Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

reclame op je shirt of niet?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 jun 2005 19:14

Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 20 Juni 2005
Idd, die Feryn shirts struikel je over in Belgie en haar grensstreken. Draag zelf altijd een of ander clubshirt, ben ook wel content met mijn AdH shirt van de bekende FM in Bourg d'Oisans. Vind huisshirts van locale (bij voorkeur)Italiaanse fietsenboertjes altijd het charmants trouwens.



Die vieze vent in Le Bourg d'Oisans... wa een prutser man!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 jun 2005 19:24

Quote: Origineel geplaatst door hormann op 20 Juni 2005
Ik ben een artikel aan het schrijven over de vraag wat je als toerfietser nou eigenlijk moet dragen: rij jij het liefst in een shirt van een van de ploegen die in de Tour meedoen, of kies je liever voor zomaar een shirt? Kortom: wat is cool? Heb je daarover een uitgesproken mening, reageer dan!




He, voor een tijdschrift? Welk? Of ben jij redacteur bij Fiets?


Wel, momenteel koers ik, dus rijd ik voor 95 met mijn ploegkledij, maar dat wou je wrslk niet weten...


Vóór ik koerste, was ik toerist.
Toen ging ik steevast voor de "full replica". Moet er gek uitgezien hebben en ik heb wel eens een andere toerist achter me aan gehad die dacht dat ik een echte prof was, de dommerik! Ik had immers identiek dezelfde fietsen als US Postal en de volledige kledij. De winter voor ik begon te koersen sloot ik aan op training bij Niko Eeckhout, Vansevenant en Hoste (toen Lotto-Domo)... zowaar Eeckhout kwam vragen "wie zijt gij? zijt gij prof?"... gelachen dat ik heb!!

Nu ben ik daar wel wat in veranderd... Waarom betalen om reclame te maken voor een ander? (hoewel ik gelukkig een pak Postal-kledij gewoon kreeg) Voor fietsshirts vind ik het nog steeds niet zo erg: wie wil er zich eens niet ook maar een beetje een profrenner voelen? Zo heb ik ook enkele voetbalshirts van mijn favoriete spelers hangen, mét sponsoropdruk.
Wat gewone kledij betreft, zorg ik ervoor dat er geen logo's op staan. Ik vind het uitermate dom om een smak geld neer te leggen voor een pull waar 10 keer "Scapa" of een of ander merk op staat... betàlen om als reclamebord rond te lopen, haha! Maar soit... beetje off topic aan t gaan, sorry.

Toch werd ik het beu dat Postal jaarlijks wel wat veranderingen aan de trui aanbracht, dus dacht ik er meer en meer aan om stijlvolle niet-sponsor-kledij te kopen...

Feryn mag dan wel goedkoop zijn, nooit een optie geweest: spuuglelijk en je ziet ze overal. En sinds ik het nogal racistisch klinkende standpunt van het bedrijf ken ("wij nemen liever geen allochtonen in dienst want de klanten vinden dat niet zo fijn"), krijg ik rillingen telkens ik zo'n Feryn-rijder zie... bwek!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 20 jun 2005 22:20

Ik rijd ook met een sponsorloos shirt en broek .
Ik zal er nooit geen kopen met een sponsornaam erop of ik moet ze gratis krijgen.
Het is toch normaal dat voor wat hoort wat .
De grote firma's lachen alleen maar het mes snijd namelijk voor hen aan 2 kanten.
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 21 jun 2005 00:12

Ik rijdt vaak met m'n tenuetje van de franse bakkersploeg van vorig seizoen (die ploeg van Voeckler). Gewoon omdat ik het een mooi tenue vindt en het is weer eens wat anders dan us-postal, rabo, quick-step.
Omdat het een tenue van vorig jaar is betaalde ik bij hopmans 19 euri's voor het broekje en nog eens 19 voor het shirt. Lijkt me niet duur voor Nalini kwaliteit.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2005 00:33

Ik rij met kleding van m'n vereniging, met kleding van het disctict, met oude kleding van de vereniging. Ik heb nog  wat van die gratis shirts liggen, die doe ik ook wel eens aan. Ik heb ook 2 effe shirts maar die heb ik  eigenlijk nooit aan, die hangen als opvulling van de overvolle kast.
De kleding van Liberty Seguros vind ik het mooiste. Mooi blauw alles, met op de fiets blauwe nokon kabels enzow, schitterend.
Maar dat ik prof kleding ga kopen zie ik niet zo gauw gebeuren. Ik vind het een duffe toer uitstraling hebben. Ik zie van grote afstand het verschil tussen een rabo renner die aan het trainen is of een wannabee.
Sommige mensen zullen me wel een wandelend reclame bord vinden, maar mij kan al die reclame echt niet schelen. Ik zie het immer zelf niet. :P Maar zonder gekheid, het maakt kleding een stuk betaalbaarder. En als je wedstrijden rijdt sneuvelt er nog wel eens wat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

silentbughunter
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2005 21:50

silentbughunter 21 jun 2005 02:07

Ik zie eigenlijk de hele ophef niet over dit gebeurenKijk eens hoeveel voetbal shirt's er over de toonbank gaan daar staat ook reclame op en je betaald er net zo veel voor.En daar heb ik nooit iemand over horen klagennog een voorbeeld:een Nike petje van €15.-- die worden ook goed verkocht
Je koopt het shirt niet omdat je de sponser wil promoten maar omdat je het mooi vind en dat is het belangrijkste

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 21 jun 2005 10:43

Ik fiets met uitrusting van een bekende fm uit België
 TS

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 21 jun 2005 12:54

kent er toevallig iemand het adres van een kledingwinkel waar je fietsshirts zelf kunt laten bedrukken??? Zoals je met Tshirts kunt?

Zie t wel zitten om met mijn kleine boskabouter op de rug rond te vlammen.

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 24 jun 2005 14:51

Ik ben wielertoerist maar wel aangesloten bij de plaatselijke wielervereniging (LWC). Ik draag de clubkleding tijdens ritten met de club maar ook als ik gewoon aan het trainen ben. Heb geen andere wielerkleding met sponsoropdruk. Kleding is van bioracer en zit naar mijn gevoel goed. Voordeel is o.a. de prijs. Doordat er "groot" is ingekocht zijn de prijzen m.i. alleszins redelijk.

pmme
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 feb 2005 12:06

pmme 24 jun 2005 15:06

Merkenploegenkledij moet je verdienen vind ik. Quick-step/Lotto/Discovery/Fassa ... dat staat voor iets ... degelijk getrainde hardrijders. Nog belachelijker is in mijn ogen met de groene/bolletjes of laat staan de gele trui te fietsen...die truien staan voor iets waar wij als gewone "recreant " geen recht op hebben.Bovendien moet je ook nog betalen om met die sponsor zijn reclame rond te rijden . Ik fiets zo neutraal mogelijk blauw truitje , zwarte of blauwe broek. Sommige " reclame " kan je sowieso niet vermijden... hoe dikwijls staat Eddy Merckx op een frame, of Ridley of TREK of Bianchi... een keertje of 6 à 8 ?
ik ben begonnen met niets, het meeste heb ik nog

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 24 jun 2005 15:18

De kleding hoeft voor mij geen kleding te zijn van ploegen die in de Tour meedoen. Maar wat opdrukken op het shirt en broek vind ik wel mooi. Of het nu van een bekend iets is of niet. Van de trainingclub uit hebben we kleding met opdrukken van de sponsor. De kleding is blauw, rood, wit en ziet er gewoon mooi uit, ook zonder het te krijgen zou ik het wel kopen. Gewoon effen vind ik te effen.
M'n eerste wielershirt kreeg ik bij m'n fiets en was sponsorloos maar wel met een leuk design. Daarna heb ik een volledig setje van de Rabobank gekocht. Helm, shirt lange mouw, korte mouw, handschoentjes en helm. Volledig Rabobank. Vond het wel mooi en kon het voor een goede prijs kopen. Voor de volle pond had ik het nooit gekocht.Ik vind het wel een nadeel dat hoe meer reclame er op een shirt staat hoe duurder ze worden.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 24 jun 2005 15:37

Vroege vond ik profshirtjes erg stoer, inmiddels heb ik die fase gehad
Shimano, Castelli, Nike etc maken véél stijlvollere kleding zonder opdruk.
De profshirtjes van Nalini die je zo bij Hopmans koopt is trouwens gewoon 'basiskwaliteit.'
Écht geavanceerde dingen (Castelli Progetto, Nike Sphere Climber's Jersey, Nike Hors Categorie shirt, Assos etc) heb je sowieso niet in team versies.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie