Hotel en fiets
-
- Forum-lid
Ik leg m'n fiets bijna altijd in de auto. Soms uit het zicht maar ook wel 'gewoon' bovenop de ingeklapte achterbank. In dat geval doe ik er nog één of twee duidelijk zichtbare sloten omheen. Parkeer je de auto dan nog op een plaats waar er enigszins sprake is van sociale controle en dan is het wat mij betreft prima voor elkaar.
Enige jaren terug was ik in Italië voor de Dolomieten Marathon.
Wij vroegen aan de eigenaar van het hotel of wij onze fietsen in de kamer mochten zetten.
Hij keek ons aan en zei “dit is Amsterdam niet” ik hoor het hem nog zeggen.
Een nacht voor de Dolomieten Marathon al onze fietsen gestolen.
Hoewel de eigenaar nog heeft gezorgd voor vervangende fietsen was het toch een grote deceptie.
Vervolgens heeft een van ons de hoteleigenaar toch aansprakelijk gesteld voor zijn fiets (was net 2 a 3 manden uit). Het heeft uiteindelijk na jaren en een rechtzaak in Italië geresulteerd in een schadevergoeding.
Maar goed…het is niet altijd mogelijk om je fiets in de kamer te zetten en ook dit jaar zet ik hem weer in de garage van het hotel ( met een dik slot).
Wij vroegen aan de eigenaar van het hotel of wij onze fietsen in de kamer mochten zetten.
Hij keek ons aan en zei “dit is Amsterdam niet” ik hoor het hem nog zeggen.
Een nacht voor de Dolomieten Marathon al onze fietsen gestolen.
Hoewel de eigenaar nog heeft gezorgd voor vervangende fietsen was het toch een grote deceptie.
Vervolgens heeft een van ons de hoteleigenaar toch aansprakelijk gesteld voor zijn fiets (was net 2 a 3 manden uit). Het heeft uiteindelijk na jaren en een rechtzaak in Italië geresulteerd in een schadevergoeding.
Maar goed…het is niet altijd mogelijk om je fiets in de kamer te zetten en ook dit jaar zet ik hem weer in de garage van het hotel ( met een dik slot).