1000 euro voor een wielset, wat zou jij kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik zou het bij Fulcrum racing one of Campagnolo Eurus houden. Kunnen het gewicht aan en voldoen zelfs aan alle eisen die je aan een wiel kan stellen.
Rest kun je beter in een goed frame stoppen.
Rest kun je beter in een goed frame stoppen.
Materialist schreef:perik schreef:Bij Ernie kan het ook wel goedkoper, als je (net als dat setje bij rose) niet voor die achterlijk dure DT190 naven zou kiezen. Geen appels met peren vergelijken dus..
Wat denk jij dat het beste alu handgemaakte setje is?
Ik zou zelf kiezen voor Dura-Ace/Record naven met de genoemde DT RR585 velgen. Dt240 zijn ook goed. Even met Ernie overleggen welke spaken en hoeveel spaken hij zou adviseren bij jouw gewicht en rijstijl. Ik weeg zelf 75kg maar bij mij gaat altijd alles kapot, behalve mijn good old setje van Ernie Frieke.
Nog wat aanvulling op mijn eerdere post.
Heb drie jaar ca 20 criteriums per jaar gereden op de DT240 met ceramic open pro en zijn nog steeds recht met slecht een enkele keer naspannen. Gewicht heeft in die tijd gevarieerd tot max 110 kg. Gebruik Neutrons als trainingswielen, ook al een jaar of drie, gaat ook prima, uiteraard ook met hetzelfde gewicht gebruikt. Zou nu voor Eurussen gaan, maar niet, omdat de Neutrons niet bevallen.
Heb drie jaar ca 20 criteriums per jaar gereden op de DT240 met ceramic open pro en zijn nog steeds recht met slecht een enkele keer naspannen. Gewicht heeft in die tijd gevarieerd tot max 110 kg. Gebruik Neutrons als trainingswielen, ook al een jaar of drie, gaat ook prima, uiteraard ook met hetzelfde gewicht gebruikt. Zou nu voor Eurussen gaan, maar niet, omdat de Neutrons niet bevallen.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
Eurus is echt bombproof, daar kun je gekke dingen mee doen.
Jouw gewicht zal geen probleem zijn.
's Zomers gebruik ik Shamal (vgl. fulcrum zero) , het verschil is om eerlijk te zijn minimaal vergeleken met Eurus.
Dus dan ben je klaar voor 565 euro, en nog een 300g lichter setje ook!
Als je voor een wielenbrouwer gaat:
Het duurste aan wielen zijn de naven.
Als je voor DT 240s kiest, dan kun je die later nog eens hergebruiken, ze schijnen echt ongelooflijk lang mee te gaan. Die DT 190s zou ik laten voor wat ze zijn.
P.S.: naast de duurzaamheid ,is m.n de vrijloop uniek bij DT.
Jouw gewicht zal geen probleem zijn.
's Zomers gebruik ik Shamal (vgl. fulcrum zero) , het verschil is om eerlijk te zijn minimaal vergeleken met Eurus.
Dus dan ben je klaar voor 565 euro, en nog een 300g lichter setje ook!
Als je voor een wielenbrouwer gaat:
Het duurste aan wielen zijn de naven.
Als je voor DT 240s kiest, dan kun je die later nog eens hergebruiken, ze schijnen echt ongelooflijk lang mee te gaan. Die DT 190s zou ik laten voor wat ze zijn.
P.S.: naast de duurzaamheid ,is m.n de vrijloop uniek bij DT.
Wat dacht je van de Dura-Ace WH7850. In meerdere uitvoeringen verkrijgbaar. Hoge velg, laag.
[img=http://www.futurumshop.nl/img/6105-0208-N0805.jpg]
[img=http://www.futurumshop.nl/img/6105-0207-N0805.jpg]
[img=http://www.futurumshop.nl/img/6105-0208-N0805.jpg]
[img=http://www.futurumshop.nl/img/6105-0207-N0805.jpg]
@Sharkman 1
wat zie je als een "goed" frame? Mijn eigen gedachten gaan toch weer uit naar een Specialized Roubaix SL3, dit met name op basis van de diverse (Duitse) positieve testen. Het uiterlijk vind ik niet spectaculair (de gemiddelde Colnago is mooier) maar is wel af met bijvoorbeeld de kabels binnendoor.
@ andere forummers: ben toch telkens prettig verrast met welke tips en links jullie te voorschijn komen, maakt het niet direct makkelijker....
Gewicht in mijn geval idd geen echt item misschien maar een goede stijfheid is wel een must toch?
wat zie je als een "goed" frame? Mijn eigen gedachten gaan toch weer uit naar een Specialized Roubaix SL3, dit met name op basis van de diverse (Duitse) positieve testen. Het uiterlijk vind ik niet spectaculair (de gemiddelde Colnago is mooier) maar is wel af met bijvoorbeeld de kabels binnendoor.
@ andere forummers: ben toch telkens prettig verrast met welke tips en links jullie te voorschijn komen, maakt het niet direct makkelijker....
Gewicht in mijn geval idd geen echt item misschien maar een goede stijfheid is wel een must toch?
@JaPio64: Namens een ieder: graag gedaan!
Aangezien gewicht geen issue voor je is, en je geen hoge carbonvelgen wilt/hoeft, denk ik dat 1000 euro voor je wielen niet 1-2-3 'nodig' is. Die Fulrum Zero's bijvoorbeeld en die Dura Aces, zijn voor 700 à 800 te vinden. Handgespaakt geldt denk ik het zelfde.
Verder vind ik die Specialzed wel degelijk mooier dan de (boven)gemiddelde Colnago.
Aangezien gewicht geen issue voor je is, en je geen hoge carbonvelgen wilt/hoeft, denk ik dat 1000 euro voor je wielen niet 1-2-3 'nodig' is. Die Fulrum Zero's bijvoorbeeld en die Dura Aces, zijn voor 700 à 800 te vinden. Handgespaakt geldt denk ik het zelfde.
Verder vind ik die Specialzed wel degelijk mooier dan de (boven)gemiddelde Colnago.
Eurus/Shamal of Racing 1/Zero ligt voor de hand, nog meer uitgeven levert je qua prestaties natuurlijk niks op.
Voor iets anders wat (nog) niemand heeft zou je je licht eens op kunnen steken bij Zoran, dan denk ik aan de nieuwe KinLin XR380 velgen met de veelgeprezen Alchemy ELF/ORC naafset. 20/24 spaken moet best kunnen, 20/28 of zelfs 24/28 voor nog iets meer zekerheid.
Voor iets anders wat (nog) niemand heeft zou je je licht eens op kunnen steken bij Zoran, dan denk ik aan de nieuwe KinLin XR380 velgen met de veelgeprezen Alchemy ELF/ORC naafset. 20/24 spaken moet best kunnen, 20/28 of zelfs 24/28 voor nog iets meer zekerheid.