Over de wielersport en zijn beoefenaars.

NK 2011, The afterthoughts

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 27 jun 2011 14:44

petje75 schreef:Het kan overigens vlug gaan, vorige week was het nog Rabobank voor en na door de ronde van Zwitserland en nu gaan ze af??
Ik heb gewoon een leuke wedstrijd gezien met ploegbelangen en renners die daar doorheen fietsen en dus het onvoorspelbaar maken.
De wedstrijd was zeker vermakelijk ,maar dit was vooraf de wedstrijd die Rabo MOEST winnen. En de Rabo leiding heeft zich van zijn meest onbenullige kant laten zien door opzichtig Weening te verbieden met Van Leijen door te rijden. Ze hadden gewoon Weening moeten laten rijden, hij is allesbehalve een pannenkoek... Als je dan alsnog verliest of het koersverloop wordt anders: Prima. Maar dit was echt een wanvertoning en deed al het harde en zware werk van Ten Dam en Kruijswijk geheel teniet. Ik had eigenlijk stiekem gehoopt dat Weening een lange neus zou trekken naar Dekker en Verhoeven.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

stokie
Forum-lid

stokie 27 jun 2011 15:09

Het meest knullige van het verhaal is nog wel dat de rabo kopmannen gisteren gewoon de juiste slag misten doordat ze af wilden wachten. In de uiteindelijke kopgroep had rabo natuurlijk moeten zitten met boom en tjallingii. Dan is er niets aan de hand en pakken ze gewoon de titel.
Als die er dan niet bij zitten, knappen ze vervolgens geen werk op om de kopgroep terug te halen, maar laten ze alles door skil doen. Nou Skil heeft nog wel de meest trieste ploeg van het profpeloton.. Ruijg in zn uppie reed de kopgroep harder weg bij het peloton aangevoerd door de skilmannen. Rabo had daar ballen moeten tonen en de boel terug moeten halen om zo alsnog de kopmannen in stelling te brengen.

Overigens hadden ze er achteraf gezien ook nog makkelijk een massasprint van kunnen maken. Bos was nog prima in orde, in tegenstelling tot wat Ducrot en Smeets uitkraamden. Dat zag je in het sprintje om de 7e plek die hij glansrijk won. Daarnaast was er verder geen echte sprinter meer aanwezig in het peloton.
Ik vind het wel mooi dat vacansloleil gewonnen heeft. Rabo koerste zo lafjes en berekenend, dat het de koers minder leuk maakte om naar te kijken. Vacansoleil die wel gewoon wilde koersen met hun aanvallende stijl is mijns inziens geheel terecht beloond

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 27 jun 2011 15:13

mrcoffee schreef:maar dit was vooraf de wedstrijd die Rabo MOEST winnen.
Van wie MOEST Rabobank winnen?
Geloof dat het duo ziet niets weet niets van de NOS daar veel meer een probleem van maakt dan de Raboploeg zelf.
Ach, ik zeg ook maar wat

marssie
Forum-lid

marssie 27 jun 2011 16:04

Rabo maakt daar geen probleem van, tuurlijk pakken ze het liefst het rood-wit-blauw. het lijkt er meer op dat de heren Smeets en Ducrot liever zien dat er geen Rabo wint. Ik heb ze niks positief horen zeggen over de oranje brigade.
http://www.tour-transalp.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Joost78
Forum-lid

Gebruikersavatar Joost78 27 jun 2011 16:07

ophetkantje schreef: Van wie MOEST Rabobank winnen?
Geloof dat het duo ziet niets weet niets van de NOS daar veel meer een probleem van maakt dan de Raboploeg zelf.
Rabobank MOET ieder jaar winnen. Net zoals Ajax ieder jaar kampioen MOET worden, omdat ze nu eenmaal de grootste en rijkste ploeg van het land zijn. Natuurlijk lukt dit niet ieder jaar, maar als je bedenkt dat Rabobank van de laatste 16 NK's waaraan ze deelnam er 9 gewonnen hebben (inclusief de Rabo Continental overwinning van Boom in 2008) dan vind ik dat een heel behoorlijke score. Helemaal als je bedenkt dat alle andere aanwezige ploegen er ieder jaar alles aan doen om te voorkomen dat er een Raborenner wint.

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 27 jun 2011 16:19

Wel mooi beeld toen Theo Bos probeerde om eten in zn achterzak te stoppen, en er toen achterkwam dat hij een snelpak aan had.. Lekker op 245 km haha!

Verder inderdaad jammer dat Weening niet mocht rijden, ik denk dat hij een grote kans heeft gemist om kampioen te worden (alweer)

Vacansoleil en Ligthart erg goed gedaan

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jun 2011 16:30

Weening had vorig jaar zijn kans en heeft 't toen verklooid. Heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar 1 ding weet ik wel als je de grote favoriet ben dan is het erg lastig in een vlakke koers zonder wind.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stokie
Forum-lid

stokie 27 jun 2011 17:05

evrieselaar schreef:Wel mooi beeld toen Theo Bos probeerde om eten in zn achterzak te stoppen, en er toen achterkwam dat hij een snelpak aan had.. Lekker op 245 km haha!
Bos had met opzet een snelpak aangetrokken en had van zn rugnummers kleine zakjes gemaakt.. Op een omloopje kan dat omdat je iedere ronde opnieuw eten en drinken aan kan pakken. 1 reepje wegsteken lukt dan nog wel.

frank1
Forum-lid

Gebruikersavatar frank1 27 jun 2011 17:18

ophetkantje schreef:Van wie MOEST Rabobank winnen?
Helemaal mee eens, Ik werd helemaal gestoord van het commentaar van Smeets die maar bleef door draven over het feit dat de hele Rabobank inclusief alle medewerkers de zwartste dag uit hun leven zouden mee maken als Rabobank niet zou winnen......

Helaas was naar Sporza switchen geen optie..... :mrgreen:

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 27 jun 2011 19:56

Mooi ook om te horen wat daan tegen weening zei(exacte woorden weet ik niet meer maar kwam neer op) niet rijden geen kampioen.
Verder leuke wedstrijd gezien hoor, waarbij skil ook behoorlijk moeite deed om te rijden.
Ze hebben geen renners als kruiswijk e.d om eens flink gas te geven en ze rijden ook een ander soort wedstrijden(wat ander niveau) als rabo en vs
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

ArVee
Forum-lid

Gebruikersavatar ArVee 27 jun 2011 20:32

frank1 schreef: Helemaal mee eens, Ik werd helemaal gestoord van het commentaar van Smeets die maar bleef door draven over het feit dat de hele Rabobank inclusief alle medewerkers de zwartste dag uit hun leven zouden mee maken als Rabobank niet zou winnen......
Ik meen te hebben gehoord dat Mart Smeets zelf zei, dat als de Rabo niet zou winnen dat ze dan na afloop op het grasveldje moesten komen en werden gefusilleerd..........nou dat kan toch niet.
Ook had hij zo'n 23 keer gezegd dat de veiligheid van de mensen voorop stond, toen de helicopter met technische problemen moest landen.......net of hij die instructies geeft, volgens mij zaten ze flink te pimpelen.
Het allerbelachelijkste was toen ze Weening en van Leijen kwijt waren in de kopgroep........ze zeiden wel vrolijk dat de ploegwagens de kopgroep voorbij reden en toen kwamen ze er achter dat ze misschien wel eens voor die zgn. kopgroep konden zitten!!!

Hopelijk dat de Rabo met de Tour het wel iets slimmer gaat spelen en ik ga in ieder geval lekker op den Belgique kijken.
Laatst gewijzigd door ArVee op 28 jun 2011 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 27 jun 2011 23:54

Was eigenlijk vooral verbaasd over die demarrage van Gesink. Rijdt ie nota bene 2 ploegmaats naar de klote en een ronde later opgeven....merkwaardig...
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Plaats reactie