20/8 Reuzen van de Ardennen 2011
hulde aan de organisatie. Eigelijk in al die jaren nog nooit een tocht gereden die zo goed georganiseerd was. bij elke bevoorrading ruim voldoende eten en drinken. goede technische service, ik had 2 vrienden met spaakbreuk en die zijn kosteloos geholpen. veel seingevers bij gevaarlijke punten.En verder de lage inschrijfprijs.Er waren wel een hoop daginschrijvers. uiteindelijk waren er ongeveer 3700 man. De route was ook prachtig met vele hellingen.
Dus een absolute aanrader.
Dus een absolute aanrader.
Er waren er ook genoeg die stonden(zaten) te slapen.dream schreef:veel seingevers bij gevaarlijke punten.
Voor de3e keer deze tocht gereden, en ieder jaar lijkt het drukker te worden, natuurlijk ook het prachtige mooie weer (na al die regenachtige dagen) was hier debet aan. Ik vond het vooral irritant druk met autoverkeer tijdens de beklimmingen, en de Belgische Fransosen zijn nou niet echt bepaald geduldig.. andersom is dat natuurlijk niet anders. Voor de rest zoals gewoonlijk, ondanks de slechte wegen, een voortreffelijk goed georganiseerde tocht
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
hans darmstronger
- Forum-lid
Ook heel erg genoten. Registreerde toch 2800 hm op de lange toer. Het zwaartepunt lag letterlijk en figuurlijk na de eerste bevoorrading, waarbij het telkens op en dalen en meteen weer de volgende helling was... Sfeer was goed, organisatie ook top. gemerkt dat de wespen bij de bevoorrading de tijd van hun leven hadden!
Wel zeer gevaarlijke toestanden gezien door ongeduldige chauffeurs. Ook op de roche au faucons was veel verkeer.
Wel zeer gevaarlijke toestanden gezien door ongeduldige chauffeurs. Ook op de roche au faucons was veel verkeer.
-
mistervuursteen
- Forum-lid
Inderdaad waren de 1.100 man alleen de voorinschrijvingen. Uiteindelijk fietsten we met bijna 4.000 man. Vorig jaar kon ik nog voor de deur van de zaal parkeren, nu niet mee. Verder absoluut genoten van een heerlijke tocht door een zalig landschap. Organisatie prima. Maar de Redoute volgende keer het liefst vanaf het zuiden.
http://twitter.com/P_Simons" onclick="window.open(this.href);return false;
Juist niet !!mistervuursteen schreef: Maar de Redoute volgende keer het liefst vanaf het zuiden.
Die Zuidkant zit al in zoveel tochten/cyclo's. Ik vond het juist leuk om eens een andere kant te rijden.
Net als de Somagne (ipv Stockeu) en de Rosier van een andere kant.
De Somagne was voor mij een totale verassing. Ik wist niet dat die zo gemeen was. De statistieken voorafgaand op het bordje deden mij besluiten niet de triple te schakelen maar op de 39*25 te blijven rijden. Dat bleek niet handig
De Rossier daarentegen; dat was wee een makkie. Net het gevoel alsof ik echt kon klimmen
De Rossier daarentegen; dat was wee een makkie. Net het gevoel alsof ik echt kon klimmen
Live fast; die young. mijn blog
Van deze kant was de Creppe + Rosier net 1 lange klim. Ook de Soumagne + Wanneraval was één lang ellendig ding met nauwelijks mogelijkheden tot herstel. En de Vequee blijft ook heerlijk. Mooie tempo "col"... Ook de Roche aux Faucons erg steil. Na de eerste bochten dacht ik dat ik ervan af was, maar het echte werk kwam nog. Tjongejonge... Wel mijn maat op ruim 1 minuut gereden...