en daarnaast een bijzondere aanleg voor taal en schrijven, geen fietsenmaker...sjoerdvr schreef:zal een best verslag worden als ik het zo lees
En als ik dan toch de schoolmeester uit ga hangen: Als 'sgolieren' bij mij aankloppen dat ze van school een profielwerkstuk 'moeten' maken en of ik niet iets voor ze weet, dan besteed ik ook geen tijd aan ze. Ga eerst maar eens bedenken wat je wil, komt een stuk gemotiveerder over.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik zou de stad gaan doorstruinen op zoek naar fietswrakken en daar alle onderdelen van verzamelen die je nodig hebt voor een gratis fiets. Opletten dat het wel echt wrakken zijn, en niet iemands gebruikte fiets.
Als alternatief zou je een oude racefiets kunnen uitrusten met een straalmotor voor modelvliegtuigjes, heb ik altijd al eens willen zien (en horen). Maar dat pas ws. niet binnen je budget.
Als alternatief zou je een oude racefiets kunnen uitrusten met een straalmotor voor modelvliegtuigjes, heb ik altijd al eens willen zien (en horen). Maar dat pas ws. niet binnen je budget.
Zoiets dus, maar dan in een Mad Max-versie:

Ik zal maar eens proberen om een iets minder denigrerende suggestie te doen.
Wat dacht je van een constructie die eenvoudig en zo onderhoudsvrij mogelijk in elkaar gezet kan worden in de derde wereld.
Ik heb een keer in Turkije (is dat derde wereld? volgens sommigen wel) een fiets gezien waar de aandrijving liep op een binnenband! Die heb je altijd beschikbaar en kost ook niet zo veel en bereist geen speciaal gereedschap.
Wat dacht je van een constructie die eenvoudig en zo onderhoudsvrij mogelijk in elkaar gezet kan worden in de derde wereld.
Ik heb een keer in Turkije (is dat derde wereld? volgens sommigen wel) een fiets gezien waar de aandrijving liep op een binnenband! Die heb je altijd beschikbaar en kost ook niet zo veel en bereist geen speciaal gereedschap.
De tandriem aandrijving wordt al bij Rose fietsen gebruikt, dan maar liever dichte cardanas aandrijving ivm geen onderhoud.
Een fiets waar bijna niets aan kapot kan kom je in Parijs al tegen (kun je overal meepakken of parkeren als je een abonnement hebt), foto zie website:
http://europeforvisitors.com/paris/arti ... entals.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Valt toch nog niet mee een project te verzinnen
Een fiets waar bijna niets aan kapot kan kom je in Parijs al tegen (kun je overal meepakken of parkeren als je een abonnement hebt), foto zie website:
http://europeforvisitors.com/paris/arti ... entals.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Valt toch nog niet mee een project te verzinnen