Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Dura Ace Wheels

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 dec 2005 01:01

Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 11 December 2005

... Bron: Fiets.nlLijkt mij prima setje dus ;)


Waaruit leidt je dat af? Ik sprak tijdens de Tour een mechanieker van T-Mobile over deze wielensetjes (ze droegen allemaal een stickertje "prototype") en daar vonden ze ze allesbehalve prima!!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 dec 2005 11:58

tja Erik Dekker was is er ook minder blij mee toen ie deze velg in Parijs Nice kapot reedt en daarmee alle kansen op een goede klassering verknald waren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 12 dec 2005 12:34

Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 11 December 2005

Shimano heeft een nieuw Dura-Ace wielset ontwikkeld voor op de weg. Deze set heeft een carbon velg van 50 mm. Deze wielen hebben de prestigieuze iF Product Design Award 2006 gewonnen door hun ontwerp.Dit zelfs al voordat ze zijn geïntroduceerd op de markt. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door het iF International Forum Design in Hannover, Duitsland. De wielset (modelnaam WH-7801 Carbon 50mm) is dit jaar op grote schaal gebruikt en getest door rijders gesponsord door Shimano tijdens de Pro Tour competitie naast de huidige Dura-Ace carbon wielset Wh-7801 en de Dura-Ace aluminium wielsets.Ook heeft Shimano de iF Product Design Award 2006 gewonnen voor de nieuwe 10-speed flat handlebar Rapidfire Plus shifters SL-R770 en voor de nieuwe Shimano 105 brakes BR-5600. De producten zullen tentoongesteld worden op de iF tentoonstelling in Hannover en zullen te zien zijn van 9 maart tot september 2006. De carbon wielset is vanaf augustus 2006 te verkrijgen. Kijk voor meer informatie op www.shimano.comBron: Fiets.nlLijkt mij prima setje dus ;)

Design zegt helemaal niets over de kwaliteit.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 12 dec 2005 12:45

hij doet mij qua desing iig aan de antara's van fir denken
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 12 dec 2005 14:03

Kan aan mij liggen maar wat vinden die Duitsers zo speciaal aan het ontwerp van deze wielen. Oke de naaf is anders dan normaal maar dat heeft die aluminium versie allang dus...
Het zou kunnen dat ze wel wat lijken op de Antara velgen omdat Fir en Shimano wel wat met elkaar te maken hebben (of in iedergeval gehad) Maar ik denk toch eerlijk gezegd dat het niet dezelfde zijn al zou het me niets verbazen.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 12 dec 2005 14:15

ik doelde met name op de decals/stickers op de velg, die toch een belangrijk deel zijn van de uitstraling van een wiel
 
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 12 dec 2005 15:47

ik dacht dat ik ergens gelezen had dat shimano de velgen bij zipp vandaan heeft ...dat kan toch niet ?
Dan had dat ook wel in het stukje gestaan. Zal eens zoeken hoe ik hier dan toch bij kom...
 
laterrr..

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 dec 2005 18:20

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 12 December 2005

ik dacht dat ik ergens gelezen had dat shimano de velgen bij zipp vandaan heeft ...dat kan toch niet ?
Dan had dat ook wel in het stukje gestaan. Zal eens zoeken hoe ik hier dan toch bij kom...


Nee hoor Eric. Je verwart met enkele andere merken die voor hun carbon wielen wél gebruik maken van de velgen van Zipp: Ritchey carbon, Easton carbon, AM Classic carbon... dat zijn allemaal Zipp velgen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 dec 2005 10:17

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 12 December 2005

ik dacht dat ik ergens gelezen had dat shimano de velgen bij zipp vandaan heeft ...dat kan toch niet ?
Dan had dat ook wel in het stukje gestaan. Zal eens zoeken hoe ik hier dan toch bij kom...



Nee hoor Eric. Je verwart met enkele andere merken die voor hun carbon wielen wél gebruik maken van de velgen van Zipp: Ritchey carbon, Easton carbon, AM Classic carbon... dat zijn allemaal Zipp velgen.
 


Dat zal het zijn dan, want ik heb het ook niet meer terug kunnen vinden.
thanks..

Plaats reactie