Betaalbaar goed nieuw wiel?
Quote: Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Wat ik vooral belangrijk vind is dat het een stabiel en stijf wiel is en natuurlijk stevig. De gewichten van deze wielen liggen toch al dicht bijelkaar volgesn mij.Groeten
Laat je wielen spaken, kies je velgen (mijn idee Mavic Open Pro) en je naven, dura ace is mooi, ultegra is bijna net zo goed (of de campa equivalenten), en kies Sapim Race of Dt Competition spaken. Set je is niet kapot te krijgen en je houdt nog geld over ook! fiets je in frankrijk en breekt een spaak, dan kan iedere fietsemaker je helpen. Dan kun je vergeten met een fabriekswiel. Ik begrijp echt niet waarom iedereen daar zo huiverig voor is. laat het wel spaken bij of door een wielerzaak, die besteden dat vaak aan een vakman uit die de hele dag niets anders doet. Zij hebben ook altijd de juiste lengte spaken op voorraad en over een week zijn je wielen klaar! Laat nippels met Loctite verlijmen. Nooit meer bijstellen!
Ik heb bij Salden al zeven wielen laten spaken. Een een set fabriekswielen gekocht (Helium), en daarvan liep de voornaaf van geen kant. Heb ook om laten spaken door Salden. Spaken per wiel 25 euro indien je standaard spaken wil. Wil je lichtere, sterkere, betaal je wat meer. Dat is toch geen geld?
Laat je wielen spaken, kies je velgen (mijn idee Mavic Open Pro) en je naven, dura ace is mooi, ultegra is bijna net zo goed (of de campa equivalenten), en kies Sapim Race of Dt Competition spaken. Set je is niet kapot te krijgen en je houdt nog geld over ook! fiets je in frankrijk en breekt een spaak, dan kan iedere fietsemaker je helpen. Dan kun je vergeten met een fabriekswiel. Ik begrijp echt niet waarom iedereen daar zo huiverig voor is. laat het wel spaken bij of door een wielerzaak, die besteden dat vaak aan een vakman uit die de hele dag niets anders doet. Zij hebben ook altijd de juiste lengte spaken op voorraad en over een week zijn je wielen klaar! Laat nippels met Loctite verlijmen. Nooit meer bijstellen!
Ik heb bij Salden al zeven wielen laten spaken. Een een set fabriekswielen gekocht (Helium), en daarvan liep de voornaaf van geen kant. Heb ook om laten spaken door Salden. Spaken per wiel 25 euro indien je standaard spaken wil. Wil je lichtere, sterkere, betaal je wat meer. Dat is toch geen geld?
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid
ik heb al diverse handgemaakte wielen geprobeerd. (oa combinatie dura-ace naaf + mavic cxp33velg en sapim spaken) Ik heb ze bovendien al door verschillende fietsenmakers laten spaken. Het achterwiel van genoemde combinatie is zelfs een keer bij sapim zelf gespaakt. Geen enkel handgespaakt wiel is heel gebleven. Ik ben wel 1meter95 groot bij een gewicht van 95kg. Mijn vaste fietsenmaker heeft me al van alles uit laten proberen. De enigste wielen die het uithouden zijn wielen met rechte spaken (opgepast met mavic: de velg scheurt dan weer). Ik rij nu met fulcrum racing 3 en die houden het voorlopig goed.(2000km gereden). De goedkope versie van fulcrum, de Racing 5 heb ik ook geprobeerd maar niet recht gehouden. (terugkerende slag in wiel) De wielen van fulcrum zijn wel lekker stijf en voelen toch comfortabel
jacqueswww.onzehoop.be
jacqueswww.onzehoop.be
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Erik vD op 08 November 2005
Ik heb campa scirocco wielen. Doen het tot nu toe (1000km) perfect. Goede verkoopsite is futurumshop, lekker goedkoop.
Ben ook heul tevreden met mijn scirocco's. Na 1200 km nog geen krimp.
Ik heb campa scirocco wielen. Doen het tot nu toe (1000km) perfect. Goede verkoopsite is futurumshop, lekker goedkoop.
Ben ook heul tevreden met mijn scirocco's. Na 1200 km nog geen krimp.
Mijn fiets is bezeten!
Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 08 November 2005
Futurumshop goedkoop? Dat moet ik nog meemaken!!!
Voorbeeld: een Ultegra groep, in de aanbieding, voor €600,-.. Dat noem ik nou niet echt goedkoop hoor
Futurumshop goedkoop? Dat moet ik nog meemaken!!!
Voorbeeld: een Ultegra groep, in de aanbieding, voor €600,-.. Dat noem ik nou niet echt goedkoop hoor