Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sven Nys geklopt... FAKE?!?!?

coulthard
Forum-lid

coulthard 28 nov 2005 21:18

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 November 2005

De tijd dat Nys Richard Groenendaal aan de wereldtitel hielp is wel voorbij.
Jammer voor Nys; ik supporter voor hem. Maar Groenendaal verdiende het evenzeer vandaag. Ik zag Nys de spurt al verkeerd aanzetten met z'n handen bovenop de remgrepen.

Ja was mij ook opgevallen in de samenvatting.Heel dom, want met handen op het stuur kan je toch niet maximaal aan je stuur trekken, wat toch wel nodig is in een sprint.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

falcone
Forum-lid

falcone 28 nov 2005 23:41

Nys heeft nog speciaal een fiets met hardere tubes genomen om goed te kunnen sprinten ... dus ik denkt niet dat het opgezet spel was. DAn hadden ze het wel anders gespeeld.
 Z'n klokkenspel zal allicht ook wel die mening zijn toegedaan.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 29 nov 2005 19:23

Ach, wat een totale onzin allemaal. Nijs flikkerde gewoon uit zijn pedalen. Er gaat zovaak wat mis in de sprint. Als iemand een lekke band rijdt, dan is tie ook gezien. Armstrong is ook wel eens tegen de grond gegaan door een domme fout. Als je niet als eerste over de streep komt, verdien je het om te verliezen. Iedereen weet trouwens dat Nijs en Groenendaal alleen hun geldschieter gemeen hebben. Van enige ploegentactiek is nooit sprake.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 29 nov 2005 19:44

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 29 November 2005

Ach, wat een totale onzin allemaal. Nijs flikkerde gewoon uit zijn pedalen. Er gaat zovaak wat mis in de sprint. Als iemand een lekke band rijdt, dan is tie ook gezien. Armstrong is ook wel eens tegen de grond gegaan door een domme fout. Als je niet als eerste over de streep komt, verdien je het om te verliezen. Iedereen weet trouwens dat Nijs en Groenendaal alleen hun geldschieter gemeen hebben. Van enige ploegentactiek is nooit sprake.

Wanneer ben jij op aarde geland, zeg? Als er één sport is waar regelmatig met cadeautjes wordt gestrooid, dan is dat toch wel wielrennnen, lijkt me. En daar hoeft het echt geen Sinterklaas-tijd voor te wezen, hoor.

casran
Forum-lid HC

casran 29 nov 2005 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 29 November 2005

Weet niet meer welke cross dat was, maar een aantal weken geleden verklaarde Sven Nys toch dat ie nogal stom gesprint had door z’n handen bovenop de remgrepen te plaatsen. Als ie dat afgelopen weekend dus weer deed, is er toch wel een beetje opzet in het spel, lijkt me. Sven jumpt weliswaar makkelijk over balken heen, maar ik heb hem zelf nog nooit horen balken. Dus dat ie binnen een paar weken tijd 2x dezelfde domme fout maakt, is op z’n minst verdacht.

Dat was in Ruddervoorde, eerste wedstrijd van de Superprestige, waar hij door Bart Wellens in de sprint geklopt is.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ubiker
Forum-lid

ubiker 29 nov 2005 21:59

Wat ik ook op vind vallen is het collectief ´floppen´ van de Fidea ploeg!

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 29 nov 2005 22:04

Quoten: Origineel geplaatst door Ubiker op 29 November 2005

Wat ik ook op vind vallen is het collectief ´floppen´ van de Fidea ploeg!

Misschien kunnen ze qua trainingsmogelijkheden en begeleiding niet tippen aan de grote Rabobank ploeg?

sjezer
Forum-lid

sjezer 29 nov 2005 22:26

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 29 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 29 November 2005

Weet niet meer welke cross dat was, maar een aantal weken geleden verklaarde Sven Nys toch dat ie nogal stom gesprint had door z’n handen bovenop de remgrepen te plaatsen. Als ie dat afgelopen weekend dus weer deed, is er toch wel een beetje opzet in het spel, lijkt me. Sven jumpt weliswaar makkelijk over balken heen, maar ik heb hem zelf nog nooit horen balken. Dus dat ie binnen een paar weken tijd 2x dezelfde domme fout maakt, is op z’n minst verdacht.

Dat was in Ruddervoorde, eerste wedstrijd van de Superprestige, waar hij door Bart Wellens in de sprint geklopt is.

Ook bij de tijdrit in Niel sprintte Nijs niet voluit. Hij reed met handen op de greep naar de streep, terwijl winnaar Wellens in de beugel voluit ging... Ben ervan overtuigd dat Nijs niet het risico gaat lopen om met opzet uit z'n pedaal te schieten. Dan had 'ie wel de laatste bocht fout aangesneden en een kleine knieval gemaakt...

casran
Forum-lid HC

casran 29 nov 2005 22:29

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 29 November 2005

Misschien kunnen ze qua trainingsmogelijkheden en begeleiding niet tippen aan de grote Rabobank ploeg?

Trainingsbegeleiding gebeurt -zoals grotendeels in het wielrennen- individueel. Ik denk dat Wellens op z'n normale niveau presteert (meer is wrslk niet te verwachten na een flopjaar), en de rest van Fidea rijdt zoals te verwachten valt van hen, op Vervecken (mag ietsje beter) en Jan Verstraeten na.
Van de Nederlanders vind ik Gerben de Knegt schitterend dit jaar; Willant Van Gils valt wat tegen; Maarten Nijland heeft jammer genoeg wat probleempjes, maar ik vond 'm de hele zomer al tegenvallen.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 29 nov 2005 22:46

Trainingsbegeleiding gebeurt -zoals grotendeels in het wielrennen- individueel. Ik denk dat Wellens op z'n normale niveau presteert (meer is wrslk niet te verwachten na een flopjaar), en de rest van Fidea rijdt zoals te verwachten valt van hen, op Vervecken (mag ietsje beter) en Jan Verstraeten na.

Ze kunnen natuurlijk wel mooi aanhaken bij het continental team van de Rabobank en hebben zo misschien wat meer mogelijkheden om 's zomers een leuk programma te rijden (maar of dat zo veel uit zal maken weet ik niet).
Maar afgelopen zaterdag was misschien gewoon een zware cross, waar de mannen in vorm (Nijs, Groenendaal en de Knegt) goed zichtbaar waren. Dat Fidea minder presteert is gewoon collectieve pech denk ik.

casran
Forum-lid HC

casran 29 nov 2005 23:20

Ze kunnen natuurlijk wel mooi aanhaken bij het continental team van de Rabobank en hebben zo misschien wat meer mogelijkheden om 's zomers een leuk programma te rijden (maar of dat zo veel uit zal maken weet ik niet).

Ik denk dat het zomerprogramma van Fidea en vele andere crossers mooi genoeg is hoor. Fidea rijdt bijvoorbeeld Ronde van Luik en de profkoersen; Nijland (EuroGifts) kwam ik tegen in de Ronde van Namen en andere profkoersen. Het probleem zit 'm meer bij individuele crossers: Van Gils kreeg toelatingen voor bepaalde interclubs, maar ik dacht dat hij naar een grotere ploeg ging in 2006?In die zin vond ik het een verstandige beslissing van Sven Vanthourenhout om QuickStep voor Rabobank te ruilen: zo moet hij geen té grote profkoersen rijden (doet wel sommige Topcompetitiewedstrijden). En niet voor niets zitten de Rabo-crossers bij het continentale team.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 29 nov 2005 23:49

Ik denk dat het zomerprogramma van Fidea en vele andere crossers mooi genoeg is hoor. Fidea rijdt bijvoorbeeld Ronde van Luik en de profkoersen; Nijland (EuroGifts) kwam ik tegen in de Ronde van Namen en andere profkoersen.

Tuurlijk, maar lekker naar Frankrijk, Spanje en Duitsland met de Rabobus + begeleiding etappekoersjes rijden, zonder echte hoeven presteren, ik denk dat niet iedereen die mogelijkheden heeft. Maar hoeveel invloed dat verschil heeft op de prestaties in het veld is natuurlijk lastig te zeggen.

Plaats reactie