Goed bezig dus
PS Casran, jij rijdt SPD-SL toch?
Weet jij mss antwoord op mijn vraag http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
Afstanden bijhouden (progressie)
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 28 Juni 2005
Goed bezig dus
Weet jij mss antwoord op mijn vraag ...
Even gaan kijken in die topic...
Goed bezig dus
Weet jij mss antwoord op mijn vraag ...
Even gaan kijken in die topic...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ik gebruiks sinds kort het logboek op de website www.webfiets.nlIs wel een aanrader. Krijg je ook grafieken van onder andere je hartslag en afstanden.
-
zoefff_enweg__
- Forum-lid
Die gegevens bijhouden is wel leuk maar zijn niet echt ontspannend om te rijden..
Als je voortdurend bezig bent met je gemiddelde en hartslag ben je minder betrokken bij het rijverkeer en de algemene gevaren op de weg.
Het was gisteren hoogdag in belgie en inorm veel fietsers waren langs de dender aan het rijden (smal baantje met vissertjes en oude dames met hun kleinkind..) zodat ik voortdurend moest vertragen en zelfs stoppen. Het maakte me een beetje lastig omdat ik net mijn gemiddelde op de 100 km even wou weten na lange tijd.. bij overwegen wil je sneller doorgaan i.p.v wachten en je geeft jezelf geen kans om te genieten van de rit en je zit stikkapot op het einde ook xb
Ik zou enkel al die dingen bijhouden enkel en alleen voor de koersritten!
Deze zijn ook 'eerlijker'!
Als je voortdurend bezig bent met je gemiddelde en hartslag ben je minder betrokken bij het rijverkeer en de algemene gevaren op de weg.
Het was gisteren hoogdag in belgie en inorm veel fietsers waren langs de dender aan het rijden (smal baantje met vissertjes en oude dames met hun kleinkind..) zodat ik voortdurend moest vertragen en zelfs stoppen. Het maakte me een beetje lastig omdat ik net mijn gemiddelde op de 100 km even wou weten na lange tijd.. bij overwegen wil je sneller doorgaan i.p.v wachten en je geeft jezelf geen kans om te genieten van de rit en je zit stikkapot op het einde ook xb
Ik zou enkel al die dingen bijhouden enkel en alleen voor de koersritten!
Deze zijn ook 'eerlijker'!
ik stuur al m'n gegevens van m'n polar F11 (tsja, die had ik al voordat ik ging fietsen) door naar https://www.polarpersonaltrainer.com/ daar kun je ook het meeste wel bijhouden.
het enige nadeel is wel dat je handmatig het aantal kilometers moet invullen.
het enige nadeel is wel dat je handmatig het aantal kilometers moet invullen.
accepteren kun je leren!
Ik ben zeker geen Excelfreak, maar ik houd daarin wel trouw een trainingslogboek bij met Planning (zo-en-zo-lang bij bepaalde hartslag bijvoorbeeld) - Uitvoering (afwijkingen ten opzichte van planning) - Kilometers - Trainingstijd (inclusief warming-up en cooling-down) Bijzonderheden (inclusief weer), en uren slaap; af en toe ook gewicht en rusthartslag. Ik noteer daarin ook de andere sporten dan fietsen en de stadsfietstijd (ik fiets ook veel wat geen training is). Trainingstijd tel ik op per week, geeft beeld van zwaarte van de week. Afstanden per seizoen of jaar, voor de fun.
Ik houd geen gedetailleerde hartslaginformatie ofzoiets bij, zo nauwkeurig komt het op mijn niveau echt niet, en ik wil niet eindeloos met computers in de weer en/of niet meer om me heen kunnen kijken als ik fiets. Ik fiets wel met hartslagmeter, maar dat is dus om ervoor te zorgen dat die 'Planning' en die 'Uitvoering' een beetje in de goede richting gaan.
Als ik met trainingsbegeleiding fiets, is dit het logboek dat ik opstuur. Op dit moment is het alleen voor mezelf. Meer nog dan alleen progressie bewaak ik er eventuele dreigende overtraindheid en aanverwanten mee.
Het had wel vooral in de beginjaren nut, nu weet ik het wel zo'n beetje. Maar nu is het ook een gewoonte.
Louise
Ik houd geen gedetailleerde hartslaginformatie ofzoiets bij, zo nauwkeurig komt het op mijn niveau echt niet, en ik wil niet eindeloos met computers in de weer en/of niet meer om me heen kunnen kijken als ik fiets. Ik fiets wel met hartslagmeter, maar dat is dus om ervoor te zorgen dat die 'Planning' en die 'Uitvoering' een beetje in de goede richting gaan.
Als ik met trainingsbegeleiding fiets, is dit het logboek dat ik opstuur. Op dit moment is het alleen voor mezelf. Meer nog dan alleen progressie bewaak ik er eventuele dreigende overtraindheid en aanverwanten mee.
Het had wel vooral in de beginjaren nut, nu weet ik het wel zo'n beetje. Maar nu is het ook een gewoonte.
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
@Zoefff_en weg!!: Gegevens bijhouden is iets anders dan er je tijdens het fietsen blind op staren natuurlijk. Ik log mn km's. Datum, afstand, tijd, route, maar ik kijk zelden naar het gemiddelde. M'n excelsheet rekent het uit, en dat is doorgaans het eerste moment dat ik het zie.
Tijdens het fietsen wel naar m'n kmstand, maar das meer om het tempo een beetje constant te houden. Met mooi weer kijk ik ook naar m'n trapfrequentiemeter (op mijn slechtweer ontbreekt en dergelijk nieuwerwets meetinstrument) maar leidend in alle gevallen (trainen, toertocht, tijdrit, race) is bij mij de harstlagmeter. Als een vermogensmeter niet zo'n erorm gat in mijn financieële reserves zou slaan zou ik die gebruiken. Maar helaas...
Het posten van je stand en het bekijken van de stand maakt het voor mij al de moeite.
Tijdens het fietsen wel naar m'n kmstand, maar das meer om het tempo een beetje constant te houden. Met mooi weer kijk ik ook naar m'n trapfrequentiemeter (op mijn slechtweer ontbreekt en dergelijk nieuwerwets meetinstrument) maar leidend in alle gevallen (trainen, toertocht, tijdrit, race) is bij mij de harstlagmeter. Als een vermogensmeter niet zo'n erorm gat in mijn financieële reserves zou slaan zou ik die gebruiken. Maar helaas...
Het posten van je stand en het bekijken van de stand maakt het voor mij al de moeite.
Sinds afgelopen jaar heb ik geen meters meer op de fiets, een bewuste keuze omdat ik te veel bezig was naar mijn zin met de getallen en de frustraties soms daarvan.
Tot op heden ben ik nog altijd super blij met die beslissing daar ik nu veel meer geniet van het fietsen. Qua traningen heb ik geen problemen na twintig jaar fietsen weet ik nu wel ongeveer wat ik kan en niet kan en wanneer je goed kan luisteren naar je lichaam gaat het ook goed. kortom geen bijhouden van getallen meer.
Tot op heden ben ik nog altijd super blij met die beslissing daar ik nu veel meer geniet van het fietsen. Qua traningen heb ik geen problemen na twintig jaar fietsen weet ik nu wel ongeveer wat ik kan en niet kan en wanneer je goed kan luisteren naar je lichaam gaat het ook goed. kortom geen bijhouden van getallen meer.
www.bikeplanner.com is ook wel een leuke site om je gegevens bij te houden.
Anima Sana in Corpore Sano
Canyon Grail
Canyon Grail