Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Mondstuk "bite"

swoosh
Forum-lid

swoosh 29 dec 2010 20:59

rogerfederer schreef:Ok, ik had er zoals ik ook reeds zei idd wat meer info bij kunnen geven maar dan nog blijf ik bij mijn standpunt wat ik eronder uitlegde.

Ik ben helemaal niet op zoek naar bevestiging, integendeel, ik zoek net naar een kritische kijk op de zaak, want dat help me verder, maar wat jij zegt helemaal niet. Je laat duidelijk blijken dat je het niet kent en geeft vervolgens een louter subjectief oordeel . . . .

Nee ik ken het niet. Dat neemt niet weg dat mijn gedachte op logica gebouwd is. Iemand met ervaring met dit soort producten is geen goede referentie. Iemand die hierin gelooft is bevattelijk voor suggestie. Net zoals iemand die homeopathie probeert of een Powerbalance armbandje, etc.

Als iets in je lichaam voor lange tijd onder verkeerde stand staat dan zal dat hoogstwaarschijnlijk zo gegroeid zijn (lees vergroeid). Even drie maanden corrigeren en dan is het ok?? En vervolgens hoeft deze therapie ook niet meer herhaald worden. Maw het vergroeide lichaamsdeel is zomaar in 3 maanden geheeld. Als je werkelijk denkt dat dat kan zit er een steekje los aan je.

De stand van de kaak heeft invloed op de stand van de nek, en dat werkt weer door naar de bovenrug, de onderrug en het bekken.’ Het mondstuk corrigeert de manier waarop de tanden op elkaar staan en daarmee de stand van de kaak. Een onevenwichtige beet kan zorgen voor ellende elders in het lijf, correctie van de beet heft een hoop wringend ongemak op. De Vlaamse loper Cedric Vanbrantegem raakte via een bite verlost van zijn steunzolen.
Tuurlijk geen steunzolen meer nodig. De kaak is gecorrigeerd en dat verklaard alles. Toch? ik heb echt zelden zo'n onzin gelezen. Alsof doorgezakte voeten en verkeerde voetafwikkeling ineens door een wat andere kaakstand verholpen kan worden.
Zo ontdekte Meersseman in 2002 bij Clarence Seedorf dat een lies- en een enkelblessure in verband stonden met diens verstandskies. Dus eruit die kies, en klaar was Clarence.
ff een bite voor een paar weken en de enkelblessure is genezen. Doe 's ff normaal zeg. . . .

Wat is het volgende?
Als je haar de verkeerde kant opgekamt is dan geeft dat een verkeerde druk op de hoofdhuid wat weer van invloed is op de ademhaling wat resulteerd in onregelmatige ontlasting en winderigheid, bla bla blah.

:rolleye:
Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 29 dec 2010 21:05

@ Swoosh, nu kom je met argumenten waarmee de TS wat kan.
Met je vorige twee posts kweek je alleen maar aversie en dat moet gewoon niet.
Dat gebeurt tegenwoordig al bij het minste geringste.
Ga zo door.;)

swoosh
Forum-lid

swoosh 29 dec 2010 21:22

Snap echt niet waar je het over hebt want mijn eerste post heb ik duidelijk beschreven wat er mis is met de bite en waarom het volgens logica wetten niet kan werken. De laatste post is slechte een extentie van de eerste . . .
Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 dec 2010 21:44

[quote="Swoosh"]
Als iets in je lichaam voor lange tijd onder verkeerde stand staat dan zal dat hoogstwaarschijnlijk zo gegroeid zijn (lees vergroeid). Even drie maanden corrigeren en dan is het ok?? En vervolgens hoeft deze therapie ook niet meer herhaald worden. Maw het vergroeide lichaamsdeel is zomaar in 3 maanden geheeld. Als je werkelijk denkt dat dat kan zit er een steekje los aan je.
[/quote]

+1

Ik kan me ook zeer irriteren aan die goedbedoelde adviezen bij een gemiddelde sportzaak als ik daar eens rondloop. We zetten mensen op de lopende band oid. 'Ah, U proneert/supineert. Dat kunnen we met deze schoenen mooi ondersteunen/corrigeren' zegt zo'n verkopertje dan die o.a. nul komma nul anatomische kennis heeft, niet realiserende dat je daarmee niet alleen de pronatie/supinatie corrigeert maar het geheel naar boven toe ook (lees: Knieen/Heup/Bekken en ruggewervel).

Inderdaad. Jarenlang met een 'afwijking' gelopen die klant en vervolgens zal dat wel even gefixed/gecorrigeerd worden. Ik voorzie dan meer problemen dan oplossingen.

On topic :D Bij zo'n advies, 3 maanden dragen en dan is het voorgoed gefixed, kun je door middel van gezond verstand (eigenlijk niet nodig aangezien je op je water af kan gaan) toch wel inzien dat in de catergorie 'Tell Sell' commercials valt.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 29 dec 2010 22:16

[quote="Swoosh"]Snap echt niet waar je het over hebt want mijn eerste post heb ik duidelijk beschreven wat er mis is met de bite en waarom het volgens logica wetten niet kan werken. De laatste post is slechte een extentie van de eerste . . .[/quote]

Het gaat erom hoe je iets schrijft, dat scheelt een hoop ergernis.

swoosh
Forum-lid

swoosh 31 dec 2010 13:03

[quote="Theo V"][quote="Swoosh"]Snap echt niet waar je het over hebt want mijn eerste post heb ik duidelijk beschreven wat er mis is met de bite en waarom het volgens logica wetten niet kan werken. De laatste post is slechte een extentie van de eerste . . .[/quote]

Het gaat erom hoe je iets schrijft, dat scheelt een hoop ergernis.[/quote]

Als jij dat vind dan snap ik niet dat je mijn eerste post niet kan waarderen en de latere posts wel. Ze zijn geschreven op dezelfde manier en hebben een gelijkwaardige inhoud. Misschien je manier van lezen?

Hoe je iets schrijft en manier van presentatie spreek ik de TS op aan en daar ben jij het dan niet mee eens. In "Forumbeheer" schreef je dat je dit topic hetzelfde zou openen als de TS. Vreemd hoe op het ene moment je je druk maakt over schrijfwijze en op het andere moment het je niets uitmaakt.

Van mij mag je me best aanspreken hoor, discussieren over dit soort dingen moet gewoon kunnen. Maar ik zie je in dit topic eigenlijk helemaal niets schrijven over het onderwerp zelf. Dat is dan weer een beetje jammer.
Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 31 dec 2010 13:55

Dan zal ik nog maar een keertje off topic wat schrijven;

Ik onderstreepte alleen de reactie van de TS.
Ik kan mij helemaal vinden in die reactie want ik erger mij mateloos aan betweters zoals jij.
Alleen jouw mening telt en niets anders.
Door lui zoals jouw hangt er momenteel een onplezierige sfeer op dit forum.
Maar zoals ik ook al tegen een andere e!*#l hier op het forum heb gezegd;
Doe iedereen een plezier en reageer niet meer op post van mij.
Ik zal het zeker niet meer doen op post van jouw.

tati
Forum-lid

tati 31 dec 2010 16:48

[quote="ZorroI"]

Inderdaad. Jarenlang met een 'afwijking' gelopen die klant en vervolgens zal dat wel even gefixed/gecorrigeerd worden. Ik voorzie dan meer problemen dan oplossingen.

On topic :D Bij zo'n advies, 3 maanden dragen en dan is het voorgoed gefixed, kun je door middel van gezond verstand (eigenlijk niet nodig aangezien je op je water af kan gaan) toch wel inzien dat in de catergorie 'Tell Sell' commercials valt.

Mvg, Zorro

[/quote]

pfff, maar goed dat dat niet kan na 3 maanden.
Anders heb ik toch een paar jaar voor jan lul gewerkt in de orthese bouw. (dan had ik me niet echt nuttig gevoeld)
Bitje erin en alles komt goed ;)
A bad day on the bike is better than a good day at work.

didi641
Forum-lid

Gebruikersavatar didi641 09 feb 2011 14:27

Hallo,

Helpt een "Bite" nu of niet?

Ik ben geen kiné of chiropractor, maar kan er misschien wel iets over vertellen...
De werking van een "bite" kun je niet in enkele woorden gaan omschrijven.

Het is zo dat een bite zeker niet bij iedereen gaat werken.
Veel informatie zal er ook van terug gevonden worden. Het is dus niet zo als je even met een knieblessure zit dat door een bite te dragen, deze zal opgelost zijn.

Er is al veel onderzoek gebeurd inzake de stand van het lichaam, waaruit komen blessures voort, hoe kunnen we deze aanpakken enz... Enerzijds genezing, anderzijds preventief ( vb. Steunzolen, fietsafstelling, fietszolen, afstellen klikpedalen enz..).
Men is verder gaan kijken dan alleen maar de opbouw van het lichaam van beneden naar boven, maar ook omgekeerd. Onderzoek heeft uitgewezen dat een verkeerde beet of door het dragen/gedragen hebben van een beugel, je gebit invloed kan hebben naar de verdere bouw van je lichaam. Het kaakgewricht is echter gekoppeld aan de ruggegraat en kan op deze manier verder invloed geven op de rest (rug, heup enz... )

In het bericht werd een renner opgenoemd die met een bite fietst. Die renner had last van hardnekkige en pijnlijke hernias. Hiervoor is hij enkele keren geopereerd geweest. Dit bracht geen oplossing. Naast die rug had hij ook nog last van enkele andere blessure's die niet zoveel voorkomen bij renners. Omdat dit niet beterde, hebben ze verder onderzoek gedaan in het buitenland. Het wees erop dat zijn beet/kaakgewricht een oorzaak kon zijn. Hij draagt nu de Bite en de problemen zijn gestabiliseerd. De hernia, zijn scheve ruggegraat heeft zich rechtgebracht door het dragen van die Bite.

Niet iedereen maakt de Bite. Topsporters gaan naar een specifieke plaats in het buitenland waar ze vertrouwd zijn met de Bite.

Cedric Vanbr liep ook eerst op steunzolen, daarna met een bite. Enkele problemen werden opgelost doch hij bleef sukkelen met een scheenbeenvliesontsteking.

Ook bij ons maakt niet iedere tandarts een bite. Er is maar enkele die er in de omgeving van België mee vertrouwd zijn. Hij kost rond de 300 Euro.
Het is dan nog aan de chiropractor die specifieke testen moet doen, om te beslissen of een bite effectief zijn nut heeft.... De tandarts die ze maakt zal deze beslissing niet nemen.

Maar zul je dezelfde labo tests, scans en onderzoeken en screenings ondergaan als die toppers?

Ik denk van niet...

Mvg

~ Each cyclist has its story ~
~ Aethos2 ~ Sram Force ~ Reserve 40/42 ~

Plaats reactie